Nuolatinė kaita ir mokymasis visą gyvenimą: mokiniai kuria šiandienę aplinką | Diena.lt

NUOLATINĖ KAITA IR MOKYMASIS VISĄ GYVENIMĄ: MOKINIAI KURIA ŠIANDIENĘ APLINKĄ

  • 2

Nuolatinė kaita darbo rinkoje kaskart diktuoja naujus profesinio mokymo kokybės standartus. Kintančios technologijos formuoja naujas gamybines praktikas, kurios brėžia kaitos vektorius profesiniam mokymui, keldamos naujus tikslus ir uždavinius.

Kauno technologijų mokymo centras (Kautech) yra viena iš pirmaujančių profesinio mokymo įstaigų Lietuvoje, siūlanti aukštos kokybės profesinį ugdymą ir plačias karjeros galimybes savo mokiniams. Mokymo centras nuolat siekia tobulėti ir teikti mokiniams palankiausias mokymo sąlygas. Kautech yra didžiausia šiuolaikinė technologinio profilio profesinio mokymo įstaiga, siūlanti platų įvairių sričių mokymo programų spektrą. Mokymo centras glaudžiu bendradarbiavimu su vietos pramonės atstovais užtikrina, kad siūlomos įgyti kvalifikacijos kuo labiau atitiktų ne tik besimokančiųjų, bet ir šiandienos darbo rinkos poreikius.

Kiekvienais metais mokymo centre galima rinktis iš daugiau kaip 40 siūlomų profesinio mokymo kvalifikacijų inžinerijos, statybos, medienos ir metalo apdirbimo, transporto remonto, transportavimo, informacijos ir ryšio technologijų, verslo ir paslaugų ar žemės ūkio sričių.

„Nuoseklus ir sistemingas užsibrėžtų tikslų ir rezultatų siekimas leidžia pasidžiaugti aukštais mokinių pasiekimais“, – teigia Kautech direktorius dr. Paulius Čepas. Per 2023 m. įstaigos mokiniai dalyvavo net 22-uose profesinio meistriškumo konkursuose, šešiolikoje konkursų užėmė prizines vietas.

Įstaiga turi ilgametę ir išvystytą tarptautinio bendradarbiavimo patirtį, dalyvauja net 34-iuose tarptautiniuose projektuose ir programose, jų metu aktyviai bendradarbiauja su užsienio mokymo įstaigomis ir įmonėmis. Šis tarpinstitucinis tarptautinis bendradarbiavimas leidžia ugdymo įstaigai dalytis sukaupta patirtimi ir inovacijomis, sudaryti geriausias sąlygas mokiniams ir pedagogams tobulinti profesines žinias tarptautinėse praktikose ir stažuotėse.

Kauno technologijų mokymo centro nuotr.

Direktoriaus P. Čepo teigimu, profesinis mokymas ypatingas dėl kelių priežasčių. Visų pirma tai pritaikomi praktiniai įgūdžiai ir reali darbo patirtis. Absolventai įgyja konkrečių žinių ir gebėjimų, kurių šiuo metu reikia darbo rinkai. Mokymosi metu mokiniai atlieka praktiką realiose darbo vietose, įgydami neįkainojamos patirties ir užmegzdami ryšių su potencialiais darbdaviais. Taikant lanksčias mokymosi formas, mokiniams sudaromos galimybės suderinti mokymosi ir darbo laiką. Viena jų – pameistrystė, kai mokymas vyksta realioje darbo vietoje, pas darbdavį, o teorinis mokymas – ir pas profesinio mokymo teikėją, ir pas darbdavį. Yra ne viena sėkmės istorija, pasakojanti apie sėkmingą šios mokymosi formos pritaikymą šioje įstaigoje, teigia P. Čepas. Praėjusiais metais 38,54 proc. mokinių profesinis mokymas buvo organizuojamas pameistrystės forma šiame centre, o šalies vidurkis – 18,72 proc. (Šaltinis: Švietimo valdymo informacinė sistema.) Iš pameistrystės įmonėse sugrįžę mokiniai kartu su mokytojais kuria inovacijas, bando įdiegti profesinius pokyčius į profesijų mokymo aplinką, taip ugdymo procesą dar labiau priartinant prie darbo rinkos poreikių.

Centras dar metų pradžioje aktyviai įsitraukė į nacionalinės suaugusiųjų švietimo platformos „Kursuok“ veiklą siūlydamas platų mokymosi kursų spektrą, taip prisidėdamas prie valstybės misijos formuoti ilgalaikę ir motyvuotą suaugusiųjų mokymosi visą gyvenimą tradiciją šalyje. Centras vadovaujasi mokymosi visą gyvenimą principais, orientuodamasis į pirminį, tęstinį profesinį mokymą, kuris koncentruotas į darbuotojų kvalifikacijos tobulinimą. Taip pat glaudžiai bendradarbiauja su Užimtumo tarnyba, suteikdamas persikvalifikavimo galimybes suaugusiems asmenims.

Mokiniai atlieka praktiką realiose darbo vietose, įgydami neįkainojamos patirties ir užmegzdami ryšius su potencialiais darbdaviais.

Profesinio mokymo lankstumas ir prisitaikymas prie besimokančio žmogaus poreikių tampa vis svarbesni. Profesinio mokymo programos sukurtos taip, kad kuo labiau atitiktų šiandienos darbo rinkos poreikius. Jos nuolat atnaujinamos ir tobulinamos, siekiant užtikrinti, kad mokiniai įgytų įgūdžių, reikalingų sėkmingai karjerai. Kauno technologijų mokymo centre taip pat siūlomas platus programų paketas mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių.

Kiekvienais metais vykdomos įvairios tęstinio profesinio mokymo programos, skirtos jau išsilavinimą ar kvalifikaciją turintiems asmenims padėti atnaujinti savo žinias ir įgūdžius, tobulinti ar keisti savo karjeros planus.

Tarp Kautech teikiamų paslaugų yra galimybė įvertinti esamų įmonės darbuotojų jau turimas kompetencijas trijuose moderniuose sektorinio praktinio mokymo centruose (Variklinių transporto priemonių remonto, Medienos technologijų ir baldų gamybos inovacijų, Statybos sektoriniuose praktinio mokymo centruose) – atlikti praktinį darbuotojų pasirengimo darbinei veiklai vertinimą-testavimą.

Kauno technologijų mokymo centro nuotr.

Variklinių transporto priemonių remonto sektorinis praktinio mokymo centras – moderniausias Lietuvoje. Iš ES fondų lėšų modernizuotos ne tik centro patalpos, bet ir įsigyta naujausia praktinio mokymo įranga, profesinio mokymo procesas skaitmenizuotas, kompiuterizuotas ir robotizuotas. P. Čepo teigimu, renovuojant centrą lankytasi ir Lietuvos, ir užsienio profesinio mokymo įstaigų centruose, domėtasi gerąja praktika. Kautech Variklinių transporto priemonių remonto sektoriniame praktinio mokymo centre praėjusiais metais įkurta laboratorijų, skirtų automatinių sistemų mechatornikų modulinei profesinio mokymo programai įgyvendinti, jose yra galimybė mokytis ir elektriko profesinio mokymo programos mokiniams. Atnaujinta hibridinių variklinių transporto priemonių laboratorija, skirta Transporto priemonių remontininko profesinio mokymo programų mokiniams. Naujai įkurtos orlaivių remonto mokymo dirbtuvės, kuriose naujausių žinių ir įgūdžių gali įgyti orlaivių remontininkai. Metalo apdirbimo staklininkų profesinio mokymo programų mokiniai nuo šiol taip pat galės įgyti naujų įgūdžių su modernia CNC metalo apdirbimo įranga. Statybos sektorinio praktinio mokymo centre siekiama modernizacijos: įsigyta naujausios profesinio praktinio mokymo įrangos, kompiuterizuotas praktinio mokymo procesas. Medienos technologijų ir baldų gamybos inovacijų sektorinis praktinio mokymo centras taip pat neatsilieka nuo šiuolaikinių tendencijų. Sėkmingai bendradarbiaujant su verslu, praėjusių metų rugsėjį prasidėjo naujas partnerystės etapas – duris atvėrė „Woodwinner Academy“, kurioje medienos pramonės įmonių specialistai gilins savo žinias ir įgūdžius medienos apdirbimo technologijų srityje. Svarbu, kad šiuo būdu įgyti įgūdžiai lengvai pritaikomi įvairiose srityse. Vadinasi, absolventai gali lengvai pakeisti savo karjeros kryptį, prireikus rasti darbą kitoje srityje. Be to, įgyti įgūdžiai gali būti puikus atspirties taškas tolesnėms studijoms universitete.

Tvarumas įgyvendinant praktines veiklas – vienas veiklos prioritetų, todėl mokymo centras dalyvauja Darnios mokyklos programoje. Jau dešimt metų iš eilės įstaigai suteikiama Žalioji vėliava ir tarptautinis Gamtosauginių mokyklų programos sertifikatas už pasiekimus gamtosaugos švietimo srityje ir centro bendruomenės aktyvumą. Direktoriaus P. Čepo teigimu, didžiausią įtaką sėkmingai veiklai turi aiški Kautech profesinio mokymo centro vizija ir tikslingas strateginis veiklos planavimas, orientuotas į mokinius, darbuotojus, socialinius partnerius ir, žinoma, į veiklos kokybę.

Direktoriaus P. Čepo teigimu, įstaiga daugeliu kriterijų lenkia kitų Europos šalių mokyklas. Lietuvoje profesinis mokymas žymiai pasikeitęs, atsinaujinęs ir prisitaikęs prie nuolat tobulėjančios visuomenės. Galima teigti, kad profesinis mokymas šiuolaikiniame pasaulyje ypatingas dėl savo praktiškumo, greito įsidarbinimo galimybių, lankstumo, karjeros mobilumo ir efektyvaus besimokančiųjų poreikių užtikrinimo. Jei turite planų įgyti kvalifikaciją, atnaujinti turimas žinias, kurios padėtų pradėti sėkmingą karjerą, – šių dienų profesinis mokymas ir jo aplinka gali būti tinkamas pasirinkimas.

GALERIJA

  • Nuolatinė kaita ir mokymasis visą gyvenimą: mokiniai kuria šiandienę aplinką
  • Nuolatinė kaita ir mokymasis visą gyvenimą: mokiniai kuria šiandienę aplinką
  • Nuolatinė kaita ir mokymasis visą gyvenimą: mokiniai kuria šiandienę aplinką
  • Nuolatinė kaita ir mokymasis visą gyvenimą: mokiniai kuria šiandienę aplinką
  • Nuolatinė kaita ir mokymasis visą gyvenimą: mokiniai kuria šiandienę aplinką
  • Nuolatinė kaita ir mokymasis visą gyvenimą: mokiniai kuria šiandienę aplinką
  • Nuolatinė kaita ir mokymasis visą gyvenimą: mokiniai kuria šiandienę aplinką
  • Nuolatinė kaita ir mokymasis visą gyvenimą: mokiniai kuria šiandienę aplinką
  • Nuolatinė kaita ir mokymasis visą gyvenimą: mokiniai kuria šiandienę aplinką
  • Nuolatinė kaita ir mokymasis visą gyvenimą: mokiniai kuria šiandienę aplinką
  • Nuolatinė kaita ir mokymasis visą gyvenimą: mokiniai kuria šiandienę aplinką
  • Nuolatinė kaita ir mokymasis visą gyvenimą: mokiniai kuria šiandienę aplinką
  • Nuolatinė kaita ir mokymasis visą gyvenimą: mokiniai kuria šiandienę aplinką
  • Nuolatinė kaita ir mokymasis visą gyvenimą: mokiniai kuria šiandienę aplinką
  • Nuolatinė kaita ir mokymasis visą gyvenimą: mokiniai kuria šiandienę aplinką
  • Nuolatinė kaita ir mokymasis visą gyvenimą: mokiniai kuria šiandienę aplinką
  • Nuolatinė kaita ir mokymasis visą gyvenimą: mokiniai kuria šiandienę aplinką
  • Nuolatinė kaita ir mokymasis visą gyvenimą: mokiniai kuria šiandienę aplinką
  • Nuolatinė kaita ir mokymasis visą gyvenimą: mokiniai kuria šiandienę aplinką
  • Nuolatinė kaita ir mokymasis visą gyvenimą: mokiniai kuria šiandienę aplinką
Kauno technologijų mokymo centro nuotr.
Rašyti komentarą
Komentarai (2)

karčios šaknys

Na , nuo 09,01 prisidės dar viena ,,privaloma'' disciplina - ,, pasipriešinimo įgūdžių'' ! Tik kodėl nesuplaka kartu su ,,gyvenimo įgūdžių'' programa ? Taigi... aaa... ten kaip panaudoti perkirptą sargį prieš priešą nepanaudosi... nebent pasmaugti...

Problema

yra tik tame, jog žmonės nė iš tolo nesugeba pilnai įsisavinti sukurtos įrangos ar technologijų visų galimybių ir štai jau kišama kažkas naujo, atseit tai geriau/efektyviau ir t.t. nors realybėje tai toli gražu ne taip ir visada yra daugybė niuansų. Ir štai gaunasi jog įsisuka užburtas nesugebėjimo pilnai įsisavinti technologijas ar pan. ratas ir puolama prie kito, po to vėl prie nauja ir t.t. Argi tai tvaru?? Argi tai logiška?? Pagal mane toks cirkas yra kvailybė ir tiek.

SUSIJUSIOS NAUJIENOS