Planuojant uostamiestyje įrengti požeminius šiukšlių konteinerius, pietinėje miesto dalyje sumontuotas antrasis toks įrenginys. Tikimasi, kad išbandę aštuonių skirtingų konstrukcijų konteinerius klaipėdiečiai išsirinks jiems labiausiai patikusį.
Bandymams – metai
Naujojo tipo bandomaisiais konteineriais miestiečiai naudosis beveik metus.
Šio nė cento miestui nekainuojančio eksperimento sumanytoja yra Klaipėdos savivaldybės administracija, o projektą vykdo Klaipėdos regiono atliekų tvarkymo centras.
Pirmadienį miesto valdžia bei bendrovės „VSA Vilnius“ direktorė Jurgita Petrauskienė pristatė greta Poilsio gatvės 14-ojo namo įrengtą požeminį šiukšlių konteinerį.
Sostinės gyventojai panašiais įrenginiais naudojasi nuo 2005-ųjų.
Atsiras vietos mašinoms
Konteinerio antžeminės dalies apdailai panaudotos akmens plokštės, primenančios marmurą, daro įrenginį dekoratyvų, juo labiau kad ši apdaila gali būti derinama prie aplinkinių namų spalvų.
Betoninė dėžė uždengta plastikiniu dangčiu su anga šiukšlėms mesti, į vidų įleidžiamas didžiulis maišas, kurį atliekų vežėjai specialiojo transporto gerve pakelia, atriša dugną ir iškrato į automobilio talpą. Maišai plaunami ne rečiau nei kartą per metus. Vienas konteineris talpina penkis kubinius metrus atliekų.
J.Petrauskienė pasakojo, kad šio tipo konteinerių aikštelių Vilniuje įrengta daugiau nei šimtas.
Poilsio gatvėje greta bandomojo požeminio konteinerio tebestovi aštuoni metaliniai, kurie užima dviejų lengvųjų automobilių plotą.
Teigiama, kad naudojant požeminius atliekų konteinerius būtų galima sutaupyti: reikėtų rečiau vežti atliekas, be to, jas iškratant vietoje dabar dirbančių trijų darbininkų užtektų poros žmonių.
Naudojasi net brazilai
Konteinerį pristačiusi J.Petrauskienė tikino, kad tokie įrenginiai paprastai nedega, nes į vidų patenka nepakankamai deguonies. Be to, didžioji atliekų dalis yra po žeme, vadinasi, iki išgabenimo būna žemesnėje nei lauke temperatūroje, todėl ne taip greitai vyksta puvimo ir rūgimo procesas.
Dar vienas pristatyto konteinerio privalumas – jį ištuštinti galima atliekų išgabenimo mašinai stovint nuo jo per 10 metrų, o tai reiškia, kad greta paliktas automobilis arba sniego sangrūdos netaps kliūtimi išvežti šiukšles.
Jeigu būtų nuspręsta, jog tokio tipo konteineriai Klaipėdai yra tinkamiausi, vienoje vietoje jų galėtų atsirasti daugiau, kad būtų galima atliekas rūšiuoti.
„Tokį konteinerio modelį pirmieji savo šaltomis žiemomis išbandė skandinavai. Jie naudojami Norvegijoje, Švedijoje, Suomijoje, Belgijoje, Olandijoje, Vokietijoje ir net Brazilijoje. Beje, būtent Brazilijoje dangčiai yra priveržiami specialiais varžtais, kad benamiai jų neatidarytų“, – pasakojo J.Petrauskienė.
Naujausi komentarai