Gera naujiena viešuoju transportu keliaujantiems miestiečiams – nuo antradienio gatvėse pasirodys įspūdingas autobusas. Beveik 25 metrų ilgio, 160 keleivių galintis vežti autobusas-traukinys yra ilgiausias ne tik Lietuvoje, bet ir Baltijos valstybėse.
„Kodėl keleiviai turi grūstis piko metu, jei gali sau patogiai sėdėti“, – sakė bendrovės „Kauno autobusai“ generalinis direktorius Kęstutis Derliūnas.
Anot jo, pastebėjus, kad šiuo metu kursuojantys autobusai negali sutalpinti tokio keleivių srauto, buvo nuspręsta įsigyti didesnius autobusus, vadinamus autobusais-traukiniais ar autobusais-gyvatėmis.
„Kauno autobusai“ įsigijo keturis tokius Nyderlanduose pagamintus autobusus. Keturių durų, su dviem priekabomis ilgasis autobusas turi 48 sėdimas vietas. Anot K.Derliūno, 10-12 metų sulaukę autobusai galės Kaune tarnaut dar tiek pat metų. Dėl savo amžiaus jie kainavo žymiai pigiau.
„Naujas autobusas kainuoja maždaug pusę milijono eurų, o mes už vieną mokėjome 30 tūkst. eurų“, – pasak A.Derliūno, tokia kaina leido išlaikyti tokias pačias bilietų kainas.
Autobusas veš keleivius, važiuojančius labiausiai apkrautu 37-uoju maršrutu. Juo dažniausiai keliauja akademinis jaunimas.
„Pasirinkome 37-ąjį maršrutą, nes lemia ne tik keleivių srautai, bet ir tai, ar mūsų vairuotojai galės tuo maršrutu važiuoti, ypatingai galutinės stotelės, kuriose reikia apsisukti. Be jokios abejonės, tokie autobusai turėtų važiuoti rytinio ir vakarinio piko metu. Kitu laiku kursuos trumpesni autobusai“, – sakė „Kauno autobusų“ finansų tarnybos vadovė Edita Gudišauskienė.
Įspūdingus autobusus norėjo vairuoti 21 vairuotojas, tačiau buvo atrinkti tik keturi patys profesionaliausi. Vienas iš jų autobusus vairuoja 27 metus. Anot bendrovės Keleivių vežimo tarnybos vadovo Rimo Stankaičio, vairuotojams nėra specialių reikalavimų, tačiau jie turi turėti papildomas E kategorijos teises, leidžiančias vairuoti su priekabomis.
„Pravažiavome visą maršrutą naktį, ir galiu patvirtinti, kad autobusas kaip gyvatėlė važiuoja, jokių problemų nematėme“, – užtikrino R. Stankaitis, nors, pasak jo, gali kilti nepatogumų įvažiuojant į mažas stotelių „kišenes“, tačiau galbūt patys autobusai paskatins keisti miesto infrastruktūrą, kad galima būtų patogiai privažiuoti.
Prognozuojama, kad naujieji autobusai bus labai patogūs per įvairias miesto šventes. O retai viešuoju transportu važiuojantys žmonės, pamatę, kad galima po miestą keliauti komfortiškai, į darbą dažniau keliaus ne automobiliu, o autobusu.
Naujausi komentarai