Matematikos mokymosi projektas įtraukė visą mokyklos bendruomenę | Diena.lt

MATEMATIKOS MOKYMOSI PROJEKTAS ĮTRAUKĖ VISĄ MOKYKLOS BENDRUOMENĘ

  • 2

Kalbinis ir matematinis raštingumas, gamtos mokslai, informacinės technologijos yra tolesnio mokymosi pagrindas ir vartai į užimtumą bei socialinę įtrauktį. Nepaisant to, jau ne vienerius metus iš eilės kalbama apie vis prastėjančius mokinių mokymosi pasiekimus ne tik Lietuvoje, bet ir daugelyje Europos valstybių. Remiantis PISA tyrimų rezultatais, net 22,1 proc. (2012 m.) Europos mokinių sunkiai sekasi mokytis matematikos.

Ką gi daryti, kad būtų pasiekti aukštesni matematikos mokymosi rezultatai?

Kauno technologijos universiteto Vaižganto progimnazijos mokytojai ir administracija, kartu su dar penkių šalių (Portugalijos, Norvegijos, Italijos, Lenkijos ir Vengrijos) mokyklų mokytojais sujungė jėgas, parengė ir 2017-2019 metais įgyvendino tarptautinį Erasmus+KA2 projektą „Tapkime matematikais! Ar sugebėsime?“ („Let‘s become mathematicians, shall we?“), į kurį buvo įtraukta visa mokyklos bendruomenė.

Projekto tikslas – skatinti mokinius suvokti būtinumą mokytis matematikos ir pagerinti loginius-matematinius gebėjimus, o taip pat ir loginį samprotavimą, problemų sprendimo būdus ir gebėjimą mąstyti abstrakčiai.

Projekto tikslui įgyvendinti buvo sugalvotos įvairios veiklos, kurios būtų įdomios mokiniams, ugdytų jų kūrybiškumą, skatintų domėjimąsi matematika. Matematikos svarbą ir naudą kasdieniniame gyvenime mokiniai suprato per veiklas, susijusias su daile, muzika, technologijomis, geografija, anglų kalba. Matematikos buvo mokomasi įvairias būdais: nuo skirtingo sudėtingumo galvosūkių, „Tangramų“, šachmatų varžybų iki šeimos biudžeto planavimo ar išardytų skrabalų surinkimo pagal savo gautus skaičiavimo rezultatus. Be to, projekto dalyviai nagrinėjo, kur galima atpažinti matematiką mus supančiuose objektuose – pastatuose, medžiuose, bažnyčiose, languose ir visokiuose ornamentuose.

Nors projektas buvo skirtas matematinių gebėjimų stiprinimui, jis taip pat padidino ir anglų kalbos mokymosi motyvaciją. Savo parengtus su matematika susijusius projektus, pranešimus mokiniai turėjo pristatyti ne tik lietuvių, bet ir anglų kalba. Mokiniai taip pat sužinojo ir daugybę angliškų matematinių terminų bei sąvokų, kurios jiems neabejotinai pravers ateityje gilinantis į matematiką. Dar vienas didžiulis šio projekto privalumas – tai galimybė patobulinti anglų kalbos įgūdžius nuoširdžiai bendraujant su savo bendraamžiais projekto susitikimų metu Portugalijoje ir Lenkijoje, kur mokiniai gyveno vietinėse šeimose. Tai ir vertingas kitų Europos šalių kultūrinis pažinimas.

Projekto „Tapkime matematikais! Ar sugebėsime?“ metu daugybę užduočių mokiniai turėjo atlikti grupėse. Tai suteikė jiems neįkainojamos bendradarbiavimo ir atsakomybės už bendrą rezultatą patirties. Be to, darbas komandoje mokė įsiklausyti į kitokią nuomonę, kritiškiau ir objektyviau vertinti save bei suvokti, kad kokybiško rezultato galima pasiekti tik tuomet, kai išgirstama kiekviena idėja.

Projekto metu mokėsi ne tik mokiniai, bet ir mokytojai, kurie tobulino savo matematikos mokymo įgūdžius. Jiems buvo organizuoti trumpalaikiai mokymai Italijoje ir Norvegijoje tam, kad galėtų pasisemti patirties iš užsienio kolegų ir pasidalinti jau turima savąja patirtimi.

Mokymų dalyviai Italijoje turėjo galimybę dalyvauti seminare, kuriame Bergamo universiteto profesoriai kalbėjo apie mokyklų švietimo sistemos pokyčių svarbą bei pristatė naujovišką ir linksmą būdą, skirtą mokyti(s) geometrijos. Norvegijoje mokymus projekto dalyviams vedė patyrę Voldos universiteto profesoriai, matematikos specialistai.

Apibendrinant įgyvendinto projekto veiklas ir gautus rezultatus, galima daryti išvadą, kad labai pagerėjo mokinių gebėjimas spręsti matematinius-loginius uždavinius, mokiniams geriau sekasi surasti problemų sprendimui tinkamus būdus, mąstyti abstrakčiai. Mokytojai patobulino matematikos mokymo įgūdžius, susipažino su kitose šalyse taikomais matematikos mokymo metodais, kuriuos sėkmingai ėmė taikyti savo pamokose bei supažindino su jais ir savo kolegas.

Bendradarbiavimas tarptautiniu mastu atvėrė mokiniams ir mokytojams galimybes tobulinti individualias kompetencijas, tokias kaip gebėjimą komunikuoti lietuvių ir anglų kalbomis, dirbti komandoje su dalyviais iš kitų Europos šalių, praplėtė jų kultūrinį kitų šalių pažinimą.

Erasmus+KA2 tarpmokyklinių strateginių partnerysčių projekto „Tapkime matematikais! Ar sugebėsime?“ („Let‘s become mathematicians, shall we?“) įgyvendinimo komanda

GALERIJA

  • Matematikos mokymosi projektas įtraukė visą mokyklos bendruomenę
  • Matematikos mokymosi projektas įtraukė visą mokyklos bendruomenę
  • Matematikos mokymosi projektas įtraukė visą mokyklos bendruomenę
  • Matematikos mokymosi projektas įtraukė visą mokyklos bendruomenę
  • Matematikos mokymosi projektas įtraukė visą mokyklos bendruomenę
  • Matematikos mokymosi projektas įtraukė visą mokyklos bendruomenę
  • Matematikos mokymosi projektas įtraukė visą mokyklos bendruomenę
Organizatorių nuotr.
Rašyti komentarą
Komentarai (2)

Jonas Lietuvis

Matematika -kaip poezija . Tik reikia būti smalsiam ir jaunam protu, nebūtinai amžiumi. Jeigu sakai kad matematika tau nepatinka , reiškia esi beviltiškai senstantis geometrine progresija , nors gal tau dar tik paauglystės amžius. Tokiam ateityje vietos prie gero pietų nelabai atsiras. Teks rinktis labdaringus pietus.

..., kai AS!!! paSKAITAU apie MATEMATIKA,MAN!!!!...,

bloga DAROSI...,neMEGAU JOS nuo VAIKYSTES...,su MATEMATIKA RYSI turiu TIEK...,kai reikia apSKAICIUOTI kiek reikia??? MOKKETI uz KOMUNALINES PASLAUGAS... TASKAS

SUSIJUSIOS NAUJIENOS