„Fashion week“ festivalyje dėmesys – tvarumui ir saugumui | Diena.lt

„FASHION WEEK“ FESTIVALYJE DĖMESYS – TVARUMUI IR SAUGUMUI

  • 1

Jubiliejinis 10-asis tarptautinis mados festivalis „Fashion week Klaipėda“ šį savaitgalį tampa partneriais su TEMA, kviesdami Kalėdas pasitikti be plastiko ir įkvėpti tvarios mados idėjų. Per dešimt metų išbandęs įvairias erdves, dešimtasis mados renginys, saugodamas aplinkinių sveikatą, persikelia į kitą platformą – drabužių kolekcijų pristatymai bus transliuojami internetu.

Tortas, mugė ir menininkų erdvės

„Dešimties metų patirtis, įdirbis leidžia sustoti, atsigręžti, pamatyti, kas nuveikta ir paprojektuoti, kas galėtų būti ateityje“, – apie artėjantį mados festivalį kalbėjo organizatorė, menininkė ir dizainerė Jurga Sutkutė.

„Bus didelis tortas! Koks jubiliejus be torto?!“ – apie penktadienį Klaipėdos senamiesčio širdyje, kavinės „10 tiltų“ terasoje planuojamą jubiliejinį vakarą užsiminė vienas mados festivalio organizatorių Liudas Andrikis.

Penktadienį savo erdves, studijas atvers uostamiesčio dizaineriai, kūrėjai, mados ir sąmoningo gyvenimo būdo skleidėjai, kviesiantys pabendrauti, susipažinti su kūrybiniais procesais, paslaptimis ir mada.

Klaipėdiečiai ir miesto svečiai galės užsukti pas dizainerę Liną Andriukonę, į „Fivehorizons“ juvelyrikos studiją Pilies dirbtuvėse, į mezginiais viliojančią „Salanidą“, aksesuarų kūrėjos Jūratės Čėsnaitės „Maži dalykai“ studiją, aromaterapijos namus „Kap Kap“, parduotuvę „Grynam ore“ ir kt.

Artėjančių švenčių proga mados festivalio rengėjai visus pakvies į tvaraus meno ir mados mugę „Temamarket“, organizuojamą galerijoje „Tema“ (organizatorius TEMA). Savaitgalį veiksiančioje mugėje (Naujoji Uosto g. 3) „Kalėdos be plastiko“ bus galima įsigyti vietos menininkų darbų, galinčių tapti kūrėjų rankų sušildyta jaukia kalėdine dovana ar prisiminimu.

Stebėti kūrėjų pristatomas drabužių kolekcijas bus galima internete, „Fashion Week Klaipėda“ „Facebook“ paskyroje.

Tapo startų platforma

2012 metais kaip vienos dienos madų šou „Ikra Mada“ startavęs renginys per dešimtmetį gerokai išaugo savo turiniu ir renginių įvairove. Kolekcijų pristatymus, edukacijas, parodas ir susitikimus organizuojantis mados festivalis subrandino ne vieną talentą: ant uostamiesčio festivalio podiumo startavę kai kurie dizaineriai šiandien – savo šalyse puikiai žinomi kūrėjai.

Pradėję karjerą kaip mėgėjai kai kurie modeliai tapo savo srities profesionalais. Kai kuriems, svajojusiems apie mados industriją, prisilietimas prie festivalio užkulisių tapo stimulu ieškoti kito gyvenimo kelio.

„Festivalio organizavimas – sunkus ir atsakingas darbas, kur daug planavimo ir daug fizinių resursų, tai nėra tik pūkučiai ar blizgučiai. Kai įsitraukia apie keli šimtai žmonių, kad įvyktų visi procesai, reikia juos suvaldyti. Visko yra buvę, ir klaidų, tačiau kartu su projektu augome ir patys. Mums su Liudu labai pasisekė, kad visus tuos metus šalia mūsų buvo nuostabi komanda, nuostabūs šios srities profesionalai ir žmonės, kurie norėjo augti, įgyti patirties. Be galo esame dėkingi visiems prisidėjusiems prie projekto auginimo!“ – pasakojo J. Sutkutė.

Siekis: organizuodami mados festivalius Jurga ir Liudas siekia, kad mieste taip pat pasijaustų didmiesčio pulsas.

Madų festivalio organizatoriai prisiminė, kad jau pirmieji mados festivalio „IKRA MADA“ renginiai sulaukė didžiulio susidomėjimo ir palaikymo, pastebint, kad Lietuvoje trūksta mados renginių, kur drabužių kūrėjai galėtų pristatyti savo kolekcijas.

Edukuoti ir megzti ryšius

Festivalis nuo pirmos dienos buvo ir išliko tarptautinis. Kolekcijas yra rodę latviai, estai, ispanai, ukrainiečiai, baltarusiai, švedai, danai, kūrėja iš Naujosios Zelandijos, šiuo metu gyvenanti Berlyne ir kitų šalių kūrėjai. Kolekcijas rodė dabar jau įžymūs Lietuvoje dizaineriai: Agnė Kuzmickaitė, Diana Paukštytė, Liucija Kvašytė, Marius Vepšta ir kt.

Per tą laiką organizatoriai neišvengė pastebėjimų, kodėl mados festivalis vyksta uostamiestyje, toli nuo sostinės, ar tai nėra dar viena „Mados infekciją“ ar kodėl klaipėdiečiai organizuoja tik nišinius renginius, ignoruodami platesnės visuomenės poreikius ir vengia pompastikos bei šou elementų.

„Gyvename ir kuriame Klaipėdoje, norime, kad mieste vyktų kultūriniai procesai, kad be teatro ir muzikos, mada – viena iš meno sričių – taip pat atrastų savo nišą, kad mieste jaustume didmiesčio pulsavimą, kad kurtusi bendruomenė, kuri galėtų bendradarbiauti. Projekto tikslas – edukuoti ir megzti ryšius. Tame matome projekto prasmę ir išliekamąją vertę“, – aiškino projekto vadovė.

Užpildė tuščią nišą

Pasak L. Andrikio ir J. Sutkutės, mados renginiai – didmiesčio reiškinys, todėl festivalio tikslas yra reprezentuoti miestą ir pritraukti jaunus talentus į Klaipėdą.

„Kai 2011 m. pabaigoje įsteigėme Klaipėdos regiono kūrybinių industrijų asociaciją, mieste reguliarių mados renginių nebuvo. Jurga atvykusi gyventi į Klaipėdą nusprendė kurti mados festivalį, nes jau tada turėjo patirties – buvo pristačiusi savo kolekcijas „Mados injekcijoje“, Šiauliuose organizuodavo mados festivalį „Virus mada“, dalyvavo kituose mados renginiuose Lietuvoje ir užsienyje. Taigi supratome, kad esame savotiška platforma, padedanti kūrėjams įgyti reikšmingos patirties“, – sakė L. Andrikis.

2017 metais renginys išaugo į mados savaitę – „Fashion Week Klaipėda“.

Pora prisimena, kad kartais, įtraukti mados festivalio veiksmo, net patys pamiršdavo kuriame mieste atsidūrė – renginių kokybė drąsiai gali konkuruoti su bet kurio Europos miesto madų festivaliu.

Buvo pakibęs ant plauko

Tiesa, pašnekovai neslepia, kad jubiliejinis renginys galėjo ir neįvykti – kūrėjams nusviro rankos, kai nebuvo skirtas finansavimas iš Lietuvos kultūros tarybos ir kokia maža finansinė parama skirta šiemet iš miesto. Organizatoriai suprato, kad už gautus pinigus nepavyks surengti tokio masto kaip anksčiau renginio, negavus reikiamos sumos.

„Gal Lietuvos kultūros taryba pagalvojo, kad mes jau užaugome ir galime išsilaikyti iš rėmėjų pinigų?“ – spėjo J. Sutkutė.

Nenuleisti rankų padėjo Klaipėdos miesto savivaldybės finansinė parama. Organizatoriai į iškilusią finansinę dilemą dėl renginio kiek vėliau pažvelgė kūrybiškai: gal reikėtų paieškoti naujų formų ir idėjų, kad žiūrovams tapti dar patrauklesniais ir įdomesniais?!

Sutelkti mados, stiliaus ir grožio mylėtojus į šventę ir plėsti mados industriją Klaipėdos regione, vis labiau atsigręžiant į tvarumą – organizatoriai šias idėjas žada tęsti ir ateinančiais metais.

GALERIJA

  • Intriga: pora neatsisako minties į uostamiestį prisikviesti ir daugiau garsių vardų ar net savo srities korifėjų.
  • Intriga: pora neatsisako minties į uostamiestį prisikviesti ir daugiau garsių vardų ar net savo srities korifėjų.
Organizatorių archyvo nuotr.
Rašyti komentarą
Komentarai (1)

gyvunelis

bukit geri, paaiskinkit man kas tas yra tvari mada...nu labai prasau

SUSIJUSIOS NAUJIENOS