Dizainerių drabužiai – ne tik ponams Pereiti į pagrindinį turinį

Dizainerių drabužiai – ne tik ponams

2010-10-23 23:59
Netradiciškai: naujausią kolekciją "Julia Janus" pristatė gospelo choras "Sounds in G".
Netradiciškai: naujausią kolekciją "Julia Janus" pristatė gospelo choras "Sounds in G". / Visvaldo Morkevičiaus nuotr.

Vardiniais dizainerių drabužiais puošiasi tik turtuoliai – taip, matyt, mano daugelis. Tačiau patys mados kūrėjai pastaruoju metu vis dažniau nusileidžia arčiau paprasto žmogaus.

Kuria pramonines kolekcijas

Neseniai sostinės Stiklių gatvėje duris atvėrė parduotuvėlė "Julia Janus". Šis prekės ženklas dar mažai kam žinomas. Bet už jo slepiasi garsi dizainerė Julija Janulaitytė (buvusi Žilėnienė). Su parduotuvės atidarymu ji pristatė ir pramoninę drabužių kolekciją rudens–žiemos sezonui.

"Pagalvojome, kad galbūt yra daugiau žmonių, kurie norėtų turėti mano kurtų drabužių, bet dėl vienetinio apdaro kūrimo išlaidų ir didelės kainos ne visi gali sau tai leisti. Su pramonine kolekcija tiesiog norėjome pasiekti daugiau žmonių", – pasakojo J.Janulaitytė.

Dizainerė ir jos komanda pramoninei kolekcijai kurtus drabužius pirmiausia pamėgino parduoti užsienyje. Kai iš Prancūzijos pradėjo keliauti prašymai kai kurių modelių atsiųsti daugiau, ėmė gaminti antrą seriją. Netrukus atsirado ir norinčių bendradarbiauti Lietuvoje.

"SPA centrai mums pasiūlė padaryti kartotinę kolekciją. Pagalvojome, kodėl gi ne. Taip pavasario–vasaros sezonui kurta kolekcija atsirado Lietuvoje. O šią naujausią kolekciją šaltajam sezonui kūrėme specialiai sau, jau žinojome, kad atidarysime parduotuvėlę, nes labai daug žmonių skambindavo ir klausdavo, kur gali įsigyti mūsų drabužių", – pasakojo dizainerė.

Egzempliorių nedaug

Vis dėlto matyti savo kurtų drabužių, sukabintų šimtais ar tūkstančiais egzempliorių, J.Janulaitytė nenori – kiekvieno drabužio Lietuvoje palikta po vieną to paties dydžio ir tos pačios spalvos: "Gal ir būtų daugiau norinčių pirkti, bet čia jau mano principai. Nenoriu, kad žmogus jaustųsi nejaukiai sutikęs kitą, apsirengusį lygiai taip pat. Todėl mūsų drabužių skaičius labai nedidelis – visus sudėjus būtų gal tūkstantis."

Kainos dizainerės parduotuvėje – ne tokios, kurias pamačius norėtųsi apsisukus nejaukiai išeiti. Yra ir apie 900 litų kainuojančių drabužių, tačiau tai – tik išimtys. Vidutinė drabužių kaina čia – apie 300–400 litų, tačiau galima rasti ir dar pigesnių.

"Vasaros sezono kolekcijos drabužių kainos svyruoja nuo 50 iki 900 litų, rudens – nuo 100 iki 900 litų. Tačiau 900 litų kainuoja tik, sakykime, labai įmantrios, ilgos, arba su labai daug detalių suknelės", – sakė J.Janulaitytė.

Tinka įvairioms progoms

Dizainerė įsitikinusi, kad už tokias kainas savo klientams siūlo tikrai kokybiškus drabužius: "Dažnai ne tik kuriu drabužius, bet ir padedu apsipirkti. Pastebėjau, kad 95 proc. drabužių parduotuvėse yra niekam nereikalingas šlamštas, kuris netinka jokios figūros žmogui. Tai matydama ir pradėjau svarstyti, kad galėčiau sukurti modelius, kurie tiktų daug kam."

J.Janulaitytės nuomone, niekuomet nereiktų pirkti drabužio tik vienai progai. Geriausia, jei iš pradžių gali juo pasipuošti, o paskui nešioti kasdien: "Iš drabužio tikiuosi praktiškumo: kad jis būtų mielas, lengvai nešiojamas ir derėtų prie viso garderobo."

Atsisako liesų manekenių

Ant pasaulio mados sostinių podiumų pastaruoju metu ryškėja ir kita dizainerių artėjimo prie paprastų žmonių tendencija: liesas manekenes vis dažniau keičia moteriškesnių formų modeliai.

"Porą metų nesinaudoju profesionalių manekenių paslaugomis, nebent užsienyje dalyvauju kokioje nors mados savaitėje, kur to griežtai reikalaujama. Nenoriu, kad mano įsivaizduojama klientė atrodytų kaip klonuota. Aš kuriu normaliai, laisvai moteriai, kuri nekompleksuoja dėl visuomenės primestų figūros trūkumų, o gerai jaučiasi ir mėgaujasi gyvenimu tokia, kokia ji yra", – dėstė J.Janulaitytė.


Rado kompromisą

Dizainerių Aleksandro Pogrebnojaus ir Vitos Simanavičiūtės duetas "A&V" taip pat kuria pramonines kolekcijas. Jie bendradarbiauja su bendrove "Audimas", tačiau dizainerių drabužių šios bendrovės parduotuvėse nėra itin daug – maždaug nuo penkių iki dešimties tokio paties modelio ir dydžio drabužių.

Moteriška suknelė vidutiniškai kainuoja apie 300 litų, tamprės, marškinėliai – apie 130 litų. "Iš dizainerio vardo nesinori daryti masinės mados, vis tiek turi būti šioks toks jų kurtų drabužių trūkumas, o ne kad kas antras vaikščiotų gatvėje taip pat apsirengęs", – sakė bendrovės "Audimas" generalinė direktorė Daina Daubarė.

"Kartais dizaineriai į aukštąją madą žiūri kiek iš aukšto. Mums su A.Pogrebnojumi ir V.Simanavičiūte pavyko rasti kompromisą, kad kolekcijos būtų ir išsiskiriančios, ir tuo pačiu komerciškos", – sakė D.Daubarė. Ateityje bendrovė neatmeta galimybės bendradarbiauti ir su kitais garsiais lietuvių dizaineriais.


Parduoda internetu

Klientų dizaineriai pradeda ieškoti ir interneto platybėse. Interneto išpardavimų puslapyje www.membershop.lt buvo galima įsigyti Sandros Straukaitės, Ramunės Piekautaitės kurtų drabužių. Jie kainavo perpus pigiau nei dizainerių salonuose. Per šiuos išpardavimus buvo parduota maždaug 80 proc. siūlytų drabužių.

"Keista, jog išpardavimai internetu Lietuvoje debiutuoja tik dabar. Užsienyje jau seniai madinga ir populiaru garsiausiais prekių ženklais pažymėtų prekių su didelėmis nuolaidomis įsigyti virtualioje erdvėje", – stebėjosi S.Straukaitė (nuotr.). Jai pačiai tai buvo tarsi būdas padaryti tvarką studijoje, nes joje vos tilpo visi sukurti drabužiai.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų