Ar sugrįš į Kauną pinigingi suomiai? | Diena.lt

AR SUGRĮŠ Į KAUNĄ PINIGINGI SUOMIAI?

Dienraščio „Kauno diena“ rašinys

Didžiulius turistų srautus į Kauną atvedęs reisas vėl dingo iš skrydžių bendrovės "Ryanair" tvarkaraščio. Šįkart – neva dėl lėktuvų stygiaus. Maršruto Kaunas –Tampere–Kaunas ypač gedi miesto verslininkai. Kauną pamėgę suomiai mieste palikdavę nemažai pinigų.

Didžiulius turistų srautus į Kauną atvedęs reisas vėl dingo iš skrydžių bendrovės "Ryanair" tvarkaraščio. Šįkart – neva dėl lėktuvų stygiaus. Maršruto Kaunas –Tampere–Kaunas ypač gedi miesto verslininkai. Kauną pamėgę suomiai mieste palikdavę nemažai pinigų.

Išbraukė iš tvarkaraščio

Pigių skrydžių bendrovė "Ryanair" šį reisą buvo įtraukusi į šių metų vasaros sezono tvarkaraštį. Skelbta, kad Kauną tiesiogiai iš Tamperės bus galima pasiekti nuo balandžio. Skrydžiai turėję vykti triskart per savaitę.

Bilietus į vasaros tvarkaraščio skrydžius galima įsigyti jau senokai. Išskyrus į skrydžius tarp Kauno ir Suomijos miesto Tamperės bei Švedijos sostinės Stokholmo. Pastarąjį galima pasiekti iš Vilniaus.

Planų neatskleidžia ir oro uostui

"Ryanair" pardavimų ir rinkodaros vadovė Šiaurės ir Baltijos šalims Elina Hakkarainen "Kauno dienai" teigė, kad Kauno verslininkų geidžiamo maršruto nebuvo jau žiemos sezono tvarkaraštyje. "Jis nebus vykdomas ir vasaros sezono metu. Taip yra dėl lėktuvų stygiaus", – priežastį įvardijo E.Hakkarainen.

Detalių "Ryanair" atstovė žurnalistams neatskleidė.

Pigių skrydžių bendrovė neatvirauja ir su oro uostu. "Nelabai ką galėčiau pasakyti šiuo klausimu. Kol kas šiuo reisu iš Kauno neskraidoma. Neturime jokios informacijos, ar skrydžius į Suomiją planuojama atnaujinti, kada tai gali įvykti. Jie savo planų mums neatskleidžia, su mumis nederina", – kalbėjo laikinai einantis Kauno oro uosto direktoriaus pareigas Jonas Gurskas.
Anot jo, "Ryanair", planuodama savo skrydžius, į oro uostų užklausimus, pageidavimus paprastai nelabai reaguoja ir savo sprendimų neargumentuoja. "Ryanair" ta tema su mumis nediskutuoja", – teigė J.Gurskas.

Ar oro uostui šis reisas buvo labai naudingas? "Oro uostui naudingas bet koks skrydis. Kuo daugiau keleivių, tuo daugiau naudos tiek oro uostui, tiek miestui, tiek visam regionui", – sakė pašnekovas.

Belieka prisiminimai

Kauno verslininkams apie reisą Tamperė – Kaunas belieka tik nostalgiški prisiminimai.

"Kaunas gyvena ne iš keleivių skaičiaus Kauno oro uoste, o iš to, ką atskridę keleiviai išleidžia Kaune. Kitais reisais, deja, daugiausiai naudojasi lietuviai. Tai nėra blogai, bet jie Kaune nelieka nakvoti, neina čia valgyti, pirkti suvenyrų", – kalbėjo viešbučio "Daugirdas" direktorius Vidimantas Žekas.

Būtent todėl jam, kaip ir kitiems verslininkams, sunku pamiršti gausą svečių, atvykdavusių iš Suomijos.

"Kartą su šeimyna skridau iš Tamperės. Norėjau pats pamatyti, kiek ir kas skraido šiuo reisu. Vaikai ypač pyko, kad liko be saldumynų ir gėrimų, nes skrydžio palydovas nespėjo prieiti. Lėktuvo priekyje sėdėję suomiai labai daug užsisakė", – pasakojo V.Žekas, ir pats tąsyk susierzinęs.

Bet Kaune pamačius, kad trys tų pačių suomių pilni taksi privažiavo prie "Daugirdo" viešbučio, išgaravo visos neigiamos emocijos. Ir taip taksi iš oro uosto į "Daugirdą" kursuodavo nuolat. Būdavo, kad po vieno skrydžio šiame viešbutyje apsistodavo po 10 –12 suomių. Per savaitę iš Tamperės į Kauną lėktuvai skrisdavo triskart.

Daugiau nei pusė

"Nieko kito ir nelieka – tik gailėtis", – kolegai antrino ir sakė viešbučio "Kaunas" direktorius Šarūnas Mereckas.

Jis skaičiavo, kad prieš porą metų vasarą, kai tik buvo prasidėjo skrydžiai iš Tamperės, iš visų šiame viešbutyje apsistojusių žmonių suomiai sudarydavo apie 60 proc. Vėliau jų plūdo kiek mažiau, bet vis tiek sudarydavo labai didelę dalį visų svečių.

Suomiai dažniausiai apsistodavo kelioms naktims. Pavyzdžiui, atskridę trečiadienį, nakvodavo iki sekmadienio. Vieni laiką leisdavo mieste, kiti važiuodavo į Elektrėnus žaisti golfo.
Dažni klientai yra ir britai, vokiečiai, norvegai. Tačiau jų skaičiaus nepalyginsi su buvusiu suomių antplūdžiu.

Svarbu neprarasti lietuvių

Verslininkai nemenkina ir vietinių klientų. Jie irgi yra svarbūs. Bet rudenį, palyginti su vasara, kai nebelieka turistų, senamiesčio kavinių bei restoranų apyvarta sumažėja apie 30 proc.
Restorano "Crazy House" savininkas ir direktorius Darius Rumšas suomių ypač pasiges balandį, gegužę ir rudenį. Tokiu metu turistų, atvykstančių kitu transportu, srautai paprastai sumažėja, o iš Tamperės jie vis skrisdavo.

Turistai branginami, nes jie daugiau išlaidauja nei lietuviai. "Vasarą kas trečias restorano lankytojas būna iš užsienio. Jų atneštos pajamos sudaro pusę viso uždarbio", – pateikė pavyzdį D.Rumšas.

Kuo jis bandys pakeisti suomius? "Mes patys savo jėgomis mažai ką galime padaryti užsieniečiams pritraukti. Tiesiog Kauno senamiestį bandome padaryti kuo patrauklesnį su visais jo renginiais. Lietuviai jį jau pamėgo, dabar tik reikia jų neprarasti", – kalbėjo restorano savininkas.

Kodėl nebeliko reiso?

Vieni verslininkai dėl suomių netekties kaltę verčia miesto valdžiai, kiti įžvelgia politinius žaidimus.

Viešbučio "Kaunas" direktoriaus Š.Merecko nuomone, suomių netekome, nes miesto valdžia darė per mažai pastangų ir pinigų skrydžiui tarp Kauno ir Tamperės išlaikyti. "Crazy House" vadovas D.Rumšas įsitikinęs, kad tai nulėmė kiti dalykai. "Tai – ne marketingui skirtų ar neskirtų pinigų klausimas, o politinis dalykas", – svarstė pašnekovas.

Viešbučio "Daugirdas" direktorius V.Žekas mano, kad tai tiesiog buvo parankiau "Ryanair". Gelbėjant Vilniaus oro uostą, ten "Ryanair" buvo pasiūlytos panašios sąlygos kaip ir veiklai Kaune.

"Jiems geriau kurti naujus reisus, ypač Vilniuje, nei kapstytis su senais reisais Kaune. Kam jiems leisti lėšas ir reklamuoti senus skrydžius? Kiekvienos oro linijos norėtų leistis sostinėje. Tačiau visos pasaulio sostinės, nacionaliniai oro uostai neįsileidžia pigių skrydžių kompanijų. Laikoma niša brangiau mokančioms oro linijoms. Mes viską sugebėjome sumaišyti į vieną vietą", – apgailestavo V.Žekas.

Kartą "Ryanair" jau buvo panaikinusi skrydžius iš Kauno į Tamperę, tačiau netrukus vėl juos atnaujino.

Airijos pigių skrydžių bendrovė "Ryanair" žiemą atsisakė ir dviejų maršrutų iš Rygos: Ryga – Stokholmas ir Ryga – Briuselis. Teigiama, kad šių maršrutų taip pat atsisakyta dėl lėktuvų stygiaus.

"Ryanair" iš Kauno skraido į 9 šalis ir 13 miestų. Tiek pat šalių ir miestų su "Ryanair" galima pasiekti ir iš Vilniaus.


Komentaras

Sigitas Sidaravičius
Kauno turizmo informacijos centro ir konferencijų biuro vadovas

Visi skandinavai yra pajėgūs finansiškai. Jiems mūsų kainos priimtinos. Nuomonė, kad pigiomis avialinijomis atskridę turistai nelinkę mieste leisti pinigų, yra nesąmonė. Pastebėjau, kad jie negyvena hosteliuose. Jie apsistoja 4 žvaigždučių viešbučiuose, nes 5 žvaigždučių viešbučių Kaunas neturi. Pagrindinis dalykas, dėl kurio dauguma žmonių renkasi tam tikrus skrydžius, – patogus ir greitas susisiekimas, ne vien tik jo kaina. Ne visi į Kauno oro atskridę turistai lieka nakvoti Kaune. Dalis jų pasirenka Vilnių, bet didžioji dauguma apsistoja pas mus. Dauguma mūsų aptarnautų užsieniečių klausinėdavo aplink Kauną ir jame esančius viešbučius, pramogas, lankytinas vietas, užsiėmimus.

Suomijos turistai savo elgesiu neišsiskiria iš kitų šalių turistų. Jie leidžia pinigus senamiestyje, įvairiuose baruose, domisi muziejais. Pasitaikydavo užklausimų ir apie grožio salonų, kirpyklų teikiamas paslaugas. Ne viena ponia iš Kauno išskrido su nauja šukuosena. Suomiai vis pasitikslindavo, ar teisingai suprato kainas, klausdavo, ar nepraleistas nulis – tikėdavosi didesnių.

Turistų skaičius

Kauno turizmo informacijos centro duomenimis, pernai per pirmąjį pusmetį Kauną aplankė per 73 tūkst. turistų. Užpernai per visus metus mieste viešėjo kiek daugiau nei 169 tūkst. keliautojų.
Daugiausia turistų sulaukta iš Suomijos, Rusijos, Vokietijos, Lenkijos, Ispanijos. Didžiausi turistų srautai Kauną užplūsta vėlyvą pavasarį ir vasarą, rudeniop turistų skaičius pradeda mažėti.

Daugiausiai suomių turistų Kaunas sulaukė 2012 m. – 6038. Tais metais taip pat daug atvyko iš Vokietijos, Rusijos, Didžiosios Britanijos, Latvijos.

2013 metais suomių apsilankė ketvirtadaliu mažiau – 4699. Pernai taip pat daug turistų sulaukta iš Vokietijos, Rusijos, Norvegijos, Prancūzijos.

Šaltinis: Kauno turizmo informacijos centro ir konferencijų biuras

Rašyti komentarą
Komentarai (6)

Mirstantis Kauno oro uostas -> Mirstantis Kaunas

Tikrai labai labai gaila, kad nebeliko skrydziu i Skandinavijos salis - Tampere ir Stockholma is Kauno. Kauno oro uostas, nors ir nedidelis, bet tikrai labai jaukus. Be to nuo vasario men nebeliko ir skrydzio Kaunas-Ryga-Kaunas. Taigi Kauno oro uoste skrydziu mazeja, per diena vykdomi tik 2 skrydziai. Persasi isvada - mirstantis Kauno oro uostas -> Mirstantis Kaunas. Kazkaip ir Kauno m. ir oro uosto valdzia susimastyti turetu, kodel tiek skrydziu yra atsaukiama is Kauno m. Tuo tarpu Vilniaus oro uostas klesti, net po kelis skrydzius is Vilniaus i Ryga per diena. Viskas tik Vilniui, taip tikrai neturetu buti - o ka daryti zmonems, gyvenantiems vidurio Lietuvoje, trenktis i Vilniu, o paskui kol dar kol oro uostas pasieki, keliauti vienu autobusu per visa miesta kartu su apsinesusiais nuo narkotiku (juk viesa paslaptis, kad autobusu Nr.1 vykstanciu i Vilniaus oro uosta dauguma vaziuojanciu vyksta kavisalu pirkti).

Sidaraviciui

neapsistoja hosteliuose?????????????????? kiekvenais metais jie pludo cia ir su pagyvenusiais tevais, ir su mazais vaikais, nes jiems atvykti savaitgaliui i Kauna yra pigu. Tai jie nenori leisti pinigu viesbuciuose. Geriau juos leidzia prekybos centruose, muziejuose, baruose bei restoranuose. Kauno TICas galetu atlikti tyrima ir, manau, suzinotu kiek kitokia situacija, nei kad dabar pasakoja. Sitoks neatsakingas kalbejimas tikrai neprideda jums vertes ir tikrai nerodo jusu kompetetingumo.

avb

Labai nesutinku nei su p. Sidaraviciumi, nei su Ryanair pozicija. Tai kad truksta lektuvu - nesamone. 2010 m. kai atsidare baze, ju lektuvai sugebedavo i 3 miestus per diena nuskristi pirmyn atgal, dabar per diena skrenda tik i 1-2 miestus. Aisku, Lietuva jiems ne prioritetine rinka, bet Kaunas galetu labiau pasistengti, kad reisai i Tampere ir Stokholma (o geriau i Gioteborga) nepradingtu. Mano ziniomis, suomiai gan aktyviai apsistodavo ir hosteliuose. Gal p. Sidaraviciui ne lygis dometis hosteliais?
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS