Į krantines nuties elektros linijas | Diena.lt

Į KRANTINES NUTIES ELEKTROS LINIJAS

Klaipėdoje rengiamasi įgyvendinti jau seniai keliamą idėją elektrifikuoti keleivinių laivų krantines.

Ekologiška elektra uostuose

Idėja paprasta ir kilni – į Klaipėdą atplaukę dideli jūrų keltai specialiais kabeliais jungtųsi prie kranto elektros tinklų. Tokiu atveju laivai elektrai gaminti nebenaudotų pagalbinių variklių, išmetamais dūmais nebeterštų miesto aplinkos.

Kabelines elektros linijas į uostus nutiesti paprasta. Tačiau iki šiol apie krantinių elektrifikavimo idėją Klaipėdos uoste buvo tik kalbama, bet realiai beveik nieko nedaroma.

Kaip ir daugelyje pasaulio uostų, realiai naudotos tik mažiems pramoginiams laivams ir jachtoms skirtos kabelinės elektros linijos.

Taip buvo ir yra todėl, kad dideli laivai, turintys pagalbinius variklius, nelabai norėdavo papildomai pirkti elektrą. Didelių laivų jungimosi prie kranto elektros tinklų idėjas reikėjo stumti vos ne per jėgą.

Šiuo metu keleivinės laivybos terminalai daugiausia yra elektrifikuoti Skandinavijos šalyse. Kopenhagos, Stokholmo, Helsinkio, Orhuso uostai naudoja vadinamąją ekologišką elektros energiją. Dažnai tai būna elektros energija, kuri pagaminta vėjo jėgainėse jūroje arba krante. Dalis uostų Europoje naudoja ir tą elektros energiją, kuri pagaminama paties uosto teritorijoje esančiose vėjo jėgainėse.

Planas: į Centrinio Klaipėdos terminalo krantines planuojama nutiesti elektros kabelius. V. Matučio nuotr.

Elektrifikuos keturias krantines

Klaipėdos uoste pradedami žingsniai, susiję su žaliąja energetika. Uosto direkcija paskelbė projektinių pasiūlymų konkursą įrengti elektros tinklams ir energijos tiekimo nuo kranto į laivus stotelėms.

Rengiamasi elektrifikuoti Centrinio Klaipėdos terminalo krantines nr. 80, 80A ir 81A.

Klaipėdos uoste pradedami žingsniai, susiję su žaliąja energetika.

Šiose krantinėse būtų įrengtos 10,7 kilovato elektros stotelės, skirtos prie jų prisijungti „DFDS Seaways“ jūrų keltams „Victoria Seaways“, „Athena Seaways“, „Luna Seaways“ ir „Aura Seaways“.

Projektiniai pasiūlymai būtų teikiami ir dėl Klaipėdos konteinerių terminalo bendrovės naudojamos 259 m ilgio krantinės – pirso nr. 128 elektrifikavimo. Prie jų švartuojasi „TT-Line“ keleiviniai ir krovininiai jūrų keltai „Tom Sawyer“ ir „Marco Polo“. Čia planuojama įrengti 11 kilovatų galios elektros prijungimo stoteles.

Tiek iki Centrinio Klaipėdos terminalo krantinių, tiek iki Klaipėdos konteinerių terminalo bendrovės krantinės turi būti nutiestos naujos elektros linijos.

Laivams tarsi nuosavos stotelės

Pats energijos tiekimo stotelių įrengimas prie laivų nėra paprastas. Jas įrengiant tenka prisitaikyti prie kiekvieno laivo specifikos.

Dar viena nuostata yra ta, kad didelių laivų elektros kabeliai ir jungtys yra gana sunkūs, todėl prie kranto turės būti įrengtos kabelių pakėlimo ir perdavimo į laivą sistemos. Jos turi būti pasukamos, kad netrukdytų laivams švartuotis prie krantinių. Čia bus ir tarsi papildoma švartuotojų pareiga sekti, kad laivui švartuojantis kabelio padavimo įrenginys yra teisingoje padėtyje ir keltas nekliudys.

Gali būti, kad elektros stotelės uoste bus tarsi vardinės, skirtos konkrečiai vienam ar kitam laivui pagal jo konstrukciją.

Rašyti komentarą
Komentarai (4)

Deja

Autoriau ne 11 kW, o 11 MW galios reikia. Ar suvoki skirtuma?

memelender

Vidmantai Matuti, prie 11 kW įvado tu prijungsi 5 elektros "čianikus", i viena lygintuvą, o ne keltą

juokingiausia kai rašo apie ekologinia

elektrą, nu tokio mazgajobizmo reikia tik paieškoti durnių šaly, aš suprasčiau jei koks išpisgalvis sugebėtų iš eterio elektrą paimti, kaip Tesla
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS