Lenktynių žiūrovai nepateks tik į techninės pagalbos zoną, kur palaikoma kovinių automobilių gyvybė, glaudžiasi mechanikai ir sportininkai. Smalsuoliams ji uždara.
Varžomasi ne tik trasoje
Šiųmečių ištvermės lenktynių favoritais vadinama komanda "Oktanas Racing" yra bene vienintelė, į pagalbą pasikvietusi mechanikų būrį iš Vokietijos bendrovės SPS.
"Nors mūsų klube yra žmonių, neprastai išmanančių "Porsche" automobilių specifiką, šiam startui pasikvietėme partnerius iš Vokietijos, kurie mums talkina visose "Porsche Cup Deutschland" serijos lenktynėse. Jie turi patirties, leidžiančios maksimaliai efektyviai organizuoti darbą techninės pagalbos zonoje. Skirtingai nei sprinteriškose lenktynėse, trunkančiose po pusvalandį, čia labai daug lemia tinkama varžybų strategija, griežta tvarka, rimtis, aiškus funkcijų pasidalijimas. Yra daugybė pavyzdžių, kai trasoje identišku tempu važiuojant keliems automobiliams pergalę lemia būtent komandos vadovo kompetencija ir mechanikų profesionalumas.
Čia viskas turi būti apskaičiuota matematiškai tiksliai. Lenktynes galima laimėti pasinaudojus tokia smulkmena kaip trasoje pasirodęs saugos automobilis (jis išvažiuoja į trasą po kokio nors incidento, kai reikia pašalinti nuo kelio sugedusią ar sudaužytą mašiną). Sulėtėjus važiavimo tempui degalų pylimas ar padangų keitimas kainuoja vieną praleistą ratą, o ne tris, kai visi lekia maksimaliu tempu", – pasakojo komandos "Oktanas Racing" narys Nerijus Dagilis.
Per klasikines žiedines lenktynes, kai trasoje važiuojama apie pusvalandį, sportininkai nesinaudoja net radijo ryšiu su techninės pagalbos zonoje budinčiais mechanikais.
"Tai tik trukdytų susikoncentruoti į vairavimą – visi namų darbai atliekami prieš startą. O ilgų nuotolių varžybose būtina nuolat bendrauti su komandos vadovu, stebėti automobilio duomenis ir planuoti, ką kada reikės tvarkyti. Nuvažiavus kiek daugiau nei pusę kelio iš planuojamų 1000 km bus būtina keisti ir stabdžių trinkeles, ir padangas, o prireikus – net kėbulo detales ar kai kuriuos agregatus. Esame pasirengę viskam ir per lenktynes negalėtume pakeisti tik variklio", – teigė N.Dagilis.
Mažieji stebuklai
Komandos "Ekstremvita", Palangoje startuojančios "Peugeot 206 GTI", automobilį varžyboms "Tanagros Racing Team" dirbtuvėse ruošęs Povilas Jankavičius pasakojo, kad nors itin ribota erdvė ir ištekliai, šalia trasos esančioje techninės pagalbos zonoje įprastai daugelis darbų atliekama greičiau, o kartais ir kokybiškiau nei tradicinėse mašinų dirbtuvėse.
"Nors dažniausiai šalia trasos turime tik nediduką elektrą gaminantį generatorių ir oro kompresorių (arba keletą suspausto oro balionų), čia dirba itin profesionali meistrų komanda. Paprastai trys keturi mechanikai treniruojasi keisdami kai kuriuos agregatus ir vienas kitą supranta iš pusės žodžio. Pavyzdžiui, sugedusią pavarų dėžę pakeisti atsargine užtrunka apie 20 minučių, stabdžių trinkeles – apie 5 minutes. Jei prireiktų pakeisti variklį, tai užtruktų apie valandą", – dėstė P.Jankavičius.
Užsienio pamokos
Šešerių metų lenktynių mechaniko patirtį turintis P.Jankavičius turėjo daugybę progų stebėti, kaip dirba geriausi Europoje kolegos. Vaikinas jau keletą metų talkina vienam greičiausių Lietuvos žiedinių lenktynių meistrų Andžejui Dzikevičiui, startavusiam "Formulės BMW ADAC", "Radical SR-3" čempionatuose, o šiais metais dalyvaujančiam Vokietijos ilgų nuotolių lenktynių čempionato VLN ("Langstrecken Meisterschaft Nürburgring") serijoje "Porsche Carrera 997 GT3" automobiliu.
"Skirtumas tarp to, kas vyksta Palangoje ir, tarkim, Niurburgo trasoje per 24 valandų lenktynes, – milžiniškas. Nors čia visi skundžiasi vietos trūkumu, ten dvidešimtyje techninės pagalbos zonoje esančių "boksų" turi išsitekti kokie 200 automobilių, todėl darbo ir poilsio sąlygos ten iš tiesų ekstremalios", – pasakojo P.Jankavičius.
Jo teigimu, nors lietuviškų ištvermės lenktynių organizatoriai stengiasi daugelį dalykų iš Vokietijos perkelti į Lietuvą, kai kurie dar nėra logiški.
"Palangoje startuojantys automobiliai daugeliu atvejų nedaug skiriasi nuo standartinių, tačiau net paprastoje degalinėje tradiciniais pistoletais degalus pilantys mechanikai privalo būti apsirengę kombinezonais, – stebėjosi mechanikas. – Įžvelgti čia kokią nors riziką, nuo kurios tie kombinezonai apsaugotų, sunku net teoriškai."
Naujausi komentarai