Pasaulį išmaišiusi G. Lazdauskė: pačių susiplanuotos kelionės – įdomesnės | Diena.lt

PASAULĮ IŠMAIŠIUSI G. LAZDAUSKĖ: PAČIŲ SUSIPLANUOTOS KELIONĖS – ĮDOMESNĖS

33 užsienio šalis aplankiusi kaunietė Gintarė Lazdauskė įsitikinusi, kad bendros kelionės stiprina santykius. Juodu su vyru Nerijumi dievina tolimas keliones, lygiai taip pat mielai keliauja ir po Europą. Pasak jų, ir kaimyninėse šalyse galima atrasti egzotikos.

Širdį užbūrė Tailandas

Dar paauglystėje kelionių aistra užsikrėtusi G.Lazdauskė savo įspūdžiais ir patarimais dalijasi tinklaraštyje „Keliauk zuikiu“.

Pasak pašnekovės, net tolimiausią kelionę geriau susiplanuoti pačiam – bus galima pamatyti kur kas daugiau ir nesijausti nuo nieko priklausomam. Savarankiškai ji suplanavo ir savo pirmąją kelionę į kitą žemyną – Aziją.

Pasiruošimas vykti į Tailandą užtruko net pusmetį, tačiau kelionės metu visos įdėtos pastangos atsipirko su kaupu. Be to, kelionių planavimas G.Lazdauskei yra didelis malonumas ir turininga veikla tamsiais žiemos vakarais.

„Buvau penkiolikos, kai su mama autobusu išvykome į Italiją. Važiavome per kelias Europos valstybes, pamatėme Alpes. Ši kelionė taip sužavėjo, kad vėliau ėmiau pati keliauti. Tačiau į egzotišką šalį išvykau tik aplankiusi daugiau nei dvidešimt Europos valstybių. 2017 m. su vyru pirmą kartą išsiruošėme į Tailandą ir tiesiog pamilome šią valstybę. Tad vėliau čia sugrįžome dar kartą, – pasakoja ji. – Tailandas turi tikrai labai daug ką pasiūlyti: įspūdingą gamtą, egzotiškus gyvūnus, labai mielus žmones, kurie visada šypsosi. Tailandiečiai yra geros širdies, jie tavęs nebandys apgauti, ko nors įsiūlyti.“

Negyvenamose džiunglėse

Tailandas Lazdauskus kone labiausia sužavėjo nuostabia gamta. Ypač didelį įspūdį Gintarei ir Nerijui paliko Soko Kalvų nacionalinis parkas (Khao Sok National Park).

Jame stūksantys kalnai buvo užlieti dirbtiniu ežeru Cheow Lan. Ežeras susidarė 1982 m. pastačius Ratchaprapos užtvanką. Vandenyje, maždaug 30–40 m gylyje, įgręžti poliai, o ant jų sukalti nameliai, kuriuose galima apsistoti.

Prabanga: Singapūras, viena brangiausių šalių pasaulyje, žavi įspūdinga architektūra ir gamta, tačiau taisyklės čia labai griežtos. / Asmeninio archyvo nuotr.

„Šiame nuostabaus grožio parke nakvojome vieną naktį. Vis dėlto užmigti buvo sunku dėl džiunglių garsų, nuo kito kranto sklindančio beždžionių peštynių triukšmo ir mažai juntamo, bet vestibiuliarinį aparatą veikiančio ežero supimo. Vos saulei patekėjus, išplaukėme stebėti laukinių gyvūnų, o dieną buvome nuplukdyti į žygį po negyvenamas Tailando džiungles. Norėdami atsigaivinti, maudėmės įspūdingame, žalsvos spalvos ežere. Tiesa, buvome perspėti saugotis puikiai plaukti mokančių karališkųjų kobrų, bet jos tikriausiai bijo žmonių, tad mūsų nepuolė, – šypsosi pašnekovė. – Turistai iš Lietuvos rečiau apsilanko Tailandui priklausančiose nuostabaus grožio Similano salose. Seišelius primenančios balto smėlio salos yra skaidraus vandens ir koralinių rifų apsuptas nacionalinis parkas. Jį sudaro devynios salos, tiesa, turistams atviros tik šešios, be to, lankytojų srautai kruopščiai ribojami. Uždarose salose veisiasi jūriniai vėžliai.“

Gintarė atsakinga už kelionės planą, o jau atvykus Nerijus tampa tikru žemėlapiu – sudėlioja maršrutą, kad visi norimi aplankyti objektai būtų pakeliui.

Krokodilai – iš arčiau

Aplankę Tailandą, Lazdauskai išmaišė ir daugiau Azijos šalių. Pora nuvyko į Malaiziją, jai priklausančią Borneo salos dalį, Jordaniją, Singapūrą.

Borneo Gintarė su Nerijumi vaikščiojo po džiungles, suposi ant medžių lajų, matė didnoses beždžiones, gyvenančias tik šioje saloje. Taip pat keliautojai plaukdami upe stebėjo krokodilus.

Iš vietinio gido Lazdauskai sužinojo, kad po potvynių krokodilai neretai lieka išplukdyti krante – tiesiog gyventojų kiemuose. Tada atvyksta gaisrininkai ir, it medyje įstrigusius kačiukus, krokodilus išvaduoja. Plėšrūnai išvežami į specialias prieglaudas – vadinamąsias krokodilų fermas. Vienoje tokių fermų apsilankė ir lietuviai.

„Gidas mums patarė atvykti krokodilų maitinimo metu, nes šis procesas – tikras šou. Virš nedidelio ežero, kuriame knibžda krokodilų, ant virvių pakabinami mėsos gabalai ir stumiami virš tykančių grobuonių. Šie šoka į viršų ir nasrais bando nusikabinti grobį nuo virvės. Tačiau prižiūrėtojai lengvai mėsos neatiduoda ir judindami virves erzina krokodilus“, – pasakoja Gintarė.

Griežti Singapūro įstatymai

Didelį įspūdį keliautojams paliko miestas valstybė Singapūras. Tai – labai turtingas, žavintis didžiuliais dangoraižiais ir egzotiška gamta kraštas. Prieš keliaujant į Singapūrą, Lazdauskai pataria kruopščiai išnagrinėti šios valstybės įstatymus – jie labai griežti.

„Čia neleidžiama viešumoje kramtyti gumos, nebent gydytojas jums išrašė receptą. 500 Singapūro dolerių (355 eurų) baudą galima gauti net už tai, kad metro atsigersite vandens iš buteliuko. Tvarka Singapūre yra išties įspūdinga – gatvėse nerasi nė šiukšlelės. Tad būtent dėl tvarkos palaikymo viešumoje, tam neskirtose vietose, negalima nei valgyti, nei gerti, nei rūkyti. Baudos už taisyklių nesilaikymą ir šiukšlinimą išties milžiniškos“, – pasakoja G.Lazdauskė.

Taip pat svarbu žinoti, kad Singapūre draudžiama nuomoti privatų būstą trumpesniam nei 3 mėnesių laikotarpiui, todėl nuoma per „Airbnb“ platformą yra nelegali. Kadangi šioje šalyje viešbučiai be galo brangūs, keliautojai vis tiek naudojasi „Airbnb“ paslauga.

„Tai darėme net du kartus, nes iš Singapūro išvykome į Malaiziją, o vėliau vėl grįžome. Abu kartus būsto šeimininkai mus slėpė nuo kaimynų, nes bijojo didžiulių baudų. Kai išsikraustėme, po kelių dienų mums pranešė, kad bute neva sienoje išgriovėme skylę, todėl dabar turime atlyginti žalą. Visas atostogas vyko susirašinėjimas su „Airbnb“ atstovais, bandant įtikinti, kad sienos tikrai nelietėme. Tik tada, kai pasakiau, kad grįžusi susisieksiu su teisininku, būsto savininkų skundas buvo atmestas. Ši situacija labai išgąsdino, nes Singapūras yra viena brangiausių valstybių pasaulyje. Pripažinti kaltais, būtume patyrę didžiulį nuostolį, – atskleidžia G. Lazdauskė. – Tada išsiaiškinome, kad Singapūre trumpalaikė „Airbnb“ nuoma išvis yra draudžiama. Pradėjusi ieškoti kitų keliautojų atsiliepimų, radau panašių istorijų, kurių dalis baigėsi turistų nenaudai. Tad Singapūre nuomoti privataus būsto tikrai nepatarčiau. Taip pat prieš bet kur keliaudami nepamirškite visada pasidomėti tos šalies įstatymais ir taisyklėmis.“

Smėlio audra ir evakuotas oro uostas

Ne komfortiškas, o ekstremalias keliones mėgstantiems Lazdauskams kelyje yra tekę patirti ir daugiau iššūkių. Lankydamiesi Marso kanjonus primenančioje Ramo Vadės dykumoje (Wādī Ramm National Park) Jordanijoje, keliautojai pakliuvo į smėlio audrą. Lietuvius vežęs vairuotojas vos nesukėlė avarijos, nes per smėlį nieko nematė. Audra keliautojus pasitiko ir Malaizijoje plaukiant į negyvenamąją salą.

„Kilo didžiulės bangos, tad reikėjo labai stipriai laikytis už laivelio kraštų. Plaukėme su nedidele motorine valtimi, todėl dūžtančios bangos užliedavo visą jos priekį. Taip kartu su kinų turistais plaukėme beveik tris valandas. Galvojau, kad jau nuskęsime, tad net kilo mintis parašyti mamai žinutę ir įspėti, kad esame išplaukę. Pagaliau, pasiekus krantą, paskambinau kelionės organizatoriams ir pasakiau, kad atgal į valtį nebelipsiu. Tačiau jie mane nuramino, kad atgal plauksime jau ne prieš bangas, tad jos kelionei netrukdys. Nors organizatoriai tikino, kad plaukti buvo saugu, tą dieną į salą neatvyko jokia kita turistų grupė. Tik mums pakliuvo ekstremalus valties kapitonas, kuris norėjo mus žūtbūt ten nuplukdyti. Vis dėlto čia įvykusios maudynės vulkaniniame purve atmintyje išliks visam gyvenimui“, – juokiasi keliautoja.

Į kelią – savarankiškai

Patys savo keliones planuojantys Lazdauskai siūlo ir kitiems keliautojams aklai nepasikliauti agentūromis. Pasak jų, kelionė taps kur kas įdomesnė ir labiau atliepianti asmeninius poreikius, jei ją susiplanuosite patys.

„Egzotiškoje šalyje agentūra jus greičiausiai tiesiog pavežios aplink viešbutį. Keliaudami savarankiškai galite aplankyti skirtingus šalies regionus. Tailande vidiniai skrydžiai nebrangūs, tad kodėl tuo nepasinaudoti. Verta paaukoti kelis mėnesius planuojant tolimą kelionę, nes vėliau įdėtas darbas tikrai atsipirks, – šypsosi G.Lazdauskė. – Suplanuoti pirmąją kelionę į Tailandą man užtruko net pusmetį. Tačiau pavyko pasiruošti visiems netikėtumams ir susidėlioti puikų maršrutą. Keliauti Europoje yra viena, o Azijos kultūra visiškai kitokia, tam reikia pasiruošti. Sudėtinga tik pirmąjį kartą.“

Pradedant planuoti kelionę, pašnekovė pataria pirmiausia išsiaiškinti šalies, į kurią norite vykti, įstatymus, taisykles turistams ir politinę padėtį. Pavyzdžiui, Šri Lankoje šiuo metu vyksta perversmas, dėl to kartais įvedama komendanto valanda. Tai žinoti svarbu, kad nepatektumėte į tokią šalį, po kurią keliauti galbūt bus net neįmanoma.

Kanjonai: Jordanijoje Gintarę ir Nerijų pakerėjo Marso paviršių primenanti Vadi Rum dykuma. Čia keliautojai pateko į smėlio audrą, tad kelionė įsiminė ilgam. / Asmeninio archyvo nuotr.

Svarbu atlikti namų darbus

Patyrusi keliautoja pataria pasidomėti skrydžiu: bilieto kaina ir ar skrydis patogus. Tada – susidėlioti maršrutą, apgalvoti, kaip iš vienos vietos nuvyksite į kitą: plauksite laivais, važiuosite traukiniu ar skrisite lėktuvu.

„Susirinkite kuo daugiau patikimos informacijos, kad jaustumėtės užtikrintai. Ruošdamasi keliauti į Tailandą, aš kone kasdien skaičiau įvairius kelionių tinklaraščius ir straipsnius anglų kalba, – pasakoja keliautoja. – Galiausiai ir pati pradėjau rašyti tinklaraštį, nes norėjau tarsi grąžinti skolą tinklaraštininkams, kurie man padėjo pasiruošti pirmajai tolimai kelionei. Šiandien mes su vyru neturintiems laiko ir patirties padedame viską suplanuoti prieš pirmą kartą leidžiantis į tolimą kelią.“

Pasak Gintarės, ruošiantis kelionei taip pat labai svarbu išsiaiškinti, kokių daiktų gali prireikti toje šalyje. Pavyzdžiui, vienoje kelionėje po Aziją Lazdauskai nepasiėmė rozetės adapterio. Jis Azijoje itin svarbus, nes daugelyje šio žemyno šalių naudojami angliški kištukiniai lizdai, kuriems mūsų prietaisų kištukai netinka.

„Daug ką galima nusipirkti vietoje, tačiau labai svarbu turėti pinigų, kelionės dokumentus, vartojamų vaistų, kurių toje šalyje gali nebūti, kelionės draudimą. Europoje dažnai užtenka Europos sveikatos draudimo kortelės, tačiau egzotiškose šalyse prireiks draudimo bendrovės kelionių poliso. Kitaip kelyje prireikus gydymo galite patirti nemenkų finansinių nuostolių“, – atkreipia dėmesį ji.

Kelionės stiprina meilę

Keliaujant po Aziją, Lazdauskai pataria išbandyti dienos ekskursijas. Šie vietinių rengiami turai dažniausiai palyginti nebrangūs: siūloma ne tik ekskursija, bet ir maitinimas, paėmimas iš viešbučio ir parvežimas atgal. Tačiau svarbu aklai ekskursijos nepirkti ir prieš tai pasidomėti jos organizatoriumi. Jei gerų atsiliepimų ir įvertinimų daug, drąsiai galima leistis į kelią.

„Kitas nebrangus keliavimo būdas Azijoje yra programėlė „Grab“. Joje reikiamam laiko tarpui, kad ir visai dienai, galima susirasti pavežėją. Malaizijoje mes už 60 eurų visą dieną važinėjomės su vietiniu vyruku, kuris mus vežiojo po krokodilų fermą, nuvežė į orangutangų prieglaudą, vėliau parvežė namo. Buvome keturiese, tad išleidome vos po 15 eurų. Keliauti su vietiniais išties naudinga, nes jie daug papasakoja apie savo šalį, papročius, gali parodyti turistams įprastomis sąlygomis neprieinamų vietų“, – atskleidžia G.Lazdauskė.

Pašnekovė juokiasi, kad kelionėse su vyru kiekvienas turi savo vaidmenį. Gintarė atsakinga už kelionės planą, o jau atvykus Nerijus tampa tikru žemėlapiu – sudėlioja maršrutą, kad visi norimi aplankyti objektai būtų pakeliui ir nereikėtų blaškytis. G.Lazdauskei džiugu, kad bendros kelionės stiprina tarpusavio santykius ir suteikia galimybę geriau pažinti antrąją pusę.

Pradėjau rašyti tinklaraštį, nes norėjau tarsi grąžinti skolą tinklaraštininkams, kurie man padėjo pasiruošti pirmajai tolimai kelionei.

„Prieš keliaujant kartu, patarčiau išsiaiškinti, kokie jūsų abiejų kelionės norai ir lūkesčiai. Juk vieni mėgsta lėtą keliavimo stilių, o kiti nori keltis penktą ryto ir pamatyti kuo daugiau. Vieną gali dominti muziejai, kitą – gamta. Tad būkite tolerantiški ir supratingi ir susidėliokite aiškų planą, kad nė venas neliktumėte nusivylęs“, – rekomenduoja ji.

Egzotika kaimynystėje

Aziją pamilę Lazdauskai tikina, kad ir Europoje galima atrasti nemažai egzotikos. Tad, neturint galimybių toli keliauti, verta pasidairyti po mūsų žemyną. G.Lazdauskė rekomenduoja bent kartą gyvenime aplankyti Italijoje ir Prancūzijoje stūkstantį Monblano kalną. Į šį savo didybe stulbinantį gamtos objektą galima pasikelti keltuvu ir pasigrožėti nuostabiu vaizdu.

Pašnekovė išskiria ir Ispanijai priklausančią Tenerifės salą, kurioje galima pamatyti Teidės ugnikalnį ir aplankyti Marso paviršių primenantį to paties pavadinimo nacionalinį parką.

„Būtina nuvykti ir į Plitvicų ežerų parką Kroatijoje. Pasimėgaukite įspūdingais kriokliais ir neįtikėtinai žalsvu ežerų vandeniu. Daug egzotikos galima atrasti Šveicarijoje – nuostabaus grožio kalnų tarpeklių, krioklių. Patarčiau aplankyti ir Portugalijoje esantį Šv.Vincento kyšulį. Uolos čia tokios aukštos, kad anksčiau galvota, jog už šio kyšulio baigiasi pasaulis. Geriausia tai, kad po Europą galima keliauti savo automobiliu“, – atkreipia dėmesį Gintarė.

Pašnekovė pataria vasarą pasidairyti ir pas artimiausius kaimynus. Estija turi net tris įspūdingus krioklius (Keilos, Jegalos, Valastės) ir didžiulį Peipaus ežerą, kuris atrodo kaip jūra. Mažame Rumu miestelyje Estijos šiaurės vakaruose yra įdomus lankytinas objektas – apleistas kalėjimas, kurio dalis stovi sausumoje, o dalis kyšo iš skaidraus ežero vandens.

„Jei lankysitės Latvijoje, būtinai nuvažiuokite į latviškąja Venecija vadinamą Kuldygą, aplankykite Riežupės smėlio urvus, Jūrkalnės skardžius. Be abejonės, visada pramogų rasite ir Ventspilyje, kuris puikiai tinka atostogoms su šeima“, – vardija G.Lazdauskė.

Plėšrūnai: Malaizijoje potvyniai krokodilus neretai išplukdo į krantą. Tada jų gelbėti atvyksta gaisrininkai, kurie plėšrūnus nuveža į specialias prieglaudas. Vienoje jų Lazdauskai stebėjo krokodilų maitinimą. / Asmeninio archyvo nuotr.

Vasariški maršrutai Lietuvoje

Atostogas leidžiantiems Lietuvoje Gintarė rekomenduoja apsilankyti Palūšėje. Šis kaimas tiks ramesnio poilsio mėgėjams.

„Tai viena mylimiausių Lietuvos vietų. Galima apsistoti žaviuose mediniuose namukuose ant ežero kranto. Taip pat yra kempingas, tad galima atvykti su palapinėmis. Nuomojama daug vandens transporto: valtys, baidarės, irklentės. Saulėlydžiai ant Palūšės ežero kranto patys gražiausi. Netoli Palūšės yra Aukštaitijos nacionalinis parkas, tad galima apsilankyti ir jame. Nors šis kurortas dar nelabai populiarus, kiekvienais metais čia atsiranda vis naujų kavinukių, atsidaro viešbučių. Vadinasi, žmonės pradeda atrasti Palūšę, kuri tikrai to verta“, – džiaugiasi pašnekovė.

G.Lazdauskę nustebino ir, rodos, puikiai pažįstamas Vilniaus senamiestis. Dažniausiai praeiname tik jo pagrindinėmis gatvėmis ir neužklystame į giliau paslėptus, įdomias istorijas pasakojančius kiemelius, todėl Gintarė rekomenduoja išbandyti programėlę „ActionBound“.

„Programėlė siūlo du maršrutus, kuriais keliaudamas atrandi naujus, giliau senamiesčio kiemuose slypinčius objektus ir sprendi įvairias užduotis. Programėlė padeda kitomis akimis pažvelgėme į Vilnių. Kauniečiams ir miesto svečiams siūlau pasivaikščioti žemėlapio „Sienografo užrašai“ maršrutu. Tai – nuostabi turistinė trasa, leidžianti pažinti įspūdingus gatvės meno piešinius. Mėgstantiems aktyvų gyvenimo būdą verta išbandyti ir puikius dviračių takus Kulautuvoje ir Kačerginėje. Vasarą tikrai galima mėgautis atradimų malonumu ir nekeliaujant toli“, – tikina G.Lazdauskė.

GALERIJA

• Plėšrūnai: Malaizijoje potvyniai krokodilus neretai išplukdo į krantą. Tada jų gelbėti atvyksta gaisrininkai.
  • Prabanga: Singapūras, viena brangiausių šalių pasaulyje, žavi įspūdinga architektūra ir gamta, tačiau taisyklės čia labai griežtos.
  • Ant vandens: keliautojus itin sužavėjo nacionalinis Tailando Khao Sok parkas.
  • Kanjonai: Jordanijoje Gintarę ir Nerijų pakerėjo Marso paviršių primenanti Vadi Rum dykuma. Čia keliautojai pateko į smėlio audrą, tad kelionė įsiminė ilgam.
Asmeninio archyvo nuotr.
Rašyti komentarą
Komentarai (13)

Cha

Bobos pavardėms labai pamėgo populiarius karvių vardus.

Anonimas

Už kieno pinigėlius "maišo"? Gal už tų, kuriuos paskui prašys ginti ją nuo rusų ?