Dujų gabenimo laivų rinkoje – sujudimas Pereiti į pagrindinį turinį

Dujų gabenimo laivų rinkoje – sujudimas

2022-08-28 11:00

Rusijos sukeltas karas ir dėl jo įvestos sankcijos stipriai supurtė suskystintų gamtinių dujų rinką.

Paklausa: Pietų Korėjoje vienas po kito "kepami" nauji SGD laivai. Paklausa: Pietų Korėjoje vienas po kito "kepami" nauji SGD laivai.

Rekordinis užsakymų skaičius

Viena iš suskystintų gamtinių dujų (SGD) rinkos sukrėtimo priežasčių yra staiga šoktelėję su dujų gabenimo verslu susiję laivų užsakymai.

Neįtikėtina, tačiau vien šiemet užsakyta pastatyti 230 SGD laivų. Tai sudaro net 38 proc. šiuo metu SGD rinkoje veikiančio laivyno.

Pagrindiniai SGD laivų statytojai yra Pietų Korėjos kompanijos. Vien "Korea Shipbuilding & Offshore Engineering" užsakymų portfelį iki 2026 m. sudarys 95 laivai. Per metus ji pastato 20–25 SGD transportavimo laivus. Pagrindiniai laivų užsakovai yra Kataro ir JAV kompanijos.

Tarp užsakytų pastatyti laivų yra ne tik dujas plukdantys laivai, bet ir išdujinimo laivai (FSRU), įvairios plūduriuojančios dujų saugyklos.

SGD laivų užsakymų padidėjimas siejamas su tuo, kad į Europą vis daugiau dujų bus gabenama iš JAV. Vien šiemet per pusmetį jau ir pernai buvęs rekordinis JAV dujų kiekis, gabenamas į Europą, šoktelėjo beveik 10 proc.

230 – tiek su dujų verslu susijusių naujų laivų užsakyta pastatyti dėl Rusijos vykdomos agresijos prieš Ukrainą.

Sukėlusi karą Ukrainoje Rusija pasiekė, kad būtų uždaryti Baltijos jūros dugnu nutiesti jos dujotiekiai į Europą.

Į "Independence" panašūs laivai

Populiariausi SGD gabenimo laivai, taip pat FSRU, yra maždaug 174 tūkst. kubinių metrų talpos.  Tokių laivų atplaukia ir į Klaipėdą. Toks yra ir Klaipėdos SGD terminalo išdujinimo laivas "Independence".

Panašius FSRU laivus užsakė ir keturis naujus SGD terminalus planuojanti pasistatyti Vokietija. Taip pat ir Suomija, Estija, kurios terminalus statys savo uostuose, bet jiems aprūpinti naudos vieną FSRU laivą.

Apie tokį pat laivą prabilo ir Lenkijos Gdansko uosto administracija.

Rusijos invazija į Ukrainą ir dėl to jai įvestos sankcijos išryškino ir kitą SGD rinkos tendenciją. Europoje niekas nebestato stacionarių dujų terminalų. Statomi tik SGD terminalai su FSRU laivais, nes tai ir greičiau, ir pigiau.

Dujų gabenimo laivų rinkoje yra ir viena esminė naujovė. Vis daugiau statoma SGD laivų, kuriuose įrengti ne kupoliniai dujų triumai, o ištisiniai su pertvaromis. Tokiuose laivuose talpiau išnaudojami laivo triumai.

Tendencija: vis daugiau statoma SGD laivų, kuriuose įrengti ne kupoliniai dujų triumai, o ištisiniai su pertvaromis. / "Vesselfinder.com" nuotr.

Įamžins žuvusius politikus

Kaip ir daugelyje sričių, SGD laivybos rinkoje stebina Lenkijos aktyvumas. Jos energetikos kompanija PGNiG (Polskie Gornictwo Naftowe i Gazownictwo) Pietų Korėjoje yra užsakiusi pastatyti net aštuonis SGD rinkos laivus.

Lenkijos kompanija žengs į dujų gabenimo rinką kaip naujas investuotojas. Ji naujai pastatytais dujovežiais planuoja aprūpinti dujomis Lenkijoje jau veikiantį Svinouiscio dujų terminalą ir planuojamą statyti naują Gdansko uosto dujų terminalą.

Jau kitais metais PGNiG planuoja pradėti naudoti 2010 m. Rusijoje prie Katynės nukritus lėktuvui žuvusio Lenkijos prezidento Lecho Kaczynskio vardu pavadintą laivą. Šiuo metu jau pastatyta jo plaukiojanti dalis. Vyksta laivo bandymai jūroje. Po jų į laivą dar bus diegiama papildoma dujinė įranga.

Dar vienas dujų gabenimo laivas bus pavadintas Lenkijos politikės Grazynos Gesickos garbei. Ji 2010 m. skrido tuo pačiu lėktuvu, kaip ir Lenkijos prezidentas L.Kaczynskis, ir žuvo. Šiuo metu statomas laivo "Grazyna Gesicka" korpusas.

Gali būti, kad ir daugiau Lenkijos energetikos kompanijos PGNiG laivų bus pavadinti kartu su Lenkijos prezidentu L.Kaczynskiu žuvusių iškilių tautiečių garbei.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra