Senjoras: visą gyvenimą draudžiausi, o kai ištiko bėda – atsisakė padėti | Diena.lt

SENJORAS: VISĄ GYVENIMĄ DRAUDŽIAUSI, O KAI IŠTIKO BĖDA – ATSISAKĖ PADĖTI

  • 27

Senjoras iš Kauno su portalo kauno.diena.lt redakcija pasidalijo apmaudu, kad atsakingai mokėdavo draudimo įmokas, atsakingai vairuodavo, tačiau netyčia įskilus jo automobilio stiklui, išlaidas teko padengti iš savo kišenės. Daudimo bendrovė paaiškino, kokius atvejus ir kokias išlaidas kompensuoja privalomasis civilinės atsakomybės draudimas.

Skaitytojas dėstė, kad visą gyvenimą buvo atidus ir drausmingas vairuotojas. Vairavimo stažas – virš 50 metų, ir per tiek metų nepakliuvo nė į vieną avariją.

„Iš draudimo nesu paėmęs nė cento, nei lito, nei euro“, – aiškino vyras.

Tačiau liepos 3 d. Lapių kelyje buvo apgadintas jo automobilis „Subaru“. Kaunietis kreipėsi į draudimo kompaniją „Lietuvos draudimas“, šios atstovai, kaip pasakojo vyras, nesutiko padengti nors dalį patirtų nuostolių.

„Lapių kelyje važinėja nemažai sunkvežimių, kai kurie – dideliais greičiais“, – pasakojo kaunietis. Prasilenkiant su vienu sunkvežimių jo laukė nemaloni staigmena. „Ar jis ten skaldą vežė, ar žvyrą... Man į stiklą davė, ir viskas. Ir jis įtrūko. Gerokai įtrūko“, – apie atskriejusio akmenuko padarytą žalą kalbėjo vyras.

Kaunietis sekančią dieną kreipėsi į ekspertus. Jie rado, nors ir nelengvai, reikiamą stiklą, juo pakeitė įskilusį, išdavė atliktus darbus įrodantį dokumentą.   

Po įvykio praėjus dviem savaitėms jis prisiminė esąs apsidraudęs.

„Pagalvojau, kodėl man nesikreipti į draudimą. „Lietuvos draudime“ draudžiuosi jau daugybę metų. Nuėjau iki jų skyriaus „Akropolyje“, ir jie man pradėjo aiškinti, kad  turėjau apsisukti, pasivyti sunkvežimį, jį sustabdyti, iškviesti vairuotojui policiją, kad sustatytų aktą. Sakau, kaip man reikėjo apsisukti, jeigu eismas – intensyvus, o tas vairuotojas – jau kažin kur? Jau keli sunkvežimiai po jo pravažiavo, sunkvežimio vairuotojas, net ir ir tą būčiau stabdęs, galėjo ir nestoti“, – dėstė vyras.

Sakė, kad man nieko nepriklauso. Į pateiktus dokumentus beveik nieko ir nežiūrėjo.

Jis apibūdino, kad „Lietuvos draudimo“ atstovė kalbėjo stačiokiškai, jis jautėsi, kad su juo kaip su ilgamečiu lojaliu klientu visiškai nesiskaitoma.

Kaunietis taip ir nesuprato, kuo remiantis, jam buvo atsisakyta teikti išmoką.

„Sakė, kad man nieko nepriklauso. Į pateiktus dokumentus beveik nieko ir nežiūrėjo. Sujungė su centru, vyrukas paaiškino, kad neieškočiau nieko, nes niekas nieko nemokės“, – perpasakojo vizitą skaitytojas.

„Manau, turėtų žmogui bent kažkokio dėmesio skirti, o dabar atrodė, kad aš iš kažkur atėjęs ir prašau malonės. Tiesiog prašiau dėmesio, pagalbos nelaimėje.  Kai ateini draustis, jie labai mandagūs ir malonūs, pažada, kad visuomet bus suteikta pagalba“, – teigė vyras.

Jis minėjo, kad naujas stiklas ir pakeitimas jam atsiėjo 140 eurų, tai beveik pusė jo pensijos, tad draudimo finansinė parama būtų labai pravertusi. 

„Sakyčiau, kad „Lietuvos draudimas“ neturėtų iš ko mokėti...“ – teigė gyventojas ir įvardijo, koks jo žiniomis, buvo pernykštis bendrovės pelnas.

Tačiau paaiškėjo, kad vyras veltui dėjo viltis gauti pagalbą tokiu atveju, kai įvykio metu nukenčia jo automobilis, o kaltininkas yra neidentifikuotas. Kaunietis buvo apsidraudęs privalomuoju vairuotojų civilinės atsakomybės draudimu, o toks draudimas „atlygina žalą, kurią apsidraudęs šiuo draudimu vairuotojas sukelia kitiems eismo dalyviams ar jų turtui, bet neatlygina žalos kilusios apsidraudusiojo turtui", aiškino „Lietuvos draudimo“ atstovai.

Konkrečiau – padengiamos visos ar dalis išlaidų, kai dėl kliento – vairuotojo – kaltės sukeltos avarijos nukenčia: kito asmens automobilis ar kita transporto priemonė, nukentėjusio automobilio vairuotojas, nukentėjusiame automobilyje esantis turtas, nukentėjusiame automobilyje esanti papildoma įranga, kliento ar kitame automobilyje važiavę keleiviai, nukenčia kitas turtas, pvz., kelio atitvaras, tvora, šviesoforas ir pan.

„Jūsų aprašomu atveju žala buvo padaryta žmogaus turtui, tai yra transporto priemonei, todėl tam, kad draudimas atlygintų jam sukeltą žalą (o ne jo sukeltą kitiems, kurią atlygina privalomasis civilinės atsakomybės) automobilis turėjo būti apraustas kasko draudimu. Taip pat egzistuoja papildoma draudimo rizika – būtent stiklų draudimas, kuriuo galima apsidrausti savanoriškai papildomai, tačiau, kaip suprantame šiuo atveju klientas šios draudimo rūšies neturėjo. Tokią žalą taip pat atlygintų kaltininko civilinės atsakomybės draudimas, tačiau šiuo atveju nustatyti kaltininko beveik neįmanoma“, – teigė „Lietuvos draudimo“ komunikacijos vadovė Ingrida Žaltauskaitė.

Rašyti komentarą
Komentarai (27)

Dar ir taip būna.

50 metų draudėsi ir taip ir nesuprato kas ta civilinė atsakomybė... Gaila dėduko.

Nustebes

Aš nusipirkau bulvių, bet galvojau, kad braškių...

Nuomone vairuojancio.

Komentuji draudejau nesamones.Kaip tu spesi intensyviam kelyje greit apsisukti ir pasivyti dideliu greiciu vaziuojanti.Kitas dalykas juk nepastebi is po kurio automobilio rato tas akmuo pataike tau i stikla.Tokie atvejai ir zmogu privercia abejoti draudeju skaidrumu.
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS