Uosto bangolaužių rekonstrukcija – Lietuvos ekonomikos konkurencingumui didinti | Diena.lt

UOSTO BANGOLAUŽIŲ REKONSTRUKCIJA – LIETUVOS EKONOMIKOS KONKURENCINGUMUI DIDINTI

  • 0

Šiandien duotas oficialus startas rekonstruoti Klaipėdos uosto simbolį – bangolaužius. Nuo jūros bangų uostą saugantys bangolaužiai pastatyti prieš pusantro šimto metų. Juos atnaujinus ir išgilinus laivybos kanalą iki 17 metrų gylio, Klaipėdos uostas atsivers didžiausiems laivams, galintiems įplaukti į Baltijos jūrą.

„Tai projektas, reikšmingas ir Klaipėdos uostui, ir valstybei. Jūrų uostas – vienas svarbiausių šalies ekonomikos variklių, todėl jo vystymas svarbus generuojant pajamas į valstybės biudžetą, skatinant regiono ekonominį gyvybingumą. Norisi pasidžiaugti, kad net ir šiuo sudėtingu laikotarpiu Klaipėdos uostas išlieka lyderis tarp Baltijos valstybių. Kad išsilaikytume viršūnėje, turime prisitaikyti prie besikeičiančių rinkos sąlygų, investuoti į uosto tobulinimą, sudaryti sąlygas atverti vartus didžiausiems laivams“, – sakė rekonstrukcijos pradžios ceremonijoje dalyvavęs susisiekimo ministras Jaroslav Narkevič.

Bangolaužių rekonstrukcijos darbų vertė – apie 49 mln. Eur (su PVM). Darbams bus panaudotos ir ES sanglaudos fondo lėšos. Ši rekonstrukcija svarbi ne tik konkurenciniu, bet ir ekologiniu požiūriu. Planuojama, kad įgyvendinus projektą padidės laivybos uoste saugumas ir logistinės grandinės efektyvumas, dėl trumpesnio išoriniame reide laivų praleisto laiko bus mažinama oro tarša iš laivų.

„Bangolaužių rekonstrukcija užtikrins didesnį navigacijos saugumą. Dabar, esant nepalankioms oro sąlygoms, didesniam bangavimui, siekiant užtikrinti saugumą, laivų įplaukimams į uostą yra taikomi apribojimai, ypač didiesiems laivams. Numatoma, kad laivų eismo ribojimo parų skaičius per metus sumažės beveik trečdaliu. Šis projektas leis uosto kanalą gilinti iki 17 m bei ateityje priimti didžiausius į Baltijos jūrą galinčius įplaukti laivus. Tai reiškia naujas galimybes ne tik Klaipėdos uosto, bet ir Lietuvos ekonomikos konkurencingumui“, – teigia Algis Latakas, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius.

Uosto bangolaužių rekonstrukcijos viešąjį konkursą laimėjo Vokietijos bendrovės „Hecker Bau GmbH & CO. KG.“ ir Belgijos bendrovės „Herbosch – Kiere N.V.“ konsorciumas. Pastaraisiais metais šios kompanijos vykdė didžiulės apimties infrastruktūrinius projektus Hamburge, Antverpene, Ostende, Harelbeke, Kukshafene ir kitur.

Pasirašytą sutartį rangovų atstovui Algirdui Žukauskui perduoda Algis Latakas. / KVJUD nuotr.

„Klaipėdos uosto bangolaužių rekonstrukcija – mūsų pirmas įgyvendinamas projektas Lietuvoje, todėl jaučiame didžiulę atsakomybę. Didžiuojamės galėdami būti projekto, kuris prisidės prie jūsų šalies ekonomikos augimo, dalimi“, – sakė „Herbosch – Kiere N.V.“ generalinis direktorius Benny De Sutter. Dėl pandemijos svečiai ceremonijoje dalyvauti negalėjo, todėl ceremonijos dalyvius sveikino nuotoliniu būdu.

„Esame įsitikinę, kad rekonstravus bangolaužius bus užtikrintos dar geresnės sąlygos įplaukti į uostą didesnės grimzlės laivams, nepaisant nepalankių oro sąlygų. Mes, kaip vandens uostų rangovai, turime didelę patirtį šiame statybų versle – kompanija gyvuoja apie pusantro šimto metų. Turime labai profesionalią ir darnią komandą, kuri, neabejoju, sklandžiai įgyvendins šį projektą“, – kalbėjo „Hecker Bau GmbH & CO. KG.“ generalinis direktorius Christoph Wellendorf.

Pirmajame etape numatoma sustiprinti esamus pietinį ir šiaurinį bangolaužius, nekeičiant jų konfigūracijos. Abu bangolaužiai bus paaukštinti, dalyje hidrotechninių statinių bus įrengtos atraminės sienutės. Rekonstravus bangolaužius, planuojama laivybos kanalo kryptį pasukti 104 ir 284 laipsniais, laivybos kanalą išgilinti iki 17 metrų. Po rekonstrukcijos ant pietinio molo bus įrengtos dvi apžvalginės aikštelės žmonėms.

Bangolaužių rekonstrukcijos projektą ketinama užbaigti 2023 metais.

 

Rašyti komentarą
Komentarai (0)

SUSIJUSIOS NAUJIENOS