Naujovės – ne visiems
Klaipėdos gyventojai vis pastebi, kad senoliai blaškosi prie savitarnos ekranų, nežinodami, ką daryti.
„Mačiau, kaip vienas senjoras ilgai stovėjo prie kasos, bandė nuskenuoti prekes, bet jam nesisekė. Parduotuvės darbuotoja stovėjo netoliese, bet nepriėjo. Man pagailo žmogaus, tad pati nuėjau ir padėjau jam susitvarkyti“, – pasakojo klaipėdietė Gabija.
Tokių istorijų būna nemažai, ypač tada, kai įprastose kasose nebesėdi kasininkės. Dažniausiai tai būna po 20 valandos, kai išsenka alkoholio pirkėjų spūstys.
Nors daugumai pagyvenusių žmonių savitarnos kasose prireikia pagalbos, ne kiekvienas išdrįsta jos prašyti.
Sukelia nepatogumų
Savitarnos sprendimai, be abejo, turi privalumų – sumažėja eilės, klientai greičiau apsiperka.
Tačiau toli gražu ne visus tai žavi – įžvelgiama net tyli senjorų diskriminacija.
Klaipėdos viešbučių ir restoranų asociacijos narys Jevgenijus Sokolovas pabrėžė, kad dalis didžiųjų prekybos centrų taiko tam tikrą praktiką, kuri išties sukelia nemažai ginčų.
„Vakarais daug kur neveikia paprastos kasos ir veikia tik savitarnos, o tai sukelia daug daugiau nepatogumų, ypač vyresnio amžiaus žmonėms“, – pažymėjo J. Sokolovas.
Vis dėlto, jo teigimu, dažniausiai savitarnos kasose būna bent vienas papildomas darbuotojas, kuris padeda žmonėms nuskenuoti prekes ir suteikia reikiamą pagalbą.
„Tačiau vienas darbuotojas gali fiziškai nespėti visiems padėti, kai kasų yra ne viena ir ne dvi ir jeigu prekių yra ne kelios, o visas krepšys“, – pastebėjo J. Sokolovas.
Atsirado ir picerijoje
Panaši situacija ištiko ir picerijoje Vingio gatvėje, kur neseniai atsirado savitarnos kasa.
„Atėjome su draugu ir pabandėme užsisakyti maisto savitarnos kasoje, bet kai atėjo laikas mokėti – kasa tiesiog užstrigo. Nuėjome prie kasininkės, ji pasakė, kad čia galima mokėti tik grynaisiais, o kortele – tik savitarnoje, nors ji tuo metu neveikė“, – aiškino klaipėdietė.
Vakarais daug kur neveikia paprastos kasos ir veikia tik savitarnos, o tai sukelia daug daugiau nepatogumų, ypač vyresnio amžiaus žmonėms.
Pasak moters, picerijos darbuotoja priėjo nenoriai, pakeitė savitarnos kasoje pasibaigusią popieriaus juostelę ir grįžo į savo darbo vietą nieko nepaaiškinusi.
„Nesuprantu, kodėl negalima vienodai atsiskaityti ir kasoje, ir savitarnos būdu. O jei ateitų senjoras su kortele? Ką jam tada daryti? Šioje vietoje supratau, kad viskas tampa orientuota tik į tuos, kurie moka greitai „susigaudyti“, – piktinosi moteris.
Vis dažniau svarstoma – gal tokie technologiniai pokyčiai jau tapo ir socialiniu barjeru?
Jei žmogus negeba naudotis sistema, lieka ne tik be prekių, bet ir be orumo.
Teigiama, kad netukus savitarnos kasos atsiras net ir knygynuose, o tai tik kelia daugiau klausimų nei atsakymų – ar visi gebės prisitaikyti?
Naujausi komentarai