Pasirašyta didžiausia „Kauno autobusų“ veiklos istorijoje paskolos sutartis | Diena.lt

PASIRAŠYTA DIDŽIAUSIA „KAUNO AUTOBUSŲ“ VEIKLOS ISTORIJOJE PASKOLOS SUTARTIS

  • 36

Rugsėjo 28 d. uždaroji akcinė bendrovė „Kauno autobusai“ pasirašė ilgalaikę 21,5 mln. eurų paskolos sutartį su Europos Tarybos vystymo banku (ETVB). Paskolą antram pagal dydį šalies keleivių vežėjui suteikta be savivaldybės garantijos. Bendrovė skolinasi 100 naujų hibridinių autobusų pirkimo sutarčiai finansuoti. Tai pirmoji ETVB paskola uždarajai akcinei bendrovei Šiaurės Europos regione.

Europos Tarybos vystymo bankas – viena seniausių tarptautinių finansinių institucijų 1956 metais įsteigta prie Europos Tarybos. ETVB yra vienintelis Europos vystymo bankas, savo veiklą orientuojantis išskirtinai socialine kryptimi: banko paskolomis finansuojamais projektais siekiama mažinti socialinę atskirtį, apsaugoti pažeidžiamiausių visuomenės grupių gyventojus, siekti darnios plėtros ir gerinti gyvenimo sąlygas.

ETVB vienija 42 Europos Tarybai priklausančias valstybes. Lietuva tapo ETVB nare 1996 m. ir priklauso vadinamajai tikslinei šalių grupei.

ETVB finansuoja projektus ETVB valstybėse narėse. ETVB finansuojami projektai turi atitikti banko mandatą, techninius, aplinkosauginius ir socialinius kriterijus. Paskolos teikiamos vyriausybėms, savivaldybėms ir regioninėms institucijoms, privačioms ar valstybinėms finansinėms institucijoms, bankams.

Paskola finansuojami 100 hibridinių autobusų iš esmės pakeis miesto veidą ir jais besinaudojančių gyventojų keliavimo kokybę.

100 hibridinių autobusų

2019 m. gruodžio mėnesį UAB „Kauno autobusai“ po daugiau nei pusmetį trukusio konkurso pasirašė 23,5 mln. eurų vertės sutartį pagaminti ir pristatyti 100 naujų hibridinių MAN Lion‘s City Hybrid markės autobusų su vienu patikimiausių Europos autobusų transporto gamintojo atstovu Lietuvoje UAB „Adampolis“.

Pagal sutartį pirmasis autobusas turi būti pristatytas ne vėliau kaip per 12 mėnesių. Visi nauji hibridiniai autobusai turi pasiekti UAB „Kauno autobusai“ ne vėliau kaip per nei 18 mėnesių nuo avanso apmokėjimo. Pirmąjį hibridą Kauno keleiviai galės išmėginti jau šį penktadienį.

„Kiekvieną darbo dieną pervežame daugiau nei 130 tūkst. keleivių. Poreikis gerai viešojo transporto paslaugai neišnyko. Esame ir liksime svarbi miestiečių gyvenimo dalis. Paskola finansuojami 100 hibridinių autobusų iš esmės pakeis miesto veidą ir jais besinaudojančių gyventojų keliavimo kokybę“, – sako bendrovės generalinis direktorius Mindaugas Grigelis.

Rekordinės investicijos

Per paskutinius 5 metus bendrovė investavo daugiau nei 65 mln. eurų į transporto parko ir infrastruktūros atnaujinimą. Nupirkti 50 mažos talpos ir 125 standartinės talpos autobusai, 85 troleibusai. Per ateinančius metus bendrovė suplanavus pakeisti likusius 78 seniausius autobusus. Kauno miesto vežėjas kasmet modernizuoja ir dalį troleibusų kontaktinio tinklo, kuris ilgainiui leis miesto žaliajam transportui važiuoti kur kas didesniu greičiu. Artimiausiu metu bendrovė pakeis ir elektroninio bilieto sistemą. Visos šios investicijos tapo įmanomos sudarius ilgalaikę sutartį su Kauno miesto savivaldybę, kuri įsipareigojo užtikrinti pakankamą finansavimą.

Investicijos finansuotos ES fondų, Šiaurės investicijų banko ir SEB paskolomis bei bendrovės praėjusių laikotarpių sukaupto pelno. Troleibusų parko atnaujinime gautas net 14,2 mln. eurų finansavimas iš ES fondų.

„Turime stiprią ir degančią pokyčiams komandą. Tai, kuo šiandien galime džiaugtis, yra šių žmonių kantraus ir nuoseklaus darbo, o ir pasitikėjimo jais, rezultatas. Šie žmonės – didžiausias bendrovės ir miesto turtas“, – sako rinkodaros direktorius Karolis Dekeris.

Bankų ir tarptautinių finansinių institucijų suteiktas ilgalaikis finansavimas demonstruoja aukščiausio lygio pasitikėjimą ir įvertinimą uždarajai akcinei bendrovei „Kauno autobusai“.

Rašyti komentarą
Komentarai (36)

vairuotojas

kaunietei, JONUI, vytui [ čia ir beraščiui ir kt.] pasakysiu tokį , VISIEMS ŽINOMĄ, dalyką, kad "jūsų "skaneris" kartais sugenda ...dėl paprasto pajungimo kontakto [ išsikvietus meistriuką , jis atsuka, gerai pajudina ir vėl įstatęs į vietą komposterį ,prisuka. VEIKIA iki sekančio karto .Antras dalykas , kad TAM ir LIPAMA PER PRIEKINES duris , kad nereikėtų klaidžiojti po autobusą. Paprastai , prie vairuotojo komposteris tikrai dirbs, nes jis arčiausiai ir geriausiai "šoperiukui" matyti [ sugedus , iš karto kviečiami remontininkai arba , jei turi rakrukus, pats krapštaisi...]. Tokios tokelės.

As

Todėl vairuotojai uždirba pašalpą ,,,,

busistas budistui

eik šviežio oro įkvėpk , kad smegenys pradėtu mastyt ir sąžinė prabiltu
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS