Atgims Prūsijos karalystės laikus menanti komiška opera „Pulko duktė“ | Diena.lt

ATGIMS PRŪSIJOS KARALYSTĖS LAIKUS MENANTI KOMIŠKA OPERA „PULKO DUKTĖ“

  • 3

Lapkričio 12, 13 ir 14 dienomis Žvejų rūmų scenoje Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras publikai pristatys Gaetano Donizetti komiškos operos „Pulko duktė“ premjerą. Pirmąkart Lietuvoje statomas italų kompozitoriaus kūrinys jau beveik du šimtmečius karaliauja garsiausiose pasaulio scenose.

Solistams – tikras išbandymas

1840 m. Paryžiuje sukurta komiška opera iš atlikėjų reikalauja kone pirotechnikos efektus primenančio vokalinio meistriškumo ir aktorinių sugebėjimų. Pagrindinio moters vaidmens – pulko markitantės Mari – atlikėja turi ir nepriekaištingai valdyti balsą, kad įveiktų visus vokalo daugiakovę primenančios partitūros ruožus, ir sykiu kurti nepaprastai spalvingą personažą. Šios užduoties imsis scenos primadonos – Lina Dambrauskaitė, Rita Petrauskaitė ir Rasa Ulteravičiūtė.

O Mari mylimojo Tonijo partija tampa tikru išbandymu net geriausiems pasaulio dainininkams, kuriems jau pirmajame operos veiksme tenka devynis kartus šokdinti balsą aukštyn iki antros oktavos do bene žymiausioje visų laikų tenoro arijoje „Pour mon âme“, pramintoje „tenorų Everestu“. Į muzikinį Everestą kops solistai Tomas Pavilionis ir Mindaugas Jankauskas.

Tai bus pirmas šios operos pastatymas šalyje, tačiau ne pajūryje.

Įsuks ir žinomas aktores

Opera pasakoja našlaitės Mari istoriją. Rasta mūšio lauke ir užauginta Napoleono armijos seržanto Sulpicijaus, kurio partiją dainuos solistai Artūras Kozlovskis, Liudas Mikalauskas ir Vilius Trakys, pulke, mergina tampa jo markitante – su pulku keliaujančia maisto, drabužių ir atsargų tiekėja – ir laimingu pulko talismanu. Mari įsimyli vietinis tirolietis Tonijas, kuriam ir ji neabejinga. Norėdamas būti arčiau mylimosios, Tonijas įstoja į prancūzų kariuomenę. Tačiau netikėtai atsiradusi kilminga tikroji motina – Markizė de Berkenfyld (Dalia Kužmarskytė ir Loreta Ramelienė) išsiveža Mari ir stengiasi užtikrinti jos luomui derančią padėtį visuomenėje. Ji mėgina atpratinti Mari nuo pulke įgytų stačiokiškų manierų, moko gražaus dainavimo ir superša ją su savo luomo jaunikiu – Hercogienės de Krakentorp sūnumi. Mari sielvartauja, ilgėdamasi pulko draugų ir mylimojo, bet nedrįsta priešintis mirusio tėvo ir motinos valiai. Tačiau Tonijas nepasiduoda: su pulko draugais įsiveržia į vestuvių puotą ir visus įtikina savo meile Mari. Markizė leidžia Mari pasirinkti tą vyrą, kuriam priklauso jos širdis.

Spektaklyje publika išvys Gytį Šimelionį, Kęstutį Nevulį (Notaras), Valdą Kazlauską, Remigijų Mickų (Kapralas), Vytautą Bytautą, Modestą Narmontą (Markizės de Berkenfyld kamerdineris Hortenzijus). Karštų jausmų opera įsuks ir dvi žinomas aktores – Virginiją

Kochanskytę ir Nijolę Sabulytę (Hercogienė de Krakentorp).

Buvo pastatyta Mėmelyje

Tai bus pirmas šios operos pastatymas šalyje, tačiau ne pajūryje. G.Donizetti „Pulko duktė“ buvo pastatyta ir rodoma Prūsijos karalystei priklausiusio Klaipėdos miesto, anuomet vadinto Mėmeliu, teatre, vadovaujant impresarijui Franzui Eduardui Morohnui (1841–1859). Tačiau Lietuvoje ši opera iki šiol nesulaukė nė vieno pastatymo.

Spektaklio meninę koncepciją Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre kuria lietuvių statytojų komanda: muzikos vadovas ir dirigentas Martynas Staškus, režisierė Jūratė Sodytė, kostiumų dailininkė Agnė Kuzmickaitė, scenografė Sigita Šimkūnaitė, šviesų dailininkas Andrius Stasiulis. Gros Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro orkestras, scenoje bus galima išvysti ir baleto trupės artistus. Sekant naujausiomis pasaulio muzikinių teatrų tendencijomis ir norint palengvinti turinio suvokimą, operos dainuojamieji numeriai bus atliekami prancūzų kalba, o kalbamieji dialogai – lietuviškai.

Bilietai į premjerinius spektaklius jau prekyboje.

GALERIJA

  • Komiškai operai „Pulko duktė“ kostiumus kuria dailininkė A.Kuzmickaitė.
KVMT nuotr.
Rašyti komentarą
Komentarai (3)

naujadarai teatruose

— kaip epidemija.

Gal

duos Dievas ir ši opera nebus sudarkyta visokiais naujadarais ir estetiniu kanibalizmu..

Gal galima būtų

Apsieiti be modernumo, turinio klastojimo, kaip atsitiko su Šekspyro Kūriniu "Romeo ir Džiuljeta, kur herojai padaryti su diagnozėmis: tapo autistais, gėjais?

SUSIJUSIOS NAUJIENOS