Greitaeigiai elektriniai autobusai – netolima Klaipėdos ateitis | Diena.lt

GREITAEIGIAI ELEKTRINIAI AUTOBUSAI – NETOLIMA KLAIPĖDOS ATEITIS

  • 8

Netrukus pagrindinėmis uostamiesčio gatvėmis riedės vien nauji, aplinką tausojantys, patogūs ir keleivių laiką taupantys greitaeigiai elektriniai autobusai – tokia yra Klaipėdos viešojo transporto vizija. Kelionės kaštai keleiviams iš esmės nedidėtų, o ekologiškų autobusų įsigijimo naštą miestui palengvintų Europos Sąjungos parama. Dešimt pirmųjų  greitaeigių elektrinių autobusų į gatves išvažiuoti galėtų jau kitąmet, jei tik savivaldybės taryba pritars tokiam žingsniui ir operatyviai pavyks atlikti visas biurokratines procedūras.

Siekiama sumažinti 
taršą ir spūstis

„Tai nėra spontaniškai kilęs sumanymas, o nuoseklaus darbo plėtojant modernų viešąjį transportą naujasis etapas. Turime išdrįsti pereiti į aukštesnį lygį – persėsti į itin modernius elektrinius autobusus, kurie veža greitai, tyliai, yra komfortiški ir draugiški aplinkai, o jais besinaudojantiems keleiviams padeda planuoti laiką ir taupyti pinigus. Ši vizija turi potencialą realybe tapti per artimiausius keletą metų. Juolab kad čia pat, Klaipėdoje, turime elektrinių autobusų gamintoją, šių metų pavasarį sėkmingai į miesto gatves išleidusį pirmuosius du elektrinius autobusus, pasižyminčius unikaliais techniniais sprendimais. Klaipėda didžiuojasi savo pagreitį įgaunančia automobilių pramone ir tai – atsakymas visiems, kurie nuolat klausia, kodėl tokių autobusų mūsų gatvėse yra dar tik du“, – sakė Klaipėdos miesto savivaldybės meras Vytautas Grubliauskas.

O savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Neniškis kviečia klaipėdiečius, ištikimus savo asmeninių automobilių gerbėjus, nors kartą išlipti iš savo asmeninių automobilių ir išbandyti šiandienos viešąjį transportą.

„Patikėkite, jūs patirsite daug malonių akimirkų ir mažų atradimų, nes ir dabartinio mūsų viešojo transporto kokybė – tikrai ne prasta. Tačiau mes turime galimybę iš esmės sumažinti spūstis gatvėse, oro užterštumą, pasinaudodami ES lėšomis padaryti mūsų viešąjį transportą patrauklų visiems klaipėdiečiams ir miesto svečiams. Žinoma, jei tik sugebėsime susitelkti. O aš tuo tikiu“, – sakė G.Neniškis.

Iš tiesų, šiandien atradimu gali tapti ir punktualiai pagal stotelėje skelbiamą tvarkaraštį,  kurį taip pat galima rasti internete, atvykstantis autobusas, ir komfortiškas važiavimas ir, svarbiausia, sutaupytas laikas. Jis taupomas ne tik dėl to, kad viešojo transporto autobusams leidžiama važiuoti per centrinę Tiltų gatvę, o lengvieji automobiliai tokios privilegijos neturi, bet ir todėl, kad autobusai važinėja tik jiems skirta eismo juosta, kurioje įprastai nebūna spūsčių.

Elektriniai autobusai yra įprasta transporto priemonė viename seniausių Prancūzijos uostamiesčių Nante.

Laukiama miesto 
tarybos verdikto

Netrukus Klaipėdos miesto savivaldybės administracija miesto politikams svarstyti teiks sprendimo projektą dėl elektrinio viešojo transporto plėtros veiksmų plano patvirtinimo. Jeigu miesto politikai pritars ekologiško elektrinio viešojo transporto atsiradimui uostamiestyje, kitas žingsnis – projektui reikalingų lėšų paieška.

Suskaičiuota, kad įsigyti elektrinius autobusus, atitinkamai rekonstruoti gatves, kuriomis jie važinėtų, ir iki 2030 m. įrengti eismo valdymo sistemą kainuotų 33,5 mln. eurų. Didžiąją dalį projektui reikalingų lėšų yra galimybė gauti iš Europos Sąjungos fondų.

Klaipėda, prisidėdama prie Lietuvos įsipareigojimų mažinant CO2 emisijas bei siekdama mažinti oro taršą, 2018 m. patvirtino darnaus judumo planą, kuriame numatytos progresyvios judumo pokyčius skatinančios priemonės: didinti viešojo  transporto patrauklumą ir greitį, skatinti judėjimą pėsčiomis ir dviračiais, kurti patrauklią, saugią miesto aplinką.

Miesto savivaldybės užsakymu taip pat buvo parengta „Perspektyvinių naujų viešojo transporto rūšių diegimo Klaipėdos mieste galimybių studija“, skirta įvertinti naujos viešojo transporto rūšies poreikį. Savivaldybė sulaukė kritikos neva veltui leidžia pinigus analizuodama alternatyvių viešojo transporto priemonių metro ar tramvajaus, kurie netinka miestui, atsiradimo galimybes Klaipėdoje. Tačiau ją sudomino kitas šios studijos rengėjų – UAB „Civitta“ pasiūlymas – esamą viešąjį transporto tinklą ir transporto priemonių parką atnaujinti pakeičiant juos greitaeigiais elektriniais autobusais.  Juolab kad žengiant šia kryptimi neužkertamas kelias ateityje, esant poreikiui, įrengti ir tramvajaus linijas. Tokiu atveju elektriniams autobusams atitektų privežamojo transporto vaidmuo.

Veiksmų planas

Norint įgyvendinti šią viziją, reikėtų:

1. Atnaujinti gatvių infrastruktūrą, t. y. rekonstruoti viešojo transporto autobusams skirtas eismo juostas (BRT trasos įrėminimas bortais). Elektrinio viešojo transporto plėtros veiksmų plane numatyta, kad 2021 m. BRT būtina infrastruktūra būtų įrengta 14-os kilometrų ruože. Taip pat iki 2030 m. planuojama atnaujinti viešojo transporto infra
struktūrą ir kitose magistralinėse gatvėse – stotelių įvažas, papildomų A juostų ženklinimą, apsisukimo vietas.  

2. Įrengti eismo valdymo sistemą su prioritetu viešajam transportui. Numatyta įrengti 3 atskiras eismo valdymo sistemas –
koridorius su viešojo transporto prioritetu: A. Minijos g. – Pilies g. – Naujojo Uosto g. (2020–2024 m.); B. Taikos pr. – Tiltų g. –
Herkaus Manto g. – Liepojos g. (2024–2027 m.); C. Priestočio g. – Mokyklos g. – Šilutės pl. (2027–2029 m.).

3. Įsigyti elektra varomas viešojo transporto priemones. Didžiausią reikalingų investicijų dalį sudarytų elektra varomų viešojo transporto priemonių įsigijimo kaštai. Suskaičiuota, kad tam reikėtų per 20 mln. eurų. Elektrinio viešojo transporto plėtros veiksmų plane numatyta nuo 2021 m. iki 2030 m. įsigyti iš viso 49 didelius elektrinius autobusus.

Tačiau Klaipėda dar gali spėti pateikti paraišką dėl paramos viešojo transporto sistemos modernizavimui. Jeigu jai būtų pritarta, tuomet maždaug pusę elektrinių autobusų įsigijimui ir šios transporto rūšies įdiegimui reikalingos  infrastruktūros išlaidų padengtų ES  fondai.

Gyventojams naujausios kartos elektriniai autobusai galėtų patikti dėl kelių priežasčių – susisiekimo trukmės (transporto greičio), bilietų kainos ir dėl ekologinio aspekto bei komforto lygio. Tačiau svarbiausi uždaviniai, kuriuos tikisi išspręsti miestas, –
aplinkos oro taršos ir spūsčių mažinimas.

Klaipėdos miesto savivaldybės inf.

Rašyti komentarą
Komentarai (8)

hmmm

o gal nekniskit proto su tom "ekologijom" ir negainiokit žmonių iš miesto?

>

Manau gudruciai tesia zmoniu kvailinima.Klaipeda sutverta TRAMVAJUI,tai supranta ir "jie". "Jie"(chebrute),be skrupulu pazeidinejanti tar.interesus(kur dirbo Neniskis,ka proteguoja) !!!???Kodel,kam buvo sumoketi,musu 500 000,Euru?Ka uz tai isstudijavo,ar kas rode,ta "studija",bent keliems ne saliskiems specialistams,miesto landsafta,specifika,issidestyma,istorija ??? Kiek sveria vienas autobusas,kiek tramvajus su keliais vagonais,ka paprasciau pigiau igivendinti ?Manau tai AFIORA , musu, MUMS skirtu ES milijonu,simtu milijonu ispumpavimui

Tomas

Nepraplaus pinigų su šituo projektu, ras kitą. O dėl taršos - tai gal geriau vietoj visokių studijų tramvajams, padarytų Klaipėdos mieste taršos studiją ir būtų pateikta: visuomeninio transporto, automobilių, sunkiojo transporto, keltų, laivų, geležinkelio transporto, pramoninių objektų. Ir tikrai tie autobusai nebūtų pirmi, gal net paskutinėmis vietomis dalintus.
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS