Po avarijos – moters kančių keliai | Diena.lt

PO AVARIJOS – MOTERS KANČIŲ KELIAI

Į gatves grąžinti draudimo bendrovių nurašytus važiuojančius automobilius siekiantiems vairuotojams tenka ne tik paploninti pinigines, bet ir pereiti sudėtingą, komplikuotą ir žeminančią biurokratinę procedūrą, todėl dalis jų įstatymų linkę nepaisyti.

Nulaužė veidrodėlį ir įbrėžė

Eismo įvykį patyrusi klaipėdietė negalėjo net įsivaizduoti, kokius vargo kelius teks nueiti susidūrus su į jos situaciją pakliuvusiems žmonėms nepalankiais įstatymais.

Uostamiestyje, netoli Tilžės turgaus esančiame  kelyje, moters automobilį kliudė sunkiasvorė transporto priemonė.

Šios vairuotojas buvo pripažintas kaltu dėl eismo įvykio, kurio metu nukentėjo klaipėdietės automobilis.

Laimė, nei ji pati, nei automobiliu važiavęs moters vaikas nenukentėjo.

Tačiau 2008 m. gamybos puikios būklės "Opel Corsa" buvo smarkiai aplamdytas – nulaužtas veidrodėlis, subraižytas automobilio šonas, net kiaurai šone prakirstas metalinis korpusas.

Nukentėjai – susimokėk pats

Nepaisant išorės defektų, visos viduje esančios detalės liko nepaliestos, automobilio rėmas ir važiuoklė nebuvo pažeisti.

Net plika akimi pažvelgus į opelį matyti, kad iš tiesų nukentėjo tik kėbulas.

Bet kuris kėbulų meistras pasakytų, kad taip pažeista mašina yra remontuotina, o jai  sutvarkyti neprireiktų ypatingų pastangų.

Tačiau draudimo įmonė įvertino, jog šią transporto priemonę remontuoti ekonomiškai netikslinga, tad nukentėjusiajai išmokėjo 1,9 tūkst. eurų kompensaciją.

Ši suma siekia tik pusę tikrosios automobilio vertės.

"Ši suma siekia tik pusę tikrosios automobilio vertės. Nors buvau pripažinta nukentėjusiąja, finansinė atsakomybė vis tiek iš dalies krito ant mano pečių", – teigė nusivylusi moteris.

Remontuoti pigu, bet neverta

Klaipėdietės istorija atskleidė, jog tam tikrais atvejais pripažinus automobilį netikslingu remontuoti, išmokos nuostoliams padengti neužtenka, o siekiant transporto priemonę grąžinti į eismą iškyla daugybė kliūčių.

Tokios transporto priemonės techninė apžiūra panaikinama ir mašina į viešąjį eismą turi teisę sugrįžti tik po atkuriamojo remonto, atlikus išsamų patikrinimą.

Moteris nusprendė kreiptis į autoservisą.

Aplamdytą automobilį meistrai sutiko suremontuoti už 600 eurų.

"Džiaugiausi neilgai. Mechanikas informavo, jog suremontuoti  – paprasta, tačiau grąžinti automobilio į kelius faktiškai neįmanoma. Privaloma atlikti nuodugnią ekspertizę, o tai reiškia krūvos dokumentų pildymą, dideles išlaidas ir, žinoma, laiko sąnaudas",– apgailestavo moteris.

Ekspertizė – nesibaigiantys vargai

Draudimo bendrovės informaciją apie netinkamą remontuoti transporto priemonę privalo pateikti Lietuvos kelių transporto priemonių registrui.

Tokioms transporto priemonėms techninė apžiūra panaikinama, į eismą jos grąžinamos tik po atkuriamojo remonto, patvirtinus, kad yra tinkamai suremontuotos ir nepavojingos eismo dalyvių sveikatai ir gyvybei.

Pasirodo, tokia automobilio apžiūra piniginę paplonins mažiausiai dar keliais šimtais eurų.

Mokėti tenka ir tada, kai atlikus ekspertizę paaiškėja, jog transporto priemonė į eismą grąžinta nebus.

Kad transporto priemone vėl būtų galima naudotis, vairuotojai privalo gauti keturias pažymas: ratų suvedimo atitikties gamykliniams parametrams, kėbulo geometrijos taškų atitikties gamykliniams parametrams, oro pagalvių ir kitų saugos sistemų atitikties gamykliniams reikalavimams ir pažymą, kad automobilis nekelia pavojaus vairuotojui, keleiviams.

Tvarkos nepaiso

Dėl tokios komplikuotos ir žmogiškąjį orumą žeminančios pažymų medžioklės ne visi vairuotojai paiso įstatymų.

Lietuvos kelių policijos duomenimis, 2018 m. užregistruoti 623 atvejai, kai keliuose važinėjo iš eismo išregistruotos ir esą eksploatuoti netinkamos transporto priemonės.

Taip pat užregistruoti net 7 939 pažeidimai, kai patikrinus automobilio dokumentus paaiškėjo, jog transporto priemonėms nėra atlikta valstybinė techninė apžiūra.

GALERIJA

  • Pasekmės: per avariją didelį stresą patyrusi klaipėdietė nė neįtarė, kad dėl apgadinto automobilio remonto ir ypač galimybės toliau juo važinėti kils tiek daug brangiai kainuosiančių rūpesčių.
  • Pavojus: dalis vairuotojų važinėja techniškai netvarkingais ir net pavojingais aplinkiniams automobiliais, tačiau toli gražu ne visi jie yra  eismo įvykių aukos.
Rašyti komentarą
Komentarai (10)

Žin.

Msšinos remontas turi būti paskaičiuotas rinkos ,remonto kainomNesunku paskaičiuoti.Viena mašinis dalis ,išlyginti ir perdašyti kainuoja labai brangiai,jeigu rimtas specialistas remontuos.Dauguna draudikų sako paimam jųsų mašiną ,suremontuosime.Jie nuveža pas Savo meistrus,pusdykiai suremontuoja o dalį pinigų pasidalina ,neapskaite visos sumos ,arba suklastoja sąskaitas.Yra būdų kaip paslėpti pajamas.

Teis.

Draudimas išmoka tokią mažą sumą be teisės grįžti į eksploataciją.Tai jeigu draudimas įvertino ,kad ji netinkama naudojimui,tai kur prekinė vertė,kodėl jos neišmokėjo? Kodėl neišmokėta netekusios vertės suma.???Po bet kokios avarijos mašina netenka prekinės vertės kažkokią tai sumos dalį,kodėl draudimas neapmoka už tai.Manau kad dauguma nežino, kad ji tokia yra,ta prekinė vertė.

Aris

Idomiausia, kad pasipute kalakutai is TA net nesupranta apie remonta nieko ir sukuria tokias salygas, kad butu kuo daugiau problemu, kad galetu gautipinigus i kisene
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS