Šeštadienį – vandens autobuso startas Pereiti į pagrindinį turinį

Šeštadienį – vandens autobuso startas

2025-05-29 05:00
VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ inf.

Šiemet vandens autobusas Danėje startuoja paskutiniąją pavasario dieną, gegužės 31-ąją. Pagrindinis pasikeitimas lyginant su pernykščiu sezonu – du maršruto L1 trasos variantai, ilgasis ir trumpasis.

Šeštadienį – vandens autobuso startas
Šeštadienį – vandens autobuso startas / Partnerių nuotr.

Trumpąja trasa – valanda plaukimo

Daliai laivo keleivių, ypač su vaikais, pernykštė maršruto trasa pasirodė ilgoka – arti trijų valandų kelionė į abi puses, tad sulaukėme pageidavimų ją patrumpinti. Šiemet keleiviams siūlome rinktis du to paties maršruto variantus, ilgąjį ir trumpąjį (žr. pridėtą schemą, trumpoji trasa pažymėta raudonai).

Plaukiant trumpąja žiedine maršruto trasa kelionė prasideda ir baigiasi toje pačioje Senamiesčio stotelėje ir trunka apie valandą. Ja plaukiant galima kitu žvilgsniu, nuo upės, apžvelgti urbanizuotas upės pakrantes. Tvarkaraščiuose tokie žiediniai reisai pažymėti mėlynais pasviru šriftu užrašytais skaičiais.

Šia žiedine trasa kasdien bus atliekami septyni reisai, o iki Botanikos sodo ir Tauralaukio bus plaukiama penkis kartus.

Ilgoji trasa – gamtos mylėtojams

Tradicinė ilgoji vandens autobuso trasa patiks gamtos mylėtojams. Praplaukus Liepų gatvės tiltą, pakrantės dar yra neužstatytos. Vasaros pradžioje upė ir krantai pilni gyvybės, tai turbūt geriausias sezono laikas pasigrožėti gamta. Negalime pažadėti, kad pamatysite bebrus – su šiais upėje gyvenančiais baugščiais gyvūnais sudėtinga susitarti dėl pasirodymo, tačiau jų veiklos rezultatus pakrantėse galbūt pastebėsite.

Laivas elektrinis, taigi plaukia tyliai ir netrikdo pakrantėse įsikūrusių paukščių. Šis plaukimo maršrutas idealus neskubantiems, norintiems komfortiškai ir draugiškai gamtai pabūti jos prieglobstyje.

Botanikos sodas – Klaipėdos pasididžiavimas

Ilgajame vandens autobuso maršruto variante pagrindinis traukos taškas yra Klaipėdos universiteto botanikos sodas. Šešiose jo pagrindinėse kolekcijose ir devyniolikoje ekspozicijų auginama apie 4 tūkstančiai augalų taksonų. Sode yra kuo grožėtis įvairiais metų laikais, o vasaros pradžioje vegetacija atsiskleidžia visu savo grožiu.

Norint atplaukus patekti į sodą, kaip ir pernai, reikia išlipus paskambinti telefonu +370 463 98 833, numeris yra nurodytas ir ant sodo vartelių prieplaukoje.

Vandens maršrutas L1 – Ilgoji trasa ir žiedinė trasa 2025 m. / „Klaipėdos keleivinio transporto“ nuotr.

Bilietai nepabrango

Šiam sezonui išliko pernykštės bilietų kainos, galioja nustatytos nuolaidos. Bilietas vienodai kainuoja tiek žiediniame maršrute, tiek tradiciniame ilgajame į vieną pusę – 5 eurus, jeigu keleivis neturi teisės į  nuolaidą.

Transporto lengvatų įstatymo pakeitimuose šiemet nustačius papildomas lengvatas vaikams ir besimokančiam jaunimui, jiems ženkliai atpigo ir laivo bilietai.

Atsiskaityti už kelionę galima trimis būdais: pinigais iš e.bilieto kortelės ar fizinės Klaipėdiečio kortelės, bekontakte bankine kortele, programėlėje e.Ticket pirktu bilietu. Beje, jau dabar bilietų sistemoje matome programėle įsigytų bilietų – tai turbūt labiausiai sezono starto laukiantys keleiviai.

Geriausias laikas – iki liepos

Vasaros sezono įkarštyje autobusas populiarus tarp Klaipėdos miesto svečių. Kadangi pagal taisykles juo negalima plukdyti stovinčių keleivių, liepos ir rugpjūčio mėnesiais pasitaikydavo atvejų, kai keleiviai netilpdavo į vandens autobusą. Tai, suprantama, griaudavo jų planus ir sujaukdavo nuotaiką.

O birželio mėnesį tilpdavo visi. Todėl klaipėdiečiams, galvojantiems apie ekskursiją upe, siūlytume plaukti dabar. Juo labiau kad ir pakrančių gamta vasaros pradžioje yra nuostabiai graži.  

Šiais metais baigiasi sutartis

Vandens autobuso maršrutas startavo 2023-iaisiais pagal 3 metams sudarytą sutartį su UAB „Klaipėdos paslaugos“, taigi šie metai pagal galiojančią sutartį yra jau paskutiniai. Tęsti sutartį ar ne, turės apsispręsti miesto valdžia. Nors pernai maršruto eksploatavimo nuostoliai sumažėjo nuo 16 iki 13 tūkst., tačiau ir tokius nedidelius nuostolius tenka dengti miesto biudžetui.

Tikimės, kad šį sezoną pasiūlytas lankstesnis maršruto trasos pasirinkimas leis subalansuoti maršruto ekonomiką ir vandens autobusui šie metai netaps paskutiniai.

Vilniuje – įspūdinga Neries flotilė

Šią vasarą Klaipėdos pavyzdžiu turėtų pasekti ir Vilniaus miestas: planuojama, kad į Nerį išplauks pirmieji keturi elektra varomi laivai. Lyginant su kukliais ir jaukiais mūsų laiveliais, tai jau yra dideli vandens autobusai – juose telpa 30–40 keleivių. Iki 2027-ųjų metų sostinės savivaldybė planuoja Neryje suformuoti aštuonių tokių maršrutinių vandens autobusų laivyną.

Tačiau Klaipėda buvo pirmoji. 

Straipsnis užsakytas

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra