Skambutis – ne pabaiga
– Kaip apibūdintumėte E. Balsio menų gimnaziją?
– Ši gimnazija išskirtinė, nes joje meno kryptimi besimokantys mokiniai auga ne tik kaip asmenybės, bet ir kaip būsimi menininkai, dizaineriai, architektai, tapytojai, muzikantai bei kultūros formuotojai. Manau, kad čia yra ideali vieta kūrybiškai saviraiškai ir tobulėjimui būsimiems ateities meno lyderiams.
– Kokios mintys apima, kai mokiniams nuskamba paskutinis skambutis?
– E. Balsio menų gimnazijoje šį pirmadienį skambėjo paskutinis skambutis, tačiau tai ne tik simbolinis atsisveikinimas su mokykla, bet ir žingsnis į kūrybinį bei profesinį gyvenimą.
– Kuo ypatinga paskutinio skambučio šventė?
– Kartu su paskutiniu skambučiu gimnazijos dailės skyriaus abiturientai pristato savo baigiamuosius darbus – brandžius, kūrybiškai originalius projektus, liudijančius jaunųjų kūrėjų kelią per meną, jų ieškojimus ir atradimus.
– O kodėl tai yra taip svarbu abiturientams?
– Ši absolventų darbų paroda yra džiuginanti spalvų ir energijos vibracija – tai ne tik piešiniai, tapyba, grafika ar dizainas, bet ir mokinių asmeninių atradimų bei profesinių siekių refleksija. Čia atsispindi viskas, ką jie sukaupė per metus: idėjos, koncepcijos, techniniai įgūdžiai bei ryžtas kurti. Paroda – ne tik rezultatų pristatymas, bet ir pirmasis žingsnis į profesinę ateitį. Kiekvienas kūrinys kalba apie asmeninį augimą, estetinį mąstymą ir gebėjimą vizualiai pasakoti. Tai būsimi jaunieji profesionalai – jau dabar turintys aiškią meninę tapatybę ir pasiruošę žengti į platų kūrybos pasaulį.
Įkvėpimas: mokytoja L. L. Žulpienė įsitikinusi – kiekvienas mokinys gali kurti, jei tik šalia yra žmogus, kuris padeda auginti sparnus. / Asmeninio archyvo nuotr.
Menui reikia drąsos
– Ko reikia norint tapti sėkmingu kūrėju?
– Gimnazijos dailės skyriuje profesinis kelias prasideda anksti, nes mokiniai ugdomi nuo pat pirmos iki dvyliktos klasės. Norint tapti sėkmingu kūrėju, vien tik talento neužtenka, todėl jie mokosi ne tik bendrųjų dalykų, bet ir gilinasi į įvairias meno sritis – mokosi tapybos, grafikos, skulptūros, keramikos, mados dizaino, dailės ir architektūros teorijos. Mokiniai taip lavina kūrybinį mąstymą, estetinį suvokimą ir įvairias technikas, mokosi drąsiai ieškoti naujų idėjų, eksperimentuoti ir svarbiausia – kurti autentiškai.
– Kas yra svarbiausia ugdymo kelyje?
– Labai svarbi dalis yra dalyvavimas parodose, nacionaliniuose ir tarptautiniuose projektuose, konkursuose, kūrybinėse dirbtuvėse, bendradarbiavimas su įvairiomis meno ir kultūros istaigomis. Fokusas į augimą, o ne į tobulumą yra svarbiausias, nes tai reiškia atvirumą naujiems dalykams, mokymąsi, nors ir su klaidomis. Juk sėkmė nėra tiesė, ji – su posūkiais ir vingiais: „Pasakyk man, ir aš pamiršiu, parodyk man, ir atsiminsiu, įtrauk mane, ir ir aš viską suprasiu“, – sakė Konfucijus.
– Kokiuose konkursuose jums labiausiai patinka dalyvauti su mokiniais?
– Dailės skyriaus veiklos tikrai įtraukia, nes mokinių kūriniai konkursuose laimi prizines vietas Vilniuje, Londone, Dubajuje ir kitur. Jaunieji dailininkai noriai dalyvauja knygų iliustracijų kūrimo projektuose. Originalumu žavi E. Balsio menų gimnazijos 40-mečiui skirtas albumas, taip pat mokinių iliustracijos puošia lietuvių ir vokiečių pasakų knygų puslapius – knyga spausdinama ir Lenkijoje.
– Kokiuose dar projektuose gimnazistai ypač nori dalyvauti?
– Jaunieji menų gimnazijos dailininkai aktyviai dalyvauja ir kituose projektuose: Klaipėdos šviesų festivalyje jie stebina šviestuvų dizainu, kasmetiniame menų madų šou „MadaM“ džiugina įspūdingomis drabužių kolekcijomis. Balandį jie su savo kūrybinėmis idėjomis, Venecijos karnavalo įkvėptais kostiumais ir kaukėmis, dalyvavo Klaipėdos „Italų dienose“. Šiuo metu mokiniai generuoja kūrybines idėjas miesto renginiui „Klaipėda – džiazo uostas“, taip pat laukia turininga vasaros praktika (pleneras) Klaipėdoje, Šilutėje, Telšiuose ir Vilniuje.
– Ar manote, kad tokie projektai ir konkursai yra geriausia praktika mokiniams?
– Kiekvienas projektas yra reali patirtis, formuojanti ne tik kūrybinį stilių, bet ir profesinį požiūrį. Tai ne tik mokymasis, bet ir nuolatinis praktinis taikymas nuo pirmųjų eskizų iki parodų salių, nuo idėjų klasėje iki realių meno projektų mieste ar užsienyje. Kiekvienas žingsnis vedantis link kūrybinės saviraiškos – tai investicija į ateitį, kurioje kūryba ir žinios tampa profesija.
Ryšys: E. Balsio menų gimnazijos pedagogų santykis su mokiniais – tai bendrystė, augimas ir neišblėstantis įkvėpimas. / A. Lekavičiaus nuotr.
Daugiau nei mokytojai
– Kas yra menas?
– Visi žinome, kad tada, kai užsiimame mėgstama veikla, smegenyse daugėja dopamino ir seratonino – laimės hormonų. Klaipėdai, Lietuvai ir pasauliui reikia daugiau laimingų žmonių ir kūrybos pagalba tai yra įmanoma. Menas yra komunikacija, ekspresija ir terapija. Menas siekia gilesnio suvokimo ir platesnio požiūrio, unikalios raiškos, nes jo užduotis ypatinga – padaryti pasaulį gražesnį ir geresnį.
– Ar jaunam menininkui reikia aktyviai bendrauti su mokytojais?
– Taip, mokytojai atlieka didžiulį vaidmenį ne tik kaip žinių perteikėjai, bet ir kaip mentoriai, įkvėpiantys savo pavyzdžiais, palaikantys kūrybos procesą, skatinantys nebijoti klysti ir ieškoti. Jų tikėjimas kiekvieno mokinio galimybėmis tampa pagrindu savivertei ir motyvacijai – būtent tokia aplinka užaugina asmenybes pasirengusias kurti, rizikuoti ir keisti pasaulį.
– Galbūt norėtumėte paminėti keletą svarbių pedagogų, dirbančių jūsų gimnazijoje?
– E. Balsio menų gimnazijos dailės skyriuje dirba talentingi menininkai, kurie savo kūrybine patirtimi, sėkmės istorijomis įkvėpia mokinius siekti aukštumų. Visi baigę Vilniaus dailės akademiją pedagogai yra daugiau nei mokytojai – jie profesionalai, ugdantys ateities kūrėjus. Tarp jų: Virgilijus Viningas, Rytis Martinionis, Rima Steponėnienė, Rasa Linkovė, Jūratė Kavaliauskienė, Aurimas Anusas ir kiti.
– Koks gimnazijos absolventas jums paliko didelį įspūdį?
– Olivija Arlauskaitė – aktorė ir teatro kūrėja, kurią daug kas vadina „kylančia žvaigžde“. Ji studijavo ir šiuo metu dirba Jungtinėje Karalystėje ir pabrėžia, kad E. Balsio menų gimnazijoje įgytos žinios ir patirtis padėjo jai atrasti savo kūrybinį kelią ir siekti aktorystės tarptautinėje erdvėje. Atėjusi į pirmą pamoką, ji pareiškė, kad nori į Holivudą, tad teko jai padėti bent truputį priartėti. Yra daug absolventų, kuriais didžiuojasi mūsų gimnazijos mokytojai, todėl sudėtinga būtų išvardinti visus – noriu pabrėžti, kad labiausiai už viską džiaugiamės visais mokiniais ir absolventais.
– Ko palinkėtumėte savo mokiniams ir absolventams?
– Pasitikėti savimi, kilti drąsiai, būti žvaigždėmis, kurios ne tik šviečia, bet ir šildo.
(be temos)