Keltai su rotoriumi Baltijoje pasiteisino | Diena.lt

KELTAI SU ROTORIUMI BALTIJOJE PASITEISINO

Ekspertai baigė vertinti naudą, kurią dideliam laivui suteikia bures atstojantys dideli rotoriai.

Naujovių laivas

Keltų laivybos kompanijos „Viking Line“ keltas „Viking Grace“ buvo pirmasis laivas Baltijos jūros regione, kuriame buvo pastatytas dujomis varomas variklis.

Šis keltas plaukioja aplinkai itin jautriame regione tarp Švedijos ir Suomijos, užsukdamas į Marianhaminos uostą. Kam teko plaukti šiuo keltu, galėjo įsitikinti, kad tai yra ypač gražios vietos.

Neseniai kelto „Viking Grace“ savininkai žengė dar vieną ekologiškų technologijų laivyboje žingsnį. Šiame kelte buvo sumontuotas rotorinis vamzdis.

Naujovė: grakštus šiuolaikinis laivas „Viking Grace“ su rotoriaus bure.

Didžiulis metinis efektas

Keltas „Viking Grace“ tapo rotorinio vamzdžio diegimo komerciniuose laivuose pradininko. Ši sistema keleiviniame ir krovininiame kelte įdiegta pirmą kartą pasaulyje. Nenuostabu, kad sistemos veikla buvo nuolat stebima.

Porą metų rotoriaus veiklos tyrimus ir bandymus atliko Suomijos technologijų bendrovė „Norsepower“.

Šiomis dienomis ji pateikė išvadas apie rotorinės burės diegimo komerciniuose laivuose reikšmę.

„Rotor Sail“ sumažina energijos suvartojimą 207–315 kW. Tai duoda 231–315 tonų degalų efektą per metus“, – teigiama „Norsepower“ ataskaitoje. Šią ataskaitą patvirtino net trys ekspertų kompanijos, įskaitant ir Suomijos universitetą.

Jėga: rotoriaus burės veikimo schema – dažnai kyla klausimų, kaip vamzdis gali „tempti“ laivą?

Rotoriams – žalią šviesą

Be „Viking Grace“, rotoriaus burės buvo sumontuotos dar keliuose laivuose – „Scandlines“ kelte „Copenhagen“, kuris plaukia tarp Vokietijos ir Danijos, ir „Maersk Pelican“ naftos tanklaivyje. Palyginus duomenis, padaryta išvada, kad naudojant laivo rotorių, jo efektyvumas yra geresnis atviroje jūroje, kur didesnis vėjas, nei tarp salynų, kur ir plaukioja „Viking Grace“.

„Norsepower“ tikina, kad po šios ataskaitos, kuri įrodė, kad galima sutaupyti iki 20 proc. degalų, rotorinių burių diegimas komerciniuose laivuose, ypač naujuose, turėtų paspartėti. „Rotor Sail“ technologija yra perspektyvus ir ambicingas žingsnis link ekologiškesnės laivybos. Ieškosime būdų, kaip pagerinti laivybą Baltijos jūroje, atsižvelgiant į aplinkos tvarumą“, – teigė „Viking Line“ viceprezidentė Johanna Boijer-Svahnström.

Tai gali reikšti, kad „Viking Grace“ yra ne paskutinis šios kompanijos keltas, kuris naudos rotorines bures.

Reisai: Suomių įlankoje susitinka rotorinis ir įprastas keltai.

Rašyti komentarą
Komentarai (3)

Pastebėjau

Įdomi idėja, tik ne kievienam Klaipėdos kaimiečiui ją suprasti.

opa

burė tokiam laivui? :))))) nejuokink.

Anonimas

o ko burės nepritaiko prie tokio vamzdžio ?

SUSIJUSIOS NAUJIENOS