Mokyklų kasdienybę praturtina ir tarptautiniai projektai | Diena.lt

MOKYKLŲ KASDIENYBĘ PRATURTINA IR TARPTAUTINIAI PROJEKTAI

  • 2

Nuo praėjusių metų rugsėjo iki pat 2019 metų rugpjūčio 31 d. Kauno Šančių mokykla-daugiafunkcis centras drauge su septyniomis Europos mokyklomis vykdo „Erasmus+“ tarpmokyklinės strateginės partnerystės projektą „Galvok...veik...ir kurk geresnį pasaulį“. Pasak organizatorių, projektinė veikla praturtina mokyklų kasdienybę, ugdymo procesą daro reikšmingą ne tik jo dalyviams, bet ir bendruomenėms.

Pirmasis tarptautinis mokytojų susitikimas įvyko spalio mėnesį Londone, vasarį trumpi mokinių ir mokytojų mainai buvo Portugalijoje, o balandžio 30-gegužės 6 d. mokinių ir mokytojų mainų susitikimas vyko Kauno Šančių mokykloje-daugiafunkciame centre. Renginys sulaukė gausaus svečių būrio net iš septynių partnerinių šalių: 26 mokinių ir 16 mokytojų.

Kaip teigia organizatoriai, savaitės programa buvo labai intensyvi. Jau pirmąją susitikimo dieną visų šalių mokiniai pristatė filmukus apie nacionalines mitybos tradicijas, diskutavo apie sveiką mitybą.

Kitą dieną projekto dalyviai Rumšiškių liaudies buities muziejuje susipažino su Lietuvos tautiniu paveldu, edukacinių užsiėmimų metu mokėsi kepti dzūkišką bandą ant kopūsto lapų bei šventinius meduolius. Pastarieji buvo kepami rekonstruotame kepėjo name muziejaus miestelyje. Užsiėmimo metu dalyviai buvo supažindinti su meduolių gaminimo tradicijomis, bandė ir patys jų iškepti, ypač visiems patiko gražinti meduolius.

Dzūkiškos bandos – tai visiškai unikalus patiekalas, žinomas tik Lietuvoje. Kepimas vyko ūkininko sodyboje. Grupės dalyviai, pamokyti užsiėmimo vedėjos, patys išėmė iš krosnies žarijas, kiekvienas ant kopūsto lapo formavo bulvines bandas. Smagu buvo su liže bandas pašauti į krosnį. Kol bulvinės bandos kepė, edukacijos vedėja pasakojo apie lietuviškus tradicinius valgius, kurie gaminami duonkepėje krosnyje. Parodė, kokie virtuvės rakandai buvo naudojami.

Be viso to, dalyviams itin patiko žaisti įvairiausius žaidimus ir ratelius („Puodas dega”, „Verdu bulvienę” ir kt.) Kai bandos baigė kepti, prasidėjo padažo „darycinio” gamyba: molinėje grūstuvėje buvo grūdamas česnakas, jis sumaišytas su varške, pienu ir druska. Svečiai patyrė nepakartojamų įspūdžių ir šiek tiek susipažino su šalies tautiniu paveldu.

Pagal bendradarbiavimo sutartį su Kauno maisto pramonės ir prekybos mokymo centru buvo organizuoti ir nacionalinio maisto rengimo praktiniai užsiėmimai. Mokymo centro Maisto gaminimo laboratorijoje visi projekto dalyviai, vadovaujami centro mokytojos Sonatos Andriuškevičienės, mokėsi gaminti šaltibarščius ir lietuviškus cepelinus. Gamybos procesą vainikavo magūs pietūs, kurie tapo dar gardesni, nes buvo valgomi pačių dalyvių gaminti patiekalai. Taip pat buvo sukurtas ir tarptautinio projekto pietų meniu. Jam naudojami specifiniai iš kiekvienos šalies atvežti produktai: žuvies užkandėlė, burokėlių salotos su fetos sūriu ir pasta.

Kituose užsiėmimuose buvo akcentuojamas sportas. Vyko krepšinio treniruotės ir varžybos. Rungtyniavo mišrios įvairių šalių komandos. Varžybų finalas vyko Kauno „Aisčių“ krepšinio mokykloje. Čia svečius sutiko Lietuvos šešiolikmečių (U16) rinktinės treneris Donatas Velička. Jis papasakojo apie Lietuvos šešiolikmečių pasiekimus, parodė svarbiausius laimėtus medalius: Europos sidabro ir pasaulio bronzos. Trenerio auklėtiniai teisėjavo finalinėms rungtynėms. Po jų aplankyta „Žalgirio“ arena: apžiūrėtos treniruočių salės, persirengimo kambariai ir VIP ložės. Svečiams buvo organizuota ir vaikščiojimo su šiaurietiško ėjimo lazdomis užsiėmimai, „Akropolio“ ledo arenoje čiuožimo pamoka. Ja ypač džiaugėsi pietiečiai – graikai, italai, portugalai ir ispanai.

Su svečiais aplankyti ir Trakai bei Vilnius, pravesta lietuvių kalbos pamoka, buvo mokoma lietuviškai dainuoti. Draugiškai buvo giedamas ir projekto himnas „Make a better world“.

Apibendrindamos projektinę veiklą visų šalių komandos piešė plakatus apie tai, kokią gyvenseną pastebėjo Lietuvoje, kokie sveiko gyvenimo įpročiai jau yra, ko mums dar reikėtų pasimokyti. Be to, buvo pradėtas kurti sporto etiketo kodas. Kiekvienos šalies atstovai stebėjo treniruočių ir varžybų metu mokinių elgesį ir pateikė savo pastabas, tiek teigiamas, tiek neigiamas. Kitų susitikimų metu ši veikla bus tęsiama. Tarptautinis mokinių ir mokytojų mainų susitikimas paįvairino visos mokyklos bendruomenės gyvenimą, o veiklų pristatymai skatina visus būti aktyvesnius.

Mokykla koordinatorė – I.C. Sinisgalli Potenza, Italija.

Mokyklos partnerės: Kauno Šančių mokykla-daugiafunkcis centras, Kohtla-Järve Maleva Põhikool (Estija), Agrupamento de Escolas D. Sancho I (Portugalija), Cooperativa de Enseñanza Salceda. CEIPS Susarte (Ispanija), Holmleigh primary school (Jungtinė Karalystė), Publiczne Katolickie Liceum Ogólnokształcące im. Jana Pawła II (Lenkija), 1o Gymnasio Mandras (Graikija).

GALERIJA

  • Mokyklų kasdienybę praturtina ir tarptautiniai projektai
  • Mokyklų kasdienybę praturtina ir tarptautiniai projektai
  • Mokyklų kasdienybę praturtina ir tarptautiniai projektai
  • Mokyklų kasdienybę praturtina ir tarptautiniai projektai
  • Mokyklų kasdienybę praturtina ir tarptautiniai projektai
  • Mokyklų kasdienybę praturtina ir tarptautiniai projektai
  • Mokyklų kasdienybę praturtina ir tarptautiniai projektai
  • Mokyklų kasdienybę praturtina ir tarptautiniai projektai
  • Mokyklų kasdienybę praturtina ir tarptautiniai projektai
  • Mokyklų kasdienybę praturtina ir tarptautiniai projektai
  • Mokyklų kasdienybę praturtina ir tarptautiniai projektai
Organizatorių nuotr.
Rašyti komentarą
Komentarai (2)

Einoras

Koks skirtumas, kad dalyvauja tarptautiniuose projektuose ? Mokytojai mokykloje nieko nemoko, direktorius kažin kas per žmogus, mokiniai į mokyklą nori eina nori neina, pamokos jau gegužės mėnesį nevyksta, vaikų pamokos tai tiesiog teksto nurašymas nuo knygos. Apgailėtina mokykla :)

tevelis

Puiki mokykla, šaunuoliai šančiškiai, eilę metų dalyvauja tarptautiniuose projektuose

SUSIJUSIOS NAUJIENOS