Perlo blizgesį blukina konfliktai Pereiti į pagrindinį turinį

Perlo blizgesį blukina konfliktai

2008-03-03 09:00

Nemažus pinigus už prestižinėje vietoje esančius butus sumokėję naujakuriai nusivylė statytojų pažadais

Retai veikia liftas. Prastai įrengta vandens kokybės gerinimo sistema. Gyvybės ženklų nerodo ir oro kondicionavimo sistema. Deramai neveikia automatinė šildymo sistema. Kai kuriuose butuose iki šiol vykdomi apdailos darbai, nors daugiabutis jau priduotas valstybinei komisijai. Tokių priekaištų iš naujakurių sulaukia prabangių butų ant Tauro kalno statytojai.

Negauna paslaugos – nemoka

Skambiai „Taurakalnio perlu“ pavadintas statinių kompleksas reklamuojamas kaip netradicinis, išskirtinai kokybiškas gyvenamasis namas. Čia naują kokybišką gyvenimo etapą turėjo pradėti milijonus už ištaigą ir prabangą, įstabią nuo Tauro kalno atsiveriančią panoramą sumokėję turtingi pirkėjai. Tačiau jie mano, kad namą stačiusios bendrovės „Sklypas“ reklaminiai šūkiai galėjo būti kiek kuklesni.
Butus komplekse nusipirkusių gyventojų teigimu, verslininkai pasirašydami preliminarias būsto pirkimo–pardavimo sutartis žadėjo komfortą, prabangą, ekonomišką ir taupų būstą. Tačiau dabar naujakuriai vardija ne vieną trūkumą, o statytojus vadina pažadų dalytojais.
Stipriausiai ietis su „Taurakalnio perlo“ statytojais surėmė butą čia įsigijęs vilnietis Danas Tropa. Gyventojas sakė turįs daug priekaištų dėl būsto kokybės. O bendrovės „Sklypas“ atstovai tvirtina, kad skundų sulaukia tik iš šio gyventojo, vengiančio mokėti mokesčius ir nuolat konfliktuojančio.
Nors ir kiti gyventojai tarpusavyje keičiasi nuomonėmis apie neveikiančius įrenginius ar kitokius nesklandumus, susirašinėja elektroniniu paštu ir dalijasi nuoskaudomis, atvirai kalbėti jie kažkodėl vengia.
„Tikrai neslepiu, kad nemoku mokesčių. Tai darau sąmoningai, nes žinau, kad atsiskaitęs už viską nebesulauksiu jokio dėmesio. Nesumokėti mokesčiai – tarsi grandis, jungianti mane su statytojais. Kol nemoku, turiu vilties, jog jie ištaisys trūkumus. Kita vertus, kodėl turiu mokėti už paslaugas, kurios nėra kokybiškos, kaip buvo žadėta“, – piktinosi D.Tropa.

Liftu naudojasi ne visi

Trečiame aukšte su šeima gyvenantis D.Tropa atsikraustė į šį pastatą tik praėjusių metų viduryje, nors nuosavybę įteisinęs buvo gerokai anksčiau. Gyventojo teigimu, įkurtuves atitolino tai, kad prabangius apartamentus priduoti valstybinei komisijai statytojai vėlavo beveik pusmetį. Tačiau net ir atlikus šiuos formalumus, gyventojai ramybės neturi.
„Gaila, bet liftu naudotis gali ne visi, nebent asmeniškai paprašoma budėtojo, kad šis įjungtų. Tačiau juo kai kas važinėja: statytojų pažįstami arba jų butus įrengiantys darbininkai. Jie liftu vežioja statybines medžiagas į dar nebaigtus rengti butus“, – apie nepatogumus pasakojo D.Tropa.

Neveikia sumontuotos sistemos

Vyras teigia, jog iki šiol yra keletas neparduotų butų, juose neatlikta net dalinė apdaila. Todėl erdviuose namo koridoriuose ir priimamajame – kur budi apsauga, stovi akvariumas, auga dekoratyviniai augalai, sumontuotos stiklinės pertvaros – nuolat sukiojasi statybininkai su darbo įrankiais ir medžiagomis.
Bendrovės „Sklypas“ pardavimo vadovė Adonė Janulytė tikino, kad yra gyventojų, kurie nusipirktuose butuose interjerą keičia jau trečią kartą. Šito statytojai uždrausti negali.
Gyventojai irgi sutinka, kad į zujančius statybininkus būtų galima žvelgti ir pro pirštus. Tačiau yra kitų nepatogumų, kuriuos seniai derėjo ištaisyti, bet iki šiol pastangų nededama. Vienas tokių – prastai įrengta vandens kokybės gerinimo sistema, statytojų žadėta kaip vienas prabangos dalykų, kurio neturi ekonominės klasės būstų savininkai.
Kiti trūkumai, D.Tropos teigimu, dar labiau bado akis. „Iki šiol nešildomas gyvatukas vonioje, jis šaltas. Negana to, neveikia įrengta oro kondicionavimo sistema. Vasarą, per didžiuosius karščius, gyvenome tarsi pirtyje, ypač kai saulė kaitindavo per vitrininius langus“, – rodydamas ant sienos pakabintą kondicionierių pasakojo vyriškis.
Ir tai dar ne viskas. „Neveikia ir automatinė šildymo sistema, kuri pati turėtų reguliuoti šilumą. Automatinį šildymą reguliuoju rankomis – kai reikia užsuku ir atsuku. Todėl ir nemoku už nekokybišką paslaugą, kuri buvo apibūdinta kaip didelis pranašumas“, – teigė D.Tropa.

Ketina kreiptis į teismą

D.Tropa skundėsi ir kitomis neveikiančiomis sistemomis, kurias statytojai buvo pažadėję kaip kokybės, išskirtinumo ir prabangos dalykus. Jo nuomone, atsakingai dirbanti ir klientus gerbianti bendrovė pirmiausia turėtų patikrinti, kaip veikia sumontuotos sistemos, įrenginiai, ir tik paskui priduoti namą valstybinei komisijai, būsto pirkėjams.
D.Tropai apmaudu ir dėl to, jog statytojai sukalbami ir supratingi buvo tik tol, kol už erdvų butą nebuvo sumokėti pinigai.
„Turiu daugybę defekto aktų, laiškų, dokumentų, tačiau su namą stačiusios bendrovės vadovais nesiseka rasti bendros kalbos, susitarti, kad ištaisytų paliktą broką, baigtų atlikti visus darbus. Sulaukėme netgi siūlymų patiems susirasti subrangovus ir susitarti, kad šie pašalintų defektus. Vis dėlto manau, kad tuo pasirūpinti turėtų namo statytojai, o ne gyventojai. Nesitikėjau tokio primityvaus požiūrio į klientus. Manau, kad teks su statytojais bylinėtis teisme“, – dėstė vyriškis.

Skundus pavadino niekiniais

Bendrovės „Sklypas“ pardavimo vadovė apgailestavo, kad gyventojai žarsto skundus. Jos nuomone, to nebūtų, jeigu nesiskundžiantieji įsileistų į būstą specialistus, kad šie patikrintų, ar priekaištai atitinka realybę. Statytojų atstovė teigė, kad sutvarkytų kas neveikia, tik neturi tokių galimybių.
„Negalima teigti, kad pretenzijas teikia gyventojai. Nesutariame tik su vienu konfliktiškai nusiteikusiu naujakuriu. Šiaip nemanau, kad jo skundai pagrįsti. Visos sistemos veikia tinkamai, namas pastatytas tikrai kokybiškai. O iškilus bet kokių klausimų, visada reaguojame. Visos pretenzijos tėra nesusikalbėjimas“, –tikino A.Janulytė.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų