Klaipėdos koncertų salėje – J. S. Bacho muzika, kurią galima nutapyti | Diena.lt

KLAIPĖDOS KONCERTŲ SALĖJE – J. S. BACHO MUZIKA, KURIĄ GALIMA NUTAPYTI

  • 1

Jeigu esate neabejingi tiek muzikai, tiek dailei, šis renginys subalansuotas jums. Menų sintezės idėją įprasmins koncertas „Goldbergo variacijos muzikoje ir dailėje“. Už jo muzikinę dalį bus atsakingi Violeta Tamašauskaitė-Coutaz (fortepijonas) ir Balys Vaitkus (klavesinas). Garsų įkvėpta tapyba skleisis dailininkų Jūratės Bučmytės ir Alberto Krajinsko kūrinių vaizdo projekcijoje. Koncertas vyks lapkričio 25 d. 18.30 val. Klaipėdos koncertų salėje.

Prancūzijoje įsikūrusi pianistė V. Tamašauskaitė-Coutaz profesinį kelią pradėjo Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje (LMTA), tęsė Sankt Peterburgo, Liono aukštosiose mokyklose ir Londono Karališkojoje muzikos akademijoje. Dešimt metų ji dėstė LMTA, o nuo 1994 m. gyvena Liono mieste Prancūzijoje, kur derina pedagoginę ir koncertinę veiklas.

Klavesinu skambins B. Vaitkus, kuris profesionaliai dar groja fortepijonu ir vargonais. Atlikėjas studijavo LMTA, taip pat aukštosiose Čekijos, Vokietijos, Austrijos, Nyderlandų mokyklose. Vargonininkų asociacijos pirmininkas, LMTA Vargonų katedros docentas inicijuoja ir vadovauja vargonų muzikos festivaliams, konkursams, meistriškumo kursams.

Šios muziką ir tapybą susiejančios programos akcentas – monumentalusis Johanno Sebastiano Bacho fortepijoninis ciklas „Goldbergo variacijos“. Tai vienas sudėtingiausių klasikinės muzikos šedevrų, kuris koncerte bus atliekamas klavesinu ir fortepijonu. Ne kiekvienas pianistas imasi šio duogiasluoksnio, techniškai sudėtingo kūrinio.

Vieno svarbiausių ir brandžiausių J. S. Bacho kūrinių pavadinimą paaiškina jo sukūrimo istorija. Buvęs Bacho mokinys Johannas Gottliebas Goldbergas tapo barono Hermano Carlo von Kayserlingo kelionių palydovu. Kartą baronas negalavo, kentė nemigą ir Goldbergui tekdavo naktimis gretimame kambaryje šeimininkui skambinti klavesinu. Kayserlingas pažinojo kompozitorių Bachą ir paprašė sukurti naujų, „švelnaus ir kiek gyvesnio pobūdžio“ pjesių jo muzikantui Goldbergui. Taip siuitai prigijo atlikėjo pavardė – 1741 m. išleistas pjesių rinkinys vadinamas „Goldbergo variacijomis“.

Šis kūrinys įkvepia šiuolaikinius muzikos kūrėjus, tad programoje taip pat bus atlikti du Henrio Marchando pastišai J. S. Bacho „Goldbergo variacijų“ temomis.

Atlikėjai šia programa siekia pratęsti žymaus lietuvių kompozitoriaus ir dailininko M. K. Čiurlionio menų sintezės mintį, kad tapyba skamba. Viso muzikinio-tapybinio projekto moto yra variacijos. Piešinio ir muzikos variacijos – tai nesibaigianti M. K. Čiurlionio idėjų studija, jų perteikimas šiuolaikinėmis medijomis.

Muzikos kūriniai skambės tapybos darbų fone. Videoprojekcijoje bus demonstruojami Juodkrantėje reziduojančių dailininkų J. Bučmytės ir A. Krajinsko tapybos darbai, iliustruojantys menininkų vaizduotės žaismą, klausantis J. S. Bacho „Goldbergo variacijų“.

Jie nutapyti tarsi improvizuojant pagal M. K. Čiurlionio piešinio motyvą.

Tai nėra pirmas kartas, kai šie dailininkai kuria klausydamiesi konkrečios muzikos. 2021 m. duetas tapo operos-triptiko „Neringa“ kostiumų ir scenografijos dailininkais, kūrė apsupti šios operos kompozitorių muzikos. Šiemet J. Bučmytė ir A. Krajinskas įvertinti Martyno Liudviko Rėzos kultūros ir meno premija.

GALERIJA

  • B. Vaitkus.
Asmeninio archyvo nuotr.
Rašyti komentarą
Komentarai (1)

Vokietijos merkelizacija

prisikvietėt kebabų dabar turėkit

SUSIJUSIOS NAUJIENOS