Ketvirtadienį Kauno rotušės aikštėje visuomenei pristatyti nauji ekologiški miesto autobusai, įsigyti iš Aplinkos ministerijos administruojamos Klimato kaitos specialiosios programos lėšų. Penkiolika autobusų jau šiandien pradės vežioti Kauno gyventojus ir svečius.
Į Kauno gatves išriedėjo 14 suspaustomis gamtinėmis dujomis varomų „Castrosua City Versus CNG“ bei vienas elektrą ir dujas naudojantis „Castrosua Tempus Hybrid“ autobusas. Balandžio pabaigoje tokie pat ekologiški autobusai jau išriedėjo į sostinės gatves.
Iš viso iki spalio devynių šalies miestų (Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių, Panevėžio, Marijampolės, Telšių, Ukmergės ir Elektrėnų) keleivinio transporto įmonės nemokamai sulauks 93 tokių autobusų.
Aplinkos ministerijos duomenimis, autobusai įsigyti už lėšas, gautas 2011 m. Lietuvai pardavus jai skirtus taršos leidimus.
„Ateityje miesto viešasis transportas orientuosis į hibridinius arba vien tik elektra varomus autobusus. Matome, jog naujausios technologijos sparčiai žengia į priekį, todėl galima tikėtis, kad iki 2025 metų troleibusus sėkmingai pakeis elektra varomi autobusai", – teigė Kauno meras Andrius Kupčinskas.
Hibridiniame autobuse įrengta 18 sėdimų bei 84 stovimos vietos. Šis modelis 2009 m. Ispanijoje buvo pripažintas metų autobusu. Autobusas varomas 140 kW galios elektros varikliu, o akumuliatorių įkovimui naudojamas 100 kW galios suspaustų gamtinių dujų variklis. Hibridinė pavara garantuoja mažiausiai 20 proc. kuro taupymą lyginant su analogiškais autobusais. Pilnai įkrautais akumuliatoriais autobusas gali nuvažiuoti apie 100 km, tuo tarpu naudodamas dujas – iki 300 km.
Suspaustomis gamtinėmis dujomis varomuose autobusuose sumontuotuose dujų balionuose telpa 1260 litrų dujų. Šie autobusai gali vežti 87 keleivius, įrengtos 26 sėdimos vietos. Vidaus degimo variklio galia siekia 213 KW, o maksimalus greitis – 80km/h. Nuvažiuoti šimtui kilometrų jie sunaudoja apie 51-53 kub. m. dujų. Vieną kartą pripildžius dujų balionus, autobusai gali nuvažiuoti apie 350 km. Tiek pakanka visą dieną važinėti mieste.
Kiekviename autobuse įrengta keleivių informavimo sistema, borto kompiuteris, keleivių skaičiavimo įranga, vaizdo stebėjimo bei įrašymo sistema. Lietuvos sąlygoms pritaikyta ir šildymo sistema. Ji prijungta prie variklio aušinimo sistemos kartu su papildomu dujiniu autonominiu šildytuvu, skirtu variklio ir salono šildymui.
„Autobusų parke dalies transporto priemonių amžius jau perkopęs 20-30 metų ribą. Naujieji autobusai pasižymi keleivių vežimo kokybe ir komfortu. Juose įdiegtos modernios kondicionavimo, vėdinimo ir šildymo sistemos", – naujų autobusų pranašumus vardijo bendrovės „Kauno autobusai" generalinis direktorius Kęstutis Derliūnas.
Pasak K. Derliūno, ateityje numatoma atnaujinti autobusų parką, ir siekti, jog Kauno gatvėse važinėtų ne senesnės nei 18 metų transporto priemonės.
Naujausi komentarai