Uoste jau rengiamasi didžiausiam gyliui | Diena.lt

UOSTE JAU RENGIAMASI DIDŽIAUSIAM GYLIUI

Klaipėdos uoste prasideda pasirengimo gilinti laivybos kanalą iki 17–17,5 m procesas.

Apims 46 piketus

Šiomis dienomis Uosto direkcija paskelbė konkursą parengti vidinio ir išorinio uosto kanalų gilinimo iki 17-17,5 m projektą. Gilinimo projektas apims piketus nuo minus 22 iki plius 26. Visi minusiniai piketai prasideda nuo uosto vartų molų galvučių į jūrą, o pliusiniai nuo molo galvučių į uosto vidų.

Gylis iki 17,5 metrų bus nuo minus 4 piketo, kuris yra prieš uosto vartus, į jūrą – iki minus 22 piketo, kur jau yra natūralus 17,5 m gylis. 17 m gylis bus nuo minus 4 piketo iki plius 26 piketo, kuris yra maždaug ties 410 m pločio KLASCO apsisukimo ratu arba ties krantine nr. 10.

Gali kilti klausimas, kodėl jūroje gylis yra numatytas pusmetriu didesnis nei uosto viduje. Taip yra todėl, kad laivams išplaukus iš uosto jie susiduria su jūros bangomis, didina greitį. Dėl to šiek tiek nusėda laivagalis. Tas pusmetrio gylis bus svarbus patiems didžiausiems laivams, kurie uoste bus pakraunami iki didžiausios leistinos grimzlės.

Kokia bus didžiausia leistina grimzlė po gilinimo, nustatys uosto kapitono tarnyba. Šiuo metu preliminariai mąstoma, kad po gilinimo iki 17–17,5 metrų laivai galės būti kraunami iki didžiausios 15,2–15,5 metrų grimzlės. Tai būtų pati didžiausia Baltijos jūroje leidžiama grimzlė.

Kokia bus didžiausia leistina grimzlė po gilinimo, nustatys uosto kapitono tarnyba.

KVJUD nuotr.

Kanalas gerokai platės

Kitas niuansas, kad uosto kanalas bus ne tik gilinamas iki 17–17,5 m, bet ir pasukamas laivybos kampas. Oficialiai nurodyta, kad laivybos kanalo ašis bus pasukama 103–283 laipsnių kryptimi.

Tai uostui suteiks didžiulį pranašumą. Į uostą įplaukusiems laivams prieš „Klaipėdos naftos“ krantines nebereikės daryti aštraus kampo posūkio.

Kaip pasikeis uosto įplauka, parodyta pateikiamoje schemoje. Čia mėlynai pažymėta dabartinio laivybos kanalo linija –  o žaliai naujas laivybos kanalas.

Galima pastebėti ir tai, kad nauja žalia laivybos kanalo linija yra gerokai platesnė.  Nuo dabartinių 150 m laivybos kanalas praplatės iki 250 m išoriniame kanale ir iki 200 m vidiniame kanale.

Išorinio laivybos kanalo dalyje prieš uosto vartus bus įrengta papildoma laivybos kanalo sąnašų kaupimo vieta, kuri garantuotų, kad audrų metu pagilėjęs uosto laivybos kanalas išorėje ir uosto viduje nebus greitai užnešamas.

Palankios gilinimo kainos

Rengiant uosto gilinimo iki 17–17,5 m projektą nuo minus 22 iki plius 26 piketų bus ištirtos ir numatytos atskirų piketų grunto šalinimo sąlygos, gilinimo darbų tvarka, eiliškumas, gilinimo darbų skaičiuojamoji kaina.

Laikinai einantis Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos vadovo pareigas Vidmantas Paukštė yra minėjęs, kad šiuo metu rinkoje yra pačios palankiausios gilinimo kainos. Pagal tokias sąlygas, kokios yra Klaipėdos uoste, jos gali svyruoti nuo 10 iki 20 eurų už iškasto grunto kubinį metrą.

Laikinai einantis Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos vadovo pareigas Vidmantas Paukštė yra minėjęs, kad šiuo metu rinkoje yra pačios palankiausios gilinimo kainos.

Atliekant uosto gilinimo projektą bus įvertintas ir tikslus kiekis, kurį reikės iškasti gilinimo metu. Įvairiose vietose uostas pasiektų numatytą 17–17,5 m gylį bus pagilintas 1,5–2 m, o kanalo praplatinimo vietose ir dar daugiau.

Pagal Klaipėdos valstybinės jūrų uosto direkcijos planus ir numatomus pinigų srautus uosto gilinimas turėtų prasidėti kitais metais kartu rekonstruojant ir molus bei tvirtinant kranto sienutę pagal Smiltynę.

Pagal naują didžiausią galimą Klaipėdos uosto gylį jau yra rekonstruojama ir dalis krantinių arčiau uosto vartų.

GALERIJA

  • Pokytis: uosto įplaukos schema, kur mėlynai pažymėta dabartinio laivybos kanalo linija, o žaliai - naujas laivybos kanalas.
Rašyti komentarą
Komentarai (1)

Pastebėjimas

Toks gilinimas tikrai kainuos labai brangiai.

SUSIJUSIOS NAUJIENOS