Ruošiasi iššūkiams
Darbymetis ties magistrale startavo kovo pabaigoje. Pradėjus pamatų įrengimą, vairuotojams teko apsišarvuoti kantrybe – rangovai iki gegužės vidurio uždarė įvažiavimą ir išvažiavimą tarp magistralinio kelio ir Ašigalio gatvės. Nuo trečiadienio čia eismas jau vyksta įprasta tvarka.
Statybininkai kala viaduko polius. Taip pat įrenginėja greitėjimo ir lėtėjimo juostas, susisiekimo infrastruktūrą miško pusėje.
„Artėja sudėtingiausias projektas etapas – viaduko ir užvažiavimo ant jo kelio įrengimas Kleboniškio miško pusėje. Šioje zonoje, lygiagrečiai A1 keliui, veikia respublikinės reikšmės 110kV „LitGrid“ elektros perdavimo linija. Norėdami sklandžiai vykdyti projektą, jos atramas turėsime paaukštinti“, – sako Kauno savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakalniškis.
Šiems darbams numatyta papildomai skirti apie 1,5 mln. eurų. Jau dabar bendradarbiaujama su „LitGrid“ ir šios akcinės bendrovės rangovais, siekiant sinchronizuoti elektros perjungimą tarp atskirų ir laikinų linijų, taip pat dėl laikinų ir paaukštintų atramų įrengimo, viaduko polių ir kitų darbų.
Ši investicija užtikrins ne tik sklandų projekto įgyvendinimą, bet ir nenutrūkstamą elektros tiekimą vykstant darbams.
Kauno m. savivaldybės nuotr.
Nauja kryptis pajūrio link
Pirmieji darbai būsimo viaduko prieigose užvirė dar 2017–2018 metais. Suformavus žiedinę sankryžą ir dviem kryptimis sujungus Ašigalio gatvę su magistraliniu keliu, atsirado papildomas įvažiavimas ir išvažiavimas iš miesto. Atverta jungtis su A1 magistrale palengvino kauniečių susisiekimą su Kalniečių ir Eigulių mikrorajonais bei suteikė naują išvažiavimą Vilniaus kryptimi.
Įgyvendinant pirmąjį projekto etapą atlikta ir daugiau darbų – suformuoti kelio pylimai bei nutiestos požeminės komunikacijos.
„Kaunas išgyvena vis didesnius ir ryškesnius pokyčius. Nieko nenustebinsiu pasakydamas, kad pastarieji metai dedikuoti tiltams: du kyla abipus Nemuno, dar vienas suplanuotas per Nerį. Viaduko statyba virš A1 magistralės jau įsibėgėja. Jis statomas išskirtinai kauniečių lėšomis. Mūsų tikslas – patogus susisiekimas tarp miesto dalių“, – primena Kauno meras Visvaldas Matijošaitis.
Kaunas išgyvena vis didesnius ir ryškesnius pokyčius.
Ties Ašigalio gatve statoma skirtingų lygių sankryžą su lėtėjimo ir greitėjimo juostomis. Įgyvendinus projektą, vairuotojams bus lengviau pasiekiamas Briedžių tako kvartalas, Eigulių mikrorajono dalis kitapus Islandijos plento. Taip pat atsiras nauja kryptis pajūrio link.
Pėstieji ir dviratininkai greitai ir saugiai galės patekti į Kleboniškio mišką, naudojantis visiškai nauju pėsčiųjų–dviračių taku.
Ašigalio g. viaduko per A1 kelią statybos sutarties vertė – 7,7 mln. Eur su PVM. Darbų rangovas – UAB „Autokausta“. Įgyvendinti projektą numatyta per 12 mėnesių nuo jų pradžios.
Tiltų statybos
Pernai Kaune įsibėgėjo ir tiltų statybos. Abipus Nemuno jau matomi dviejų naujų jungčių kontūrai.
Tarp Brastos ir Užnemunės gatvių statomas vadinamasis Kėdainių tiltas. Jis savo ilgiu (417 m) nusileis tik M. K. Čiurlionio (475 m) ir Č. Radzinausko-Lampėdžių (446 m) tiltams. 23,2 m plotyje išsiteks keturios eismo juostos ir pėsčiųjų bei dviračių eismui skirtos zonos. Prieigose bus įrengtos dvi sankryžos. Brastos gatvės pusėje – žiedinė dviejų eismo juostų, o Užnemunės gatvėje nepertraukiamą eismą užtikrins viadukas.
Per metus darbai pasistūmėjo greta Mokslo ir inovacijų populiarinimo centro. Tarp Nemuno salos ir Žemosios Fredos įrengtos būsimojo pėsčiųjų ir dviratininkų tilto tarpinės atramos, imamasi prietilčių ir krantinės atramų. Pėstiesiems ir dviratininkams skirtas tiltas sudarys vientisą jungtį su prieš kelerius metus pastatytu mažesniuoju ties I. Kanto gatve ir vadinamaisiais Ugniagesių rūmais.
Šiemet dar vieno analogiško tilto statybą planuojama pradėti tarp Brastos gatvės ir Senamiesčio. Šis bus 302 m ilgio ir 6,5 m pločio, sudarytas iš nekarpytos kombinuotos sistemos plieno. Šiuo metu vyksta rangos darbų pirkimo procedūros.
Naujausi komentarai