Rusija jūrų keltais siekia aplenkti ir Lietuvą, ir Lenkiją | Diena.lt

RUSIJA JŪRŲ KELTAIS SIEKIA APLENKTI IR LIETUVĄ, IR LENKIJĄ

Jau apie dešimtmetį jūrų keltais siekianti aplenkti Lietuvą Rusija prabilo ir apie Lenkijos aplenkimą.

Lietuvos dar neaplenkė

Iš centrinės dalies į Kaliningrado sritį per Lietuvą einantiems geležinkeliams Rusija jau naudoja jūrų keltų laivybos liniją tarp Ust Lugos ir Baltijsko.

Ši linija ryškesnio krovinių srauto taip ir nepasiekė. Didesnė dalis Kaliningrado srities vis tiek yra aprūpinama geležinkeliais per Lietuvą.

Visą laiką taip nebus. Juo labiau kad kroviniai geležinkeliais iš Rusijos į Kaliningrado sritį keliauja ne tik per Lietuvą, bet ir Baltarusiją. Pastarųjų mėnesių nedraugiški santykiai tarp Lietuvos ir Baltarusijos gali turėti įtakos ir Rusijos krovinių gabenimui į Kaliningrado sritį.

Rusija yra skelbusi, kad stato naujus keltus, kurie turėtų gerokai padidinti krovinių srautą tarp Ust Lugos ir Baltijsko. 200 metrų ilgio geležinkelio vagonus galintis gabenti keltas „Maršal Rokosovskij“ jau pastatytas. Jis bandomas Juodojoje jūroje. Kitas tos pačios klasė laivas „Maršal Černiachovskij“ statomas Turkijoje.

Tai reiškia, kad Rusijos geležinkelio vagonų kiekis, tranzitu važiuojantis per Lietuvą mažės.

Linija į Zasnicą nepasiteisino

Šiomis dienomis Kaliningrado srities gubernatoriaus rūmuose prabilta apie tai, kad iš Baltijsko, o ateityje iš Pionersko, kur statomas naujas terminalas, turėtų eiti jūrų keltų linija į kurį nors Vokietijos uostą.

Taip Kaliningrado sritis siekia aplenkti Lenkiją. Toks siekis neatsitiktinis, nes Rusijos Kaliningrado srities vežėjai skundžiasi iš Lenkijos gaunantys per mažai leidimų važiuoti jos teritiruja. Jų stygius ypač pasijunta metų pabaigoje.

Kaliningrado srities gubernatorius jau buvo susitikęs su Vokietijos Zasnico uosto administracija.

Jei iš Kaliningrado srities keltas pradėtų plaukioti į Zasnicą, tai būtų antrasis bandymas atidaryti jūrų keltų liniją į Vokietiją. Pirmasis bandymas buvo 2016 m. kovą. Tuomet buvo tik trys kelto tarp Kaliningrado srities ir Vokietijos reisai.

Linija buvo uždaryta paaiškinus, kad ji nepajėgi konkuruoti su Klaipėdos uosto linija į Zasnicą. Nors linija iš Klaipėdos į Zasnicą netrukus po to buvo taip pat uždaryta, linija iš Kaliningrado srities į Zasnicą naujai taip ir nebeatidaryta.

Stokojama tinkamų jūrų keltų

Panašu, kad ir šiuo metu linija iš Kaliningrado srities į Vokietiją, jei bus atidaryta, bus ne į Zasnicą. Svarstomi ir

Travemiundės, ir Kylio variantai. Jie gerokai patrauklesni, nes aplenkiama Lenkija, ko ir siekiama, bet ir yra tiesioginis, artimesnis kelias į Vakarų Europos šalis – Olandiją, Belgiją, Prancūziją.

Gali būti, kad atidaryti liniją iš Kaliningrado srities į Kylio uostą Rusijai būtų rizikinga, nes čia yra stipri ir senas tradicijas turinti jūrų keltų linija iš Klaipėdos uosto. Kaliningradiečiai jau kartą pabandė konkuruoti su Klaipėdos uostu linijose į Vokietiją – 2016 m. į Zasnicą, ir tai nepasiteisino.

Kita problema įvardijama tai, kad Rusijoje kol kas nėra tinkamų jūrų keltų, kurie galėtų plaukioti į Vokietiją.

Apskritai Rusijoje jūrų keltų laivyba yra palyginti menkai išvystyta. Ji neturi netgi kokios nors stipresnės specializuotos jūrų keltų kompanijos. Linijoje tarp Baltijsko ir Ust Lugos plaukioja jūrų keltai „Baltijsk“ ir „Ambal“, kuriems 38 ir 31 metai.

Rašyti komentarą
Komentarai (13)

dd

gerai kad pas mus laivynas baisiai isvystitas:)issinuomuoti independensa sugebejo keturis kartus brangiau

taip

Aklagatvis ryškeja.

Albertas Tunaitis

Kodėl taip naikinama lietuva
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS