Šiuolaikinis šokis, sujungiantis Europos sostines | Diena.lt

ŠIUOLAIKINIS ŠOKIS, SUJUNGIANTIS EUROPOS SOSTINES

  • 0

Tarptautinis šokio projektas „TRIBUNE // Dance Your Self!“ festivalio „ConTempo“ metu suteiks unikalią progą paragauti šiuolaikinio šokio. Šio žanro žavesys atsiskleis menininkų duetų vakaruose ir judesio praktikose. Vakarus užbaigs diskusijos su žiūrovais.

Tarp Kauno ir Ešo

„TRIBUNE // Dance Your Self“ – tai dvi Europos kultūros sostines, Kauną ir Ešą sujungęs projektas, įgyvendinamas bendradarbiaujant „Kaunas – Europos kultūros sostinė 2022“ ir „Ešas – Europos kultūros sostinė 2022“. Jo metu mainėsi bei drauge dirbo šiuolaikinio šokio menininkai, šokėjai iš Kauno ir Ešo, Liuksemburgo. Rugpjūčio 4–6 dienomis pasirodymus pristatę Liuksemburge, kūrėjai atvyksta į Kauną, kur rugpjūčio 9–13 dienomis tęs kūrybinė darbą, diskusiją, ves dirbtuves bei pristatys savo šokio pasirodymus.

„Projektas „TRIBUNE // Dance Your Self“ suteiks galimybę per labai trumpą laiką susipažinti su šešiais jaunaisiais šiuolaikinio, konceptualaus šokio kūrėjais bei jų praktikomis. Kiekvieną vakarą Lietuvos ir Liuksemburgo kūrėjai pristatys po du skirtingus šokio spektaklius. Programa atskleidžia ne tik jaunųjų kūrėjų idėjas, bet ir parodo kuo gyvena skirtingose šalyse dirbantys choreografai, bet ir atskleidžia koks platus ir įvairus gali būti šiuolaikinis šokis“, – pristatydama programą sako festivalio „ConTempo“ vadovė Gintarė Masteikaitė.

Judesio dirbtuvės bus ne tik proga pajudėti, bet ir artimiau susipažinti su jas vedančiais šokėjais, stebėti save iš šono.

„Dalyvaudami dirbtuvėse turime fantastišką galimybę ne tik geriau pažinti savo kūną, bet ir suprasti kodėl choreografai renkasi kalbėti skirtingomis temomis ar naudoja skirtingus metodus kuriant spektaklius. Visa programa nemokama ir atvira visų patirčių žiūrovams, bei dalyviams“, – pasakoja G.Masteikaitė, pridurdama jog tai stipriausia ir ryškiausia programa, skirta atskleisti šiuolaikinio šokio praktikas, skirtumus bei įvairovę.

Judesio praktikos mėgėjams

Prisiminimus tyrinėdami šokėjai, choreografai Agnietė Lisičkinaitė ir Williamas Cardoso atkreipia dėmesį, kaip sutikti žmonės ar patirti išgyvenimai įkvepia personažus. Menininkai kviečia į dirbtuves „Keliaujant kartu“, kuriose labai laukiami ir vyresnio amžiaus dalyviai. Šokių dirbtuvėse pagrindinis dėmesys skiriamas grįžimui į prisiminimus. O jų metu bus tyrinėjama, kaip kurti personažus, įkvėptus sutiktų žmonių ar patirtų išgyvenimų.

Grėtė Šmitaitė drauge su Giovani Zazzera žvelgs į bendrystę. „Dirbtuvės kartu“ į fizinio kontakto tyrinėjimus dalyvauti poromis kviečia suaugusius. Dirbtuvių metu duetams, turintiems bendrą gyvenimo, kovos ir džiaugsmo patirtį, praktika taps lengvesnė.

G. Bosua nuotr.

Tuo tarpu trečiasis šokėjų duetas – Vilma Pitrinaitė ir Sarah Baltzinger – pasiūlys kolektyvinio tyrimo procesą ryšio su moteriškumu atkūrimo tema. Dirbtuvių „Išėjimas-įėjimas“ idėja – tyrinėti netikrą kūrinį ir skirti laiką instaliavimui bei tokiu būdu visiems dalyviams leisti išreikšti savo mintis, pasitelkiant šokį ar kitas komunikacijos formas.

Dalyvavimas judesio praktikose nemokamas, reikalinga registracija. Daugiau informacijos galima rasti festivalio internetiniame tinklapyje.

Šokio tribūna

Šiuolaikinio šokio žavesį atskleis šokio tribūnos vakaruose, kuriuose net po du pasirodymus. Poromis menininkai pasiskirstė patys, atradę juos vienijančias jungtis bei panašumus ar kontrastus nagrinėjamose temose. Kiekviename duete – vienas šokėjas yra kilęs iš Kauno, o kitas – iš Liuksemburgo. Bus pristatomi solo darbai, o vakarą užbaigs diskusija su žiūrovais.

Pirmąjį vakarą darbą „Hands Up“ pristatys šiuolaikinio šokio menininkė A.Lisičkinaitė. „Labas, aš esu Agnietė ir kviečiu Tave kartu pakelti rankas į viršų!“ – kviečia menininkė, ragindama tyrinėti visuomenę stingdančias temas. Kūrinys „Hands Up“ – yra ir fizinė kūno pozicija, kuri atsikartoja daugelyje skirtingų̨ kultūrinių̨, socialinių̨ ir religinių̨ kontekstų̨ bei savyje talpina turinio daugiasluoksniškumą̨. Norint stebėti šį pasirodymą, būti registracija, nes vyksme dalyvauti gali tik ribotas kiekis lankytojų.

„Hands Up“ / Stop kadras

Pasirodymo prisistatys menininkas W.Cardoso su savo kūriniu „Raum“. Šis performansas – tai susitikimas su savo demonais, baimėmis ir atlaidumu. O pasirodymo erdvė tampa akistatų ir vidinės pusiausvyros paieškų vieta. Spektaklis siekia priimti tamsą, kuri kartais vyrauja mumyse, ir ją sušvelninti, sukuriant erdvę be smerkimo ir baimės.

„Raum“ / M. Pavone nuotr.

Antrąjį šokio tribūnos vakarą pasirodys G.Šmitaitė ir G.Zazzera. G.Šmitaitė su savo nauju kūriniu „Įskilimai“, kuris prasideda nuo distopijos. „Esame atskirti, aiškūs ir apibrėžiami, tačiau būdama scenoje neišsilaikau viena“, – sako G.Šmitaitė. Kaune ir Berlyne kurianti menininkė tiria kismą ir sąryšius, o pasirodymas „Įskilimai“ – tai antrasis šokėjos solo kūrinys, kuriame kūną ji suvokia kaip nuolat kintančio pasaulio dalyvį.

Vakarą pratęs G.Zazzera pasirodymu „(di) Sperare – Duo“. „Yra daug blogiau nei tikėti tik tuo, ką matote. Tai matyti tik tai, kuo tikite!“ – teigia jis. Šokėjų ir muzikanto atliekamas performansas kvestionuoja skirtingus žmogaus įsitikinimus ir tyrinėja būdą, kaip mes matome bei suvokiame nematomą. „ConTempo“ programoje atliekamas „Credere“ choreografinės ištraukos fragmentas „(di) Sperare – Duo“, leidžiasi į dar gilesnį įsitikinimų, tikėjimo reikšmės ir žmonių pasaulio suvokimo tyrinėjimo lygmenį.

G. Šmitaitė, „Cracs“ / P. Weinrich nuotr.

Paskutinės šokio tribūnos metu darbus demonstruos Vilma Pitrinaitė ir Sarah Baltzinger. Vakarą pradės V.Pitrinaitės šiuolaikinio šokio spektaklis „Tai ne tavo sapnas“ – konceptualiai ir muzikaliai nagrinėjantis maišto fenomeną ir sąlygas jam kilti šiuolaikinėje visuomenėje. Pasirodymas siūlo netikėtas maištininkės figūros interpretacijas, su humoru ir kartu labai rimtai. Tai tarsi ritualas, kurio metu atlikėja iškviečia savo maištaujančias demones ar deives, veikiančias prieš esamą socialinę tvarką ir normalumą, ir tarsi veiksmas prieš rezignaciją ar bejėgiškumą, vienijantis ir įgalinantis jame dalyvaujančius.

Menininkė S.Baltzinger kūrinyje „What Does Not Belong To Us“ gvildena idėją, apie tai, kas mums nepriklauso. Prieštaraujančioms energijoms ir skysčiams susijungiant, mes tarsi metaforiškai susiduriame su savo emocijų kūrimu ir formavimu, tad išlieka klausimas kas, kaip palikimas, lieka mums? Pašėlęs šokis išgyvenamas kaip malda, prisijaukinant tylą. Liuksemburge ir Prancūzijoje kurianti choreografė, vertėja ir atlikėja Sarah Baltzinger meną laiko galingu ir neribotu pažinimo, atradimų, rizikos ir grožio objektu.

„What Does Not Belong To Us“ / B. Kostohryz nuotr.


Pasirodymų kalendorius

Rugpjūčio 9 d. 14–17 val. – „Keliaujant kartu“ (A.Lisičkinaitė ir W.Cardoso). Didžioji salė, KTU III rūmai, Laisvės al. 13. Būtina registracija, kviečiame atvykti senjorus

Rugpjūčio 10 d. 14–17 val. – „Kelionė iš – kelionė į“ (V.Pitrinaitė ir S.Baltzinger). Šokio studija (3 a.), Kauno kultūros centras, Kęstučio g. 1. Būtina registracija

Rugpjūčio 10 d. 18–21 val. „Kaip esame kartu?“ (G.Šmitaitė ir G.Zazzera). Šokio studija (3 a.), Kauno kultūros centras, Kęstučio g. 1. Būtina registracija

„TRIBUNE // Dance Your Self!“. Šokio tribūna A | A.Lisičkinaitė, W.Cardoso. Rugpjūčio 11 d. 18 val. Kauno kamerinis teatras. Į A. Lisičkinaitės pasirodymą būtina išankstinė registracija, N-14.

„TRIBUNE // Dance Your Self!“ Šokio tribūna B | G.Šmitaitė ir G.Zazzera. Rugpjūčio 12 d. 18 val. Kauno kamerinis teatras.

„TRIBUNE // Dance Your Self!“ Šokio tribūna C | V.Pitrinaitė ir S.Baltzinger. Rugpjūčio 13 d. 18 val. Kauno kamerinis teatras.

GALERIJA

  • „Hands up“
  • „Raum“
  • G. Šmitaitė, „Cracs“.
  • „Hands up“
  • „Hands up“
  • Šiuolaikinis šokis, sujungiantis Europos sostines
  • „What does not belong to us“
Rašyti komentarą
Komentarai (0)

SUSIJUSIOS NAUJIENOS