Vietoje automobilio – dviratis, paspirtukas, autobusas: ar įmanoma įtikinti žmones? | Diena.lt

VIETOJE AUTOMOBILIO – DVIRATIS, PASPIRTUKAS, AUTOBUSAS: AR ĮMANOMA ĮTIKINTI ŽMONES?

  • 31

Vakar ankstų rytą Vilniuje su Aplinkos ministerija ir policija vyko akcija „Diena be automobilio“. Policija su viešojo transporto bilietais ir atšvaitais beldėsi į vairuotojų langus ir bandė įtikinti kitą dieną, šiandien, važiuoti be automobilio – pėsčiomis, viešuoju transportu, paspirtuku ar dviračiu.

Kalbintas sustabdytas vairuotojas teigė, kad neišsigando, nes per radiją jau girdėjo apie rengiamą akciją, o paklaustas, ar pasinaudos tokia galimybe į darbą važiuoti viešuoju transportu, vairuotojas pažymėjo, kad dažniau renkasi dviratį, nes patogiau.

Vienas sustabdytas vyras sakė, kad yra jau senas ir patogiau važiuoti nuosavu transportu, o kitas skundėsi, kad, deja, bet darbo sąlygos reikalauja automobilio, todėl dviratį renkasi tik laisvalaikiu.

Apie akciją plačiau pakomentavo Aplinkos ministerijos atstovė Aistė Gadliauskaitė.

– Buvo duoda daugybė transporto bilietų Vilniuje, Kaune, Panevėžyje, Šiauliuose, ar nepamiršau kokio miesto?

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

 

 

– Dar Klaipėdoje vyko akcija. Įtraukėme visus didžiuosius miestus. Ši akcija buvo pirmoji. Tikimės, kad kitąmet ji plėsis ir įsitrauks dar daugiau miestų, bet džiaugiamės, kad pavyko paskleisti žinutę mūsų didmiesčiuose. Manau, žmonės vieni per kitus pasakos ir sužinos apie dieną be automobilio.

– Ar įmanoma įtikinti žmones?

– Priežasčių daryti kažką, kas nepatogu, daug. Mūsų tikslas – bent dieną atsisakyti automobilio ir įsėsti į viešąjį transportą, važiuoti dviračiu ar paspirtuku, eiti pėsčiomis. Atliktas ne vienas tyrimas, kad būtent tomis dienomis miestuose sumažėja aplinkos tarša. Tai geras darbas ne tik aplinkai, bet ir sau.

– Kalbame apie penkis didžiuosius miestus. Kiek yra viešojo transporto bilietėlių?

– Kiekvienas miestas turi tam tikrą specifiką. Vilniuje išdalijome kelias dešimtis bilietų. Kaune dalijamos kortelės su septyniomis kelionėmis. Skaičius svyruojantis, bet apie kelis šimtus bus išdalyta.

– Ar tokios akcijos pasiteisina?

– Sunku pasakyti. Tikime žmonių sąmoningumu. Tai pirma akcija. Žinome, kad žinutė tikrai išgirsta. Tai ir svarbiausia.

Rašyti komentarą
Komentarai (31)

Taip pat Vilniuje

Naudojuosi viešuoju transportu nedažnai. Todėl prireikus, labai aiškiai matyti pokyčiai. Jei Covid'o vajaus metu aut. ir trol. buvo švarinami, tai dabar vėl grįžta prie senos "tvarkos". Viskas apmurzota, dez. skysčio taip pat neaptikta. Žodžiu, transp. priemonės nematė muilo ir vandens nežinia kiek laiko. Apie transp. sėdynių valymą net kalbos nėra. Ir, kaip teisingai pastebėta, kai kurių keleivių įpročiai tiesiog vimdo, nes po to tenka pačiam naudotis tais pačiais turėklais ir pan. Todėl, jei tik galiu, stengiuosi eiti pėsčiomis ir kiek įmanoma vengti važiavimo vieš. transportu.

Vilniuje

Dažnai naudojuosi visuomeniniu transportu, bet tik todėl, kad turiu nuolaidą dėl ligos ir dirbantys namiškiai neturi galimybių vežioti į gyd.įstaigas keliskart/sav. Taigi, kokie ,,patogumai": dažnai pagrindiniai maršrutai, pvz.1G, 2trol., 53 yra tiek perpildyti, kad glaudžiamės vienas žmogus prie kito, nekalbant apie atsisėdimą (man sunku stovėti 20min.); kvapai - įvairūs ir beribiai, žmonės kosėja, šluosto snarglius į delnus ir imasi už turėklų. Dezinfekc.priemonių jau nebėra seniai aut. Vakar 1G važiavo du benamiai, dėl kurių nebuvo geras kvapas visame aut/gale. Plius jei gerai pastebėjau, moteris turėjo utėlių..Sveiki pasirinkę viešąjį transportą:)) Turiu pasakyti ir gera: vairuotojai dirba normaliai, aut.nevėluoja, kaina su nuolaida l,maža. Ačiū už tai.

Neišdegs

Kitame straipsnyje rašoma, kad vakar troleibuse vyrai gėrė šnapsą. Tai į tokius troleibusus mus bando sukišti? Iškėlus iš nuosavų mašinyčių. Neišdegs.
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS