Gamta už žmogų stipresnė | Diena.lt

GAMTA UŽ ŽMOGŲ STIPRESNĖ

Artėjanti žiema jau primena, kad netrukus eismo sąlygos taps sudėtingesnės: automobilių vairuotojus vargins slidūs keliai, pablogės matomumas.

Dėmesys kokybiška priežiūrai

Dažnai ne kiekvienas vairuotojas sugeba apskaičiuoti atstumą iki kitos transporto priemonės, kelyje tampa mažiau pastebimi pėstieji, dviratininkai, vadeliotojai. Tada įvyksta eismo nelaimių.

Tai nemalonus įvykis tiek eismo įvykio dalyviams, tiek ir kelininkams, kurie dažniausiai būna esą būna kalti, jog žiema užklupo netikėtai. Žiema – toks metų laikas, kai vasariškų kelių nebebūna ir tampa slidu.

Turbūt mažai kas susimąsto, kad norint maksimaliai sumažinti kelio dangos slidumą, neužtenka vien tik turėti mechanizmus, darbo jėgą, medžiagų. Esminis faktorius kokybiškai kelių priežiūrai žiemą yra finansavimas.

Atliktų darbų kontrolė

Dabartinis finansavimas leidžia didžiausią dėmesį skirti valstybinės reikšmės magistraliniams, krašto ir rajoniniams keliams, kuriuose paros eismo intensyvumas yra didesnis nei 1 tūkst. automobilių.

Mažesnio intensyvumo rajoniniai keliai, lieka „žiemiški“. Jie dažniausiai būna tik nuvalomi, o pabarstomi tik esant ekstremalioms eismo sąlygoms.

Finansavimas jau daug metų nedidėja, o kylant kuro, medžiagų, eksploatacinių išlaidų kainoms, kelių priežiūros apimtys mažėja.

Stengiantis kuo efektyviau vykdyti kelių priežiūrą bei jos atlikimo kontrolę, kiekviename kelių priežiūros mechanizme yra įrengta palydovinė navigacijos sistema, kuri tiksliai parodo, kokią valandą ir kokiame kilometre kelias buvo tvarkomas.

Taip pat šią informaciją galima panaudoti sprendžiant įvairius klausimus, susijusius su kelių priežiūros organizavimu. Kelių priežiūra vyksta griežtai pagal Lietuvos automobilių direkcijos patvirtintą tvarką.

Naujausią informaciją apie priežiūros tvarką, eismo sąlygas keliuose, visada galima rasti  internetiniuose tinklapiuose www.eismoinfo.lt, www.klrk.lt.

Bendras tikslas – saugumas

Kaip rodo eismo įvykių statistika, eismo įvykių, kuriuose nukenčia žmonės, žiemos metu įvyksta mažiau. Visgi 90 proc. atsakomybės kelyje tenka žmoniškajam faktoriui. Metų laikai, o kartu su jais besikeičiančios meteorologinės sąlygos, daro įtaką transporto priemonių eismo intensyvumui, važiavimo greičiui, o nuo to priklauso ir eismo įvykių skaičius, jų padariniai.

Žiema visiems eismo dalyviams – pakankamai sudėtingas laikotarpis. Na, o transporto priemonių vairuotojas yra atsakingas ne tik už savo, vežamų keleivių, krovinio saugumą, bet ir už savo darbą, t. y. vairavimą.

Vairuoti – vadinasi numatyti. Sugebėjimas prognozuoti – viena svarbiausių transporto priemonės vairuotojų savybių. Kuo didesnis važiavimo greitis, tuo mažiau lieka laiko stebėjimui, prognozėms ir veiksmams pavojui išvengti.

Sumanus vairuotojas greitį moka pasirinkti atsižvelgdamas į eismo sąlygas – važiuoja greičiau, kai galima, lėčiau, kai – būtina. Eismo saugumas keliuose yra visų bendras tikslas.

Žinodamas, koks metų laikas yra šiuo metu, vairuotojas turi pasirinkti saugų važiavimo greitį, laikytis didesnio atstumo iki kitos transporto priemonės, pasirūpinti savo transporto priemonės technine būkle. Tada sudėję vairuotojų ir kelininkų pastangas, tikrai žymiai sumažinsime skaudžių nelaimių ir netekčių skaičių keliuose.

Žiemos tarnybos darbų apimtys

Žiemos laikotarpiu valstybinė įmonė „Klaipėdos regiono keliai“ prižiūrės ir valys visus valstybinės reikšmės magistralinius, krašto ir rajoninius, taip pat skirtingų lygių sankryžų jungiamuosius kelius. Iš viso prižiūrima 1 875 km valstybinės reikšmės kelių. Nuolat bus barstomi magistraliniai ir krašto keliai bei rajoniniai keliai, kuriuose eismo intensyvumas yra didesnis nei 1 tūkst. automobilių per parą. Taip pat barstomi skirtingų lygių sankryžų jungiamieji keliai ir rajoninių kelių pavojingi ruožai.

Priežiūros žiemą tvarka

Magistralinių kelių II priežiūros lygis
Darbas – 4–22 val. Naktį nuo 22 iki 4 val. nedirbama.
Iš viso – 77 km magistralinių kelių.

Krašto kelių II priežiūros lygis
Darbas 6–19 val. Naktį nuo 19 iki 6 val. nedirbama.
Iš viso – 456 km krašto kelių.

Rajoninių kelių I priežiūros lygis
Darbas 6–19 val. Naktį nuo 19 iki 6 val. nedirbama.
Rajoniniai keliai, kuriuose eismo intensyvumas siekia 1 tūkst. automobilių per parą – 118 km.

Rajoninių kelių III priežiūros lygis
Likusieji rajoniniai keliai – 1 224 km – nuolat nebarstomi. Jie valomi užbaigus darbus pagrindiniuose keliuose. Paprastai po pūgos kelias nuvalomas iki antros dienos vakaro. Barstomi tik intensyvaus eismo rajoninių kelių pavojingi ruožai – staigios įkalnės ir pavojingi posūkiai.
Iš viso – apie 89 km rajoninių kelių.

Žiemos tarnyboje dirbs 4 kelių tarnybos.

59 valymo mechanizmai (traktoriai, greideriai, rotoriai).

22 automobilinių valytuvų-barstytuvų.

13 druskos ir mišinio krautuvų.

Per žiemą išberiama 25–35 tūkst. tonų druskos.

Šiuo metu sandėliuose yra apie 4,2 tūkst. tonų druskos ir daugiau nei 3 tūkst. kub. metrų druskos-smėlio mišinio. Žiemai paruošti 4 druskos ir 6 smėlio-druskos sandėliai.

Verta žinoti

Vienas didelis automobilinis barstytuvas (8–9 t druskos) per 2 valandas vienu reisu nuvalo ir pabarsto apie 30 km kelio. Vieno tokio mechanizmo reiso kaina – iki 3 tūkst. litų.

Kelių priežiūros žiemą ypatumai, kuriuos reikia įsisąmoninti ne tik kelininkams, bet ir vairuotojams

Kokia stipri bebūtų kelių priežiūra ir kiek daug technikos bedirbtų keliuose, kai sninga ir pusto eismo, sąlygos vis vien bus prastos – gamta už žmogų yra stipresnė.

Kelias nenuvalomas ir nepabarstomas akimirksniu, tam reikia laiko: magistraliniams keliams – 3 valandų, krašto keliams – 4 valandų.

Dauguma rajoninių kelių nebarstomi, o valomi tik nuvalius pagrindinius kelius. Jeigu pūga stipri ir trunka ilgai, dalis rajoninių kelių kurį laiką gali būti nevalomi. Juos visiškai nuvalyti leidžiama maždaug per 2 dienas pasibaigus pūgai.

Rašyti komentarą
Komentarai (0)

SUSIJUSIOS NAUJIENOS