Dėl senamiesčio grindinio – galvosūkiai | Diena.lt

DĖL SENAMIESČIO GRINDINIO – GALVOSŪKIAI

Neįgaliesiems ir tėvams, stumiantiems vežimėlius, sunkiai įveikiamos Klaipėdos senamiesčio gatvės taps patogesnės. Tiesa, kol kas šis klausimas sprendžiamas tik kalbų ir svarstymų lygmeniu.

Atsieis 2,6 mln. eurų

Klaipėdos savivaldybės, Kultūros paveldo departamento, visuomenės atstovams pristatyti senamiesčio grindinio atnaujinimo sprendiniai.

Tiesa, jau nebe pirmą kartą vykusiame susitikime išgirsta daugiau klausimų nei atsakymų.

Iki šiol nesutariama, kaip turėtų atrodyti septynių projektuojamų senamiesčio gatvių ir šaligatvių danga, kuri, kaip teigiama, nepaprastai svarbi miesto turizmui ir vietos gyventojams.

Pasak Klaipėdos savivaldybės Investicijų ir ekonomikos departamento direktoriaus Ričardo Zulco, projektuotojų prašoma taikyti universalaus dizaino principus, kad senamiesčio gatvėmis pėstieji galėtų nesunkiai pasiekti kultūros ir visuomenės objektus.

Projekto vertė – 2,6 mln. eurų. Prieš pradedant darbus, būtina įvykdyti ir Kultūros paveldo departamento reikalavimus, taikomus miesto istorinei daliai.

Nesutaria dėl aukščių

Kaip teigė projektą rengiančios bendrovės "Projektai ir Co" atstovas Gedas Janulis, norima kuo daugiau vietos palikti pėstiesiems, įrengti granitines plokštes saugiu paviršiumi.

Pastarosios – patogios tiek bėgikams, tiek žmonėms, turintiems negalią.

"Iš esmės visose gatvėse siauriname važiuojamąją dalį", – akcentavo projektų vadovas.

Žmonės domėjosi, ar būtų galima suvienodinti gatvių ir šaligatvių aukštį.

Juolab kad uostamiesčio valdininkai vis kalba apie "darnų judumą", kurio esmė – užtikrinti patrauklią susisiekimo infrastruktūrą dviratininkams, pėstiesiems, ekologiško transporto vairuotojams.

Pasak G.Janulio, jei gatvė susilygintų su taku, nukentėtų saugumas, nes ir dabar, esant 10–15 cm bortams, automobiliai ant jų važiuoja.

Projektuotojų ir savivaldybės nuomonės šiuo klausimu išsiskyrė.

"Šiaip ar taip, automobilių srautas senamiestyje mažės. Turime labiau orientuotis į pėsčiuosius. Tiesiog jau trečią kartą susitinkame, vis tą idėją pateikiame ir prašome realizuoti. O jūs vis spyriojatės", – į projektuotojus kreipėsi Klaipėdos savivaldybės Paveldosaugos skyriaus vedėjas Vitalijus Juška.

Miesto širdis – be mašinų

Siūlymui suvienodinti gatves su šaligatviais pritarė ir Kultūros paveldo departamento Klaipėdos skyriaus vedėja Audronė Puzonienė.

"Mes tam neprieštarautume. Žinoma, vizualinėmis priemonėmis ir skirtingomis medžiagomis atskiriant tas dangas. Kad būtų patogu ir vaikščioti, ir žiopsoti, kad nekiltų pavojus užkliūti už nelygaus paviršiaus", – pridėjo vedėja.

Pirmą kartą šioje diskusijoje dalyvavęs Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Neniškis palaikė A.Puzonienę.

"Dėl eismo saugumo tikrai nereikia gąsdintis, juk ateities tikslas šioje vietoje – nulinė motorinio transporto judėjimo zona", – patikslino G.Neniškis.

Po trečiojo susitikimo – vis dar daug neaiškumų ir neišspręstų klausimų.

Bendrovės "Projektai ir Co" atstovai pakviesti atvykti į Klaipėdą dar kartą jau su konkrečiais projektiniais pasiūlymais.

Įgyvendinti šį ES finansuojamą projektą reikia iki 2021 m.

Rašyti komentarą
Komentarai (8)

T

Kas jums pasidare anksciau skusdavotes kaip blogai gyvename o dabar matai nori trinkeliu miestw bietoj asfalto

Vilnietis

Pasiskolinkit Šimašių iš Vilniaus - išlups ir bus aslfaltas gražus kaip Totorių g. Vilniuje. Per savaitę, jokių problemų ir skrupulų.

Vėtra

Ar Daržų gatvės dar netvarkė ? Akmenų grindinys buvo geras , kol rankų prie jo neprikišo - šūdarankiai.
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS