Kaune veiklą pradeda motorlaivių akademija | Diena.lt

KAUNE VEIKLĄ PRADEDA MOTORLAIVIŲ AKADEMIJA

  • 4

Kauno marios yra neatskiriama miesto išskirtinumo dalis. Vidaus vandens kelių direkcija ieško įvairiausių būdų skatinti laivybą, išnaudoti vandens kelius, prieplaukas, pritraukti žmones arčiau vandens, kartu skatinti socialinį dialogą.

Svarbus bendradarbiavimas

Prie Kauno marių netrukus raižys jaunieji motorlaivių entuziastai. Vidaus vandens kelių direkcija, bendradarbiaudama su Lietuvos motorlaivių federacija, baigia įkurti vienintelę šalyje akademiją, kuri mokys vaikus ir paauglius šio sporto pagrindų ir padės siekti jo aukštumų, daug dėmesio bus skiriama ir saugiam bei atsakingam elgesiui.

VĮ Vidaus vandens kelių direkcijos vadovas Vladimiras Vinokurovas džiaugiasi, kad Lietuvos motorlaivių akademija kuriasi senojoje Kauno marių prieplaukoje. Ji tvarkoma ir po truputį prikeliama antram gyvenimui. Akademija bus skirta vaikams ir paaugliams nuo 6 iki 18 metų. "Akademijai suteikus galimybę vaikams, paaugliams išbandyti motorlaivių sportą, atsiras nauja ir gausesnė upeivių karta, kils didesnis susidomėjimas laivyba", – teigė jis.

V.Vinokurovo nuomone, vidaus vandens keliai turi būti naudojami.

Europos vandens formulių čempionas, vienintelis Lietuvos F2 vandens formulių lenktynininkas ir šios klasės dukart Europos vandens formulių čempionas, pernai išrinktas Lietuvos motorlaivių federacijos prezidentu Edgaras Riabko tikisi ne tik skatinti motorlaivių sportą, bet ir užsiauginti konkurentų.

Susidomėjimas laivyba

Vidaus vandens kelių direkcijos prižiūrimoje Senojoje Kauno marių prieplaukoje šiuo metu verda darbai. Baigiami statyti Lietuvos motorlaivių akademijai reikalingi laikini statiniai, kuriuose bus laikomi laivai. Direkcijos vadovas V.Vinokurovas teigė, kad iniciatyva kurti Lietuvos motorlaivių akademiją yra sveikintina, o bendradarbiavimą vadina naudingu visos šalies upeivystei. "Pagaliau bus sudarytos sąlygos susidomėjusiems vaikams, paaugliams išbandyti šią vandens sporto šaką, akademija prisidės prie turiningo vaikų ir paauglių laisvalaikio. Valstybės įmonės turi eiti į visuomenę ir bent minimaliai prisidėti prie tokių edukacinių iniciatyvų", – kalbėjo V.Vinokurovas. Direkcija, palaikydama akademijos veiklą, leido naudotis krantine, aikštele ir teritorijoje statyti elingą bei pagalbines persirengimo patalpas.

"Viena didžiausių Lietuvos bėdų, susijusių su laivyba, yra ta, kad dabartinė karta nežino, kas yra laivyba, jos nesupranta, neturi su ja jokių artimų sąsajų. Dėl to vidaus vandens kelių neišnaudojame kaip rekreacinės ir kaip susisiekimo galimybės, kuri yra ir pigesnė, ir mažiau tarši", – pastebėjo direkcijos vadovas.

Jis pridūrė, kad dėl tradicijų nebuvimo net nebandoma tuo užsiimti – laivyba daugumai atrodo kažkas labai tolimo, nors investicijų prasme, anot pašnekovo, jų reikia mažiau, nei norint įsigyti ir išlaikyti sausumos transportą.

"Laivybos skatinimas, visuomenės įtraukimas į šią veiklą yra prioritetinė sritis, kaip ir saugus, atsakingas elgesys vandenyje ir prie jo. Tam akademijoje bus taip pat skiriama daug dėmesio", – dėstė V.Vinokurovas.

Pats E.Riabko visko išmoko ir sportinį kelią pradėjo Kauno motorlaivių klube "Politechnika", padedamas klubo senbuvių, draugų.

Viena didžiausių Lietuvos bėdų, susijusių su laivyba, yra ta, kad dabartinė karta nežino, kas yra laivyba, jos nesupranta, neturi su ja jokių artimų sąsajų.

"Anksčiau buvo stiprūs klubai. Jie patys vykdydavo tokias veiklas. Klubai turėjo savo elingus, bazes prie vandens, daugiau laivų, o dabar juos reikia pirkti patiems sportininkams, tad pradėti yra sudėtinga", – sakė kaunietis. Po varžybų, vykstančių Lietuvoje, jis dažnai sulaukia susidomėjusių vaikų, paauglių klausimų, kur būtų galima išbandyti šį sportą. "Klausia, kur mes galime sportuoti. Kaip pasakyti vaikui, kad jam reikia nusipirkti variklį, laivą ir laikyti jį pas save garaže? Kaip pasakyti, kad tam reikia apie 10 tūkst. eurų? Iki šiol pradedantiesiems negalėjome nieko pasiūlyti, netgi pabandyti", – apie situaciją kalbėjo E.Riabko.

Jau nupirkti šeši skirtingo pajėgumo motorlaiviai, kuriuos valdyti mokysis 6–18 metų akademijos mokiniai, pagal amžių suskirstyti į šešias grupes. Berniukams ir mergaitėms bus suteikta galimybė susipažinti ir išmokti valdyti "Formula Future" klasės motorlaivius. Tai unikali ir vienintelė Lietuvoje galimybė ne tik gauti teorinių žinių, bet ir išbandyti motorlaivius, pasivaržyti su bendraamžiais ir dalyvauti varžybose.

Pasak V.Vinokurovo, būtina sudaryti sąlygas vaikams ir jaunimui domėtis vandens sporto šakomis, sukurti infrastruktūrą, skatinti akademines veiklas, jaunąją kartą išmokyti naudotis vandens transporto priemonėmis. Kauno marių senoji prieplauka, anot jo, yra labai gera vieta varžyboms ir treniruotėms rengti, nes čia yra didžiulė aikštelė, iš kelių pusių gali privažiuoti ir stebėti žiūrovai.

V.Vinokurovui pritaria ir Lietuvos motorlaivių federacijos prezidentas E.Riabko: "Kauno mariose rengiame varžybas, be to, pats esu kaunietis." Pagrindinė akademijos paskirtis – sportinių gebėjimų ugdymas, vaikų poilsio stovyklų veikla, varžybų organizavimas, pasirengimas Europos ir pasaulio čempionatams. Planuose – akademijos padalinys ne tik Kaune, bet ir Zarasuose bei Kupiškyje, kurie turi tam tinkamus vandens telkinius.

Dukart Europos vandens formulių čempionas E.Riabko, kurdamas akademiją, tikisi užsiauginti konkurentų.

Ir vandenyje, ir sausumoje

Nenuostabu, kad susidomėjimas akademijos veikla – didelis. Mokymus numatoma pradėti jau liepą. Treniruotės per savaitę vyks du kartus po valandą. Teorija apie techninius dalykus, saugų elgesį ir gelbėjimą vyks sausumoje, praktika – vandenyje.

Praktika su laivais, priklausomai nuo oro sąlygų, vyks apie pusmetį, o kitu metu planuojama rengti plaukimo mokymus baseinuose, rengti įvairias stovyklas vaikų fiziniam pasirengimui gerinti. "Plaukdami laivu dėvime gelbėjimo liemenes, lenktynininkams mokėti plaukti neprivaloma, tačiau norime vaikus išmokyti plaukti ir saugiai elgtis", – sakė federacijos ir akademijos vadovas.

Jaunieji formulės lenktynininkai bandys kuo greičiau ir tiksliau įveikti slalomo trasas, laviruodami aplink bujas, įplaukdami į siaurus vartus, parkavimasis atbuline eiga ir pan.

"Tikslas – vaikus išmokyti manevruoti laivu, plaukti patiems, žinoti vandens kelių taisykles ir saugumo reikalavimus", – apibendrino V.Vinokurovas.

GALERIJA

  • Kaune veiklą pradeda motorlaivių akademija
  • Kaune veiklą pradeda motorlaivių akademija
  • Kaune veiklą pradeda motorlaivių akademija
Federacijos kompiuterinis vaizdas
Rašyti komentarą
Komentarai (4)

Anonimas

superb

Kaunietis 2

Kaunieti, ta vieta kurioje kuriama mokykla nieko panašaus į pliažą nebuvo. Buvo viskas apaugę žolemis. Dabar ta vieta sutvarkyta. Kaip matosi plane mokymosi vieta pažymėta bujais ir niekas neplauks kur žmones maudosi. Tik pačių žmonių sąmoningumas turėtų suveikti nesimaudyti už tų bujukų. Del triukšmo manau daugiau sklis jo nuo aikštelė stovinčių jaunimelio su automobiliais nei nuo tų mokomųjų laivų. Taip kad nustokit viskuo būt nepatenkinti.

Eugenijus

jūrų skautus reikia remt o ne benzino uostytojus
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS