Danės pakrantė taptų laivų uosteliu | Diena.lt

DANĖS PAKRANTĖ TAPTŲ LAIVŲ UOSTELIU

Danės pakrantėje užsimota įrengti nedidelių laivų uostelį, o aplink jį plytinčią teritoriją paversti rekreacine zona. Pagal vieną iš koncepcijų jau paruoštas detalusis planas.

Danės pakrantėje užsimota įrengti nedidelių laivų uostelį, o aplink jį plytinčią teritoriją paversti rekreacine zona. Pagal vieną iš koncepcijų jau paruoštas detalusis planas.

Pabrėš upės svarbą

Klaipėdos urbanistai nusprendė atgaivinti Danės pakrantę. Teritorijai nuo upės iki Joniškės bei Liepų gatvių jau yra parengtas detalusis planas. Jo pagrindas – viena iš trijų jau anksčiau paruoštų koncepcijų.

Urbanistų teigimu, Klaipėdoje būtina pabrėžti upės buvimą mieste, kad minėta teritorija būtų suvokiama kaip bendra miesto dalis, kurioje aiškiai jaustųsi vandens ir buvimo šalia jo svarba.

Visuose teritorijos planavimo koncepcijos variantuose numatoma sukurti erdvę tiek aktyviam, tiek pasyviam Klaipėdos gyventojų poilsiui.

Planuoja prieplauką

„Dabar ten yra tik pieva. Kiek žinau, erdvėje yra ir saugomų paukštelių bei augalų“, – pastebėjo Klaipėdos savivaldybės Urbanistikos skyriaus vedėja Mantė Černiūtė-
Amšiejienė.

Pašnekovės teigimu, dalyje teritorijos, esančios šalia vienos judriausių įvažų į miestą, pieva liks, o kitoje pusėje planuojamas mažųjų laivų uostelis ir keli rekreacinį objektą aptarnausiantys pastatai – kavinės, poilsiui skirti statiniai, sporto bei žaidimų aikštelės.

Teritorijoje planuojama įrengti bendrojo naudojimo vietas bei sutvarkyti upės krantinę.

Vykdys etapais

Projektą planuojama vystyti etapais – iš pradžių veikti tik dalyje numatytos teritorijos.

„Jeigu vėliau paaiškės, kad projektas įgyvendinamas gerai, būtų galima toliau plėsti uostelį ir pastatyti daugiau rekreacinių pastatų“, – sakė pašnekovė.

Vis dėlto net ir visiškai įgyvendinus projektą dalis šiuo metu esančios pievos liktų.

„Ten galėtų būti takeliai, apžvalgos aikštelės, tačiau ji turėtų išlikti savotiškam susipažinimui. Kaip žaliasis plotas“, – paaiškino vedėja.

Poreikis yra jaučiamas

Pašnekovė patikino, jog tokia vieta uostamiestyje itin reikalinga, jos pasigenda ne tik gyventojai, bet ir miesto svečiai.

„Poreikis yra jaučiamas. Mieste trūksta vietos laivams statyti. Ir savivaldybė sulaukia užklausimų, kur galima statyti nedidelius laivelius, kateriukus. Tokių konkrečių vietų nebuvo“, – pasakojo savivaldybės atstovė.

M.Černiūtė-Amšiejienė pripažino, jog projektas nėra pigus. Būtent todėl ir numatoma jį vykdyti etapais. Tiesa, dar nežinoma, koks bus uostelio bei rekreacinės zonos finansavimo šaltinis.

85 proc. detaliojo plano rengimo finansuoja Europos socialinis fondas, o likusią dalį – Klaipėdos savivaldybė.

Rašyti komentarą
Komentarai (6)

Nervas

Pritariu Dariui G... taigi net kelias po 25 metų nepriklausomybės metų pagaliau sutvarkytas ir pirminis projektas neprastas-protinga mintis katros atsisakyti būtų kvaila.Parplaukiantys iš marių nesimaišytų prie SDG terminalo.Tik taip ir reiktų daryti.

Urbanistams, nedraugaujantiems su protu

Ar žino bent vienas urbanistas, kiek kainuoja motoriniu kateriu nuplaukti 1 kilometro atstumą? O juk iki marių ir atgal, šia upės atkarpa susidarys koks 10 km. Tai koks beprotis ten laikys savo laivą? Jūs dar kur nors Kretingoje sugalvokit uostelį pastatyti, puspročiai. Geriau spauskite uosto direkciją, kad vykdytu savo pažadus miestiečiams.

klaip

Ten ausktos sroves elektro linijos
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS