Tarptautiniams maršrutams - ES reglamentas Pereiti į pagrindinį turinį

Tarptautiniams maršrutams - ES reglamentas

2005-03-09 00:00

Lietuvos, Latvijos ir Estijos keleivinio transporto vežėjai diskutavo, kaip prisitaikyti prie naujų rinkos sąlygų

Lietuvos, Latvijos ir Estijos keleivinio transporto vežėjai diskutavo, kaip prisitaikyti prie naujų rinkos sąlygų

Vakar Kaune posėdžiavo trijų Baltijos šalių susisiekimo ministerijų ir tarptautiniais keleivių pervežimais užsiimančių bendrovių atstovai.

Tokie susitikimai rengiami du kartus per metus. Vakarykščiame posėdyje dominavo su ES susijusios temos.

Verčia koreguoti maršrutus

Nuo praėjusių metų Lietuvos. Latvijos ir Estijos tarptautinių maršrutų vežėjai privalo laikytis ES patvirtinto reglamento. Vakarykščiame posėdyje atkreiptas dėmesys, kad tarptautiniai maršrutai negali būti naudojami vietinėms reikmėms.

Iki šiol į tarptautinius reisus buvo priimami keleiviai, keliaujantys iš vieno tos šalies miesto į kitą. “Tarkime, tarptautiniu maršrutu važiuojantis autobusas užsuka į Kauno stotį. Čia įlipa keleivis, vykstantis į Panevėžį. Pagal ES reglamentą, to daryti negalima”, - teigė bendrovės “Kautra” rinkodaros direktorius Gintautas Pakusas.

Tai ypač aktualu Latvijos ir Estijos vežėjams. Jie kur kas dažniau vyksta tranzitu per Lietuvą ir atima klientus iš vietos vežėjų. “Tai savotiškas tarybinių laikų reliktas, kurį turėsime pakeisti. Teks koreguoti maršrutus”, - pripažino svečiai.

Diskusijos dėl mokesčių

Keleivių pervežimu besiverčiančių bendrovių atstovams iškilo neaiškumų ir dėl skirtingos įvairių šalių mokesčių sistemos.

Pasak “Kautros” generalinio direktoriaus Lino Skardžiuko, Lietuvos pozicija yra kur kas griežtesnė. “Pripažinkime, kad mums retokai tenka važiuoti tranzitu per Latviją ir Estiją. Šiuo metu nesilaikoma ES reglamento ir taip atimama dalis rinkos. Natūralu, kad tokiu atveju tarptautinių reisų vežėjai turėtų sumokėti ir dalį mokesčių. Tačiau nuspręsta iki metų pabaigos šio klausimo nesvarstyti”, - teigė L.Skardžiukas.

Renginio dalyviai pripažino, kad nuo kitų metų tiek latvių, tiek estų vežėjai greičiausiai negalės vežti keleivių iš vieno Lietuvos miesto į kitą.

Ne visada sulaukia atsakymų

Nemažai diskusijų sulaukė ir procedūriniai klausimai. Pagal dabar galiojančią tvarką, privatūs verslininkai turėtų per 4 mėnesius gauti atsakymus dėl leidimo vežti keleivius tarptautiniais maršrutais.

“Tačiau ne visada tokių atsakymų sulaukiame. Kartais tai lemia ir objektyvios priežastys. Vis dėl to nusprendėme nesvarstyti galimybės, minėtą terminą prailginti. Tada kiltų papildomų rūpesčių”, - teigė G.Pakusas.

Susitikime dalyvavę trijų šalių susisiekimo ministerijų atstovai kalbėjo ir apie vietinį transportą. Lietuvos atstovai užsiminė, kad mūsų šalyje jau rengiamasi geltonais numeriais žymėti taksi automobilius. Tikimasi, kad tai padės kovoti su nelegaliais vežėjais.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų