Smiltynėje atnaujins senąją keltų krantinę | Diena.lt

SMILTYNĖJE ATNAUJINS SENĄJĄ KELTŲ KRANTINĘ

Uosto direkcija rengiasi iš esmės remontuoti senosios Smiltynės perkėlos krantinę Smiltynėje.

Priims 4 laivus

134 m ilgio krantinė bus pritaikyta priimti tris keltus ir ekskursinį laivą katamaraną.

Keltų priėmimo krantinės dalis bus 110 m ilgio. Tai bus dalis nuo kaušo link pietinės dalies.

Prie naujųjų krantinių po rekonstrukcijos bus 5,5 m gylis (dabar yra 3–3,4 m). Toliau nuo krantinių jau dabar yra 7 m gylis.

Galima teigti, kad nauja krantinė iš esmės bus įrengta visiškai naujai. Ji bus 1,1 m atitraukta nuo dabartinės krantinės. Šiuo metu paskelbtas krantinių statybos rangovo parinkimo konkursas.

Planuojama, kad krantinės būtų statomos 2021 m.

Išmontuos ir vėl sumontuos

Dalis dabar naudojamos krantinės yra pripažįstama beveik nebetinkama. Dalyje tos krantinės dar netgi yra mediniai poliai.

Paskutinį kartą dar 2015 m. netinkamomis buvo pripažinta ne tik dalis krantinių konstrukcijų, bet ir gylis, taip pat dangos prie krantinių.

Statant krantines tolėliau nuo jų planuojama įrengti naujas dangas. Toje vietoje yra privačių statinių – lauko terasa. Su savininku susitarta, kad ji bus demontuota, o įrengus naują dangą vėl sumontuota.

Panašiai bus išmontuotos, o po to vėl atstatytos keleivių laukimo stotelės.

Apsauga išsiblaškiusiems

Statant krantinę bus pasirūpinta ir saugumu. Išilgai jos numatyta įrengti nerūdijančio plieno tvorelę.

Taip pat krantinėje kas 30–40 m bus įrengtos ir 5 plieninės išlipimo iš vandens kopėčios – jei reikėtų gelbėti į vandenį įkritusį žmogų.

Toje vietoje eksploatuoti krantinę nėra paprasta, nes Klaipėdos kanale, priklausomai nuo metų laiko, gana stipriai „šokinėja“ vandens lygis.

Yra buvę, kai vanduo pakilo ir 1,73 m virš numatyto Baltijos jūros nulinio lygio arba netgi nukrito žemiau to lygio.

Todėl skirtinguose lygiuose planuojama suprojektuoti 5 slipus keleiviams įlipti ir išlipti.

Slipų išdėstymas bus įrengiamas atsižvelgiant į „Smiltynės perkėlos“ vykdomą veiklą bei perspektyvas.

Laivams švartuoti iš viso numatoma įrengti 18 specialių atmušų, o ne pakabintų padangų, kaip būdavo nuo sovietmečio.

Taip pat paliekama galimybė, kad ateityje prie naujos krantinės būtų galima statyti pirsą.

Rašyti komentarą
Komentarai (2)

pritariu,

juolab, kad Melnragėje daug kas siūlė, įskaitant ir projektuotojus, įrengti ilgaamžišką gruntuotą taką, o ne iš lentučių, kurios po kelių metų supus ir eilinį kartą pinigai į balą...

Pagirtina, bet Melnaragė, Giruliai jau "atnaujinti"

Melnaragė, Giruliai jau "atnaujinti", gražiai ir prabangiai nutiestas medinis takas kopose, lentutės tikrai vertingos, impregnuotos... ir kadangi žmonės pagal ilgametes tradicijas dar negali ir galimai truputį gėdijasi tas vertingas lentutes išlupti ir nusigabenti į nuosavus kiemus,sodybas, prūdus ir kemsynus, gudresnieji tiesiog tuo siauručių pėstiesiems skirtu takeliu varinėja dviračiais ir būreliais, visai nekreipdami dėmesio, jog dviratinikams nutiestas takas pagal taisykles - asfaltuotas, lygus, patikimas, bet kadangi tokio glotnaus asfalto galimai iš viso nepavyks išlupti, pasirinkta suniokoti vertingesnį dalyką - brangių lentučių takelį per kopas. Lėšos visuomeninės - kodėl gi neparsigabenus vertingo daikto namo? Ar ne tas pat vyks Smiltynėj? Tie patys padaro, tie patys pavagia, tie patys eina paskui ieškot "naujų" projektų... ir visi draugiškai laimingi ir patenkinti...

SUSIJUSIOS NAUJIENOS