Klaipėdiečius glumina kainų žymėjimas | Diena.lt

KLAIPĖDIEČIUS GLUMINA KAINŲ ŽYMĖJIMAS

Uostamiesčio gyventojai piktinasi, kad viename prekybos centrų sunku susiorientuoti, kiek mokėti už norimą įsigyti prekę. Informaciniame stende skelbiama, kad taikoma nuolaida, tačiau kiek tiksliai patuštės klientų kišenės esą nepažymėta. Prekybos centro atstovai tikina, jog žmonės kainos tiesiog nepastebėjo.

Uostamiesčio gyventojai piktinasi, kad viename prekybos centrų sunku susiorientuoti, kiek mokėti už norimą įsigyti prekę. Informaciniame stende skelbiama, kad taikoma nuolaida, tačiau kiek tiksliai patuštės klientų kišenės esą nepažymėta. Prekybos centro atstovai tikina, jog žmonės kainos tiesiog nepastebėjo.

Suskaičiavo pati

"Reklama skelbia, kad prekėms taikoma 50 proc. nuolaida, tačiau pačių prekių kainos nėra. Iš kur man žinoti, kiek už jas teks mokėti, galbūt net ir nukainotos jos man per brangios?" – piktai klausė klaipėdietė.

Moteris aiškino, kad norėdama sužinoti, kiek kainuos jos išsirinkta prekė, nuo stendo, kuriame buvo sudėtos nukainotos prekės, buvo priversta kulniuoti iki lentynos.

Ten klaipėdietė rado analogišką daiktą be nuolaidos ir pati suskaičiavo, kiek akcijos metu kainuoja sugundęs paišlaidauti daiktas.

Galėjo ir nepastebėti

Prekybos centro, kuriame lankėsi uostamiesčio gyventoja, atstovas Andrius Petraitis patikino, kad visuomet prekių kainas stengiamasi pateikti pastebimai ir aiškiai. Anot jo, stendai, informuojantys apie nuolaidas, statomi tam, kad pirkėjai pamatytų esą geriausius pasiūlymus.

Vis dėlto pašnekovas paaiškino, kad klaipėdietė galėjo tiesiog nepastebėti kainos, mat ši pažymima ne specialiame stende, kaip įprasta, o užklijuojama ant kiekvienos prekės atskirai.

"Šiuo konkrečiu atveju galbūt pirkėja neatkreipė dėmesio, kad prekių kaina buvo nurodyta ant pačios pakuotės", – svarstė A.Petraitis.

Pirkėjai esą nebuvo būtina vaikščioti visoje parduotuvėje ir ieškoti išsirinktos prekės įprasta kaina. Konsultantė žymėjimo sistemą būtų paaiškinusi kur kas greičiau.

"Jeigu mūsų pirkėjams kyla neaiškumų, jie visuomet gali kreiptis į parduotuvės salėje dirbančius darbuotojus, kurie bet kuriuo metu yra pasirengę atsakyti į klausimus", – paaiškino prekybos tinklo atstovas.

Pažymėti privalo

Vis dėlto tuo atveju, jeigu kainos iš tiesų nebuvo ar ji nurodyta netiksliai, prekybos centras galėtų pakliūti ir į Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos akiratį.

Verslininkai, anot tarnybos atstovų, privalo tiksliai nurodyti galutinę prekės kainą. Išskyrus atvejus, kai to padaryti dėl suprantamų priežasčių neįmanoma.

Be to, pardavėjai kainą turi pažymėti taip, kad ją aptikti sugebėtų visi pirkėjai.

"Civiliniame kodekse nustatyti bendrieji vartotojų teisės į informaciją reikalavimai, kuriuose numatyta, kad verslininkas privalo aiškiai ir suprantamai suteikti vartotojui būtiną, teisingą, išsamią ir neklaidinančią informaciją", – pastebėjo minėtos tarnybos Maisto produktų ir rekreacinių paslaugų skyriaus vedėja Neringa Baronienė.

Vedėjos teigimu, vartotojams turi būti suteikta informacija apie nuolaidos taikymą – ar ji suskaičiuota nuo pradinės kainos, ar prekės kainos nurodytos jau pritaikius nuolaidą.

"Minėtų nuostatų tikslas, kad vartotojas nebūtų klaidinamas ir priimtų informacija pagrįstą sprendimą", – dėstė N.Baronienė.

Rašyti komentarą
Komentarai (0)

SUSIJUSIOS NAUJIENOS