Šventosios uostą atkurs nuo žvejybos vietų | Diena.lt

ŠVENTOSIOS UOSTĄ ATKURS NUO ŽVEJYBOS VIETŲ

Vyriausybei patvirtinus Šventosios jūrų uosto žemės nuomos konkurso tvarką būtų atvertos sąlygos Palangos miesto savivaldybei atkurti šį uostą. Į „Klaipėdos“ leidinio „Jūra“ klausimus kas įvyko Palangos savivaldybei perėmus Šventosios uostą ir kaip jis bus atkuriamas atsakė Palangos miesto meras Šarūnas Vaitkus.

– Ką Palangos miesto savivaldybė atliko po to, kai Šventosios uostas jai buvo perduotas iš Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos?

– Šventosios uostas iš valstybės įmonės „Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija“ patikėjimo teise Palangos miesto savivaldybei perduotas 2018 m. rugsėjo 18 d. Jau  rugsėjo 27 d. Palangos miesto savivaldybės taryba priėmė sprendimą įsteigti savivaldybės įmonę „Šventosios jūrų uosto direkcija“. Ji teiks kokybiškas, tarptautinius standartus atitinkančias viešąsias paslaugas, eksploatuojant Šventosios jūrų uostą, užtikrinti uosto funkcionavimą ir konkurencingumą. Yra patvirtinti šios įmonės įstatai, ji įregistruota Registrų centre, paskelbtas konkursas įmonės vadovo pareigoms.

– Kaip ir kada Palangos miesto savivaldybė rengiasi koreguoti ar gal jau buvo pakoreguotas Šventosios uosto atstatymo planas?

– Šventosios uosto atstatymo planas yra parengtas, išimti statybą leidžiantys dokumentai, kurių pagrindu parengta ir pateikta paraiška.

– Kadangi kreiptasi dėl ES paramos, turėtų būti ir Šventosios uosto atkūrimo grafikas? Kada Šventojoje galėtų prasidėti realūs uosto atkūrimo darbai?

– 2018 m. lapkričio 30 d. Žemės ūkio ministerijai pateikta paraiška „Žvejybos infrastruktūros plėtra Šventosios jūrų uoste“ pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014-2020 metų veiksmų programos pirmojo sąjungos prioriteto priemonę „Žvejybos uostai, iškrovos vietos, aukcionų patalpos ir priedangos. Investicijos į žvejybos uostų ir iškrovimo vietų priedangų gerinimą“. Gavus finansavimą, numatyta įgyvendinti vieną iš etapų – sukurti žvejams reikiamą infrastruktūrą.

– Kokie galimi Šventosios uosto atstatymo finansavimo būdai, kiek lėšų žada prisidėti pati savivaldybė, kiek ir iš kokių šaltinių tikimasi ES ar valstybės dotavimo paramos?

– Finansiniai šaltiniai galimi įvairūs: ES, valstybės lėšos, projektams koefinansuoti galimas ir savivaldybės finansinis prisidėjimas. Apie konkrečias sumas kol kas anksti kalbėti. 

– Baigiantis 2018 metams Vyriausybėje buvo svarstoma Šventosios uosto žemės nuomos tvarka. Kokio kiekio žemės nuomotojų tikimasi Šventosios uoste? Koks būtų jų prisidėjimo prie uosto atkūrimo indėlis?

– Konkretizuoti būsimų nuomininkų skaičių ir galimą jų prisidėjimą prie uosto atkūrimo kol kas per anksti, nes neaišku, koks bus verslo interesas kurtis uoste.

– Kokie uosto atstatymo darbai 2019 metais vyktų? Ar vyks laivybos kanalo gilinimas? Ar būtų stengiamasi įsigyti kokią nors žemsiurbę? Ar vyktų kokie nors kiti su uosto egzistavimu susieti darbai?

– Svarbiausias darbas, kuris dabar vyksta yra galimų finansavimo šaltinių paieška. Nuo pritrauktų pinigų kiekio priklausys konkretūs uosto atkūrimo darbai. Šiame etape ką nors konkretizuoti yra sudėtinga.

GALERIJA

  • Tarp Uosto direkcijos vadovo A. Vaitkaus ir Palangos mero Š. Vaitkaus buvo pasirašyta perdavimo sutartis. Už Šventosios uosto atkūrimą tapo atsakinga Palangos miesto savivaldybė.
Rašyti komentarą
Komentarai (10)

Anonimas

O kaip su wc infrastruktūros įrengimu? Prie jūros, visose stovyklavietėse?

Zieniai

ir visiems kitiems, kuriems viskas blogai. Tai nieko nedarom: nestatykime naujų namų, neremontuokime senų, nerinkime šiukšlių .... sąrašas be galo. Tada tai gražiai ir laimingai gyvensime. Bet gyvenimas bus gražus, kai nebijosime svajoti, planuoti or nespjaudysime ant tų, kurie kažką daro.

Ežiukas rūke

Mūsų priekrantėje žuvies mažėja kasmet. Tinklais siaubiama visa gyvybė ir be jokio gailesčio ar tvarkos. Stintos šiemet belikę kilkos dydžio. Varyti lauk reikia tuos "žvejus", kol jie nepribaigė žuvies išteklių, o ne statyti jiems prieplaukas....
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS