Seimo komitetas: „Klaipėdos naftos“ sutartis turi svarstyti Vyriausybė | Diena.lt

SEIMO KOMITETAS: „KLAIPĖDOS NAFTOS“ SUTARTIS TURI SVARSTYTI VYRIAUSYBĖ

Trims nacionaliniam saugumui svarbioms bendrovėms - Klaipėdos jūrų uosto direkcijai, „Lietuvos geležinkeliams“ir „Klaipėdos naftai“ - ateityje gali tekti visas reikšmingas sutartis derinti su Energetikos ir Susisiekimo ministerijomis arba Vyriausybe.

Trims nacionaliniam saugumui svarbioms bendrovėms - Klaipėdos jūrų uosto direkcijai, „Lietuvos geležinkeliams“ir „Klaipėdos naftai“ - ateityje gali tekti visas reikšmingas sutartis derinti su Energetikos ir Susisiekimo ministerijomis arba Vyriausybe.

Tokį sprendimą trečiadienį priėmė parlamentinis Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetas (NSGK).

Vyriausybei siūloma nustatyti, kaip tokios įmonės ateityje turėtų sudaryti sutartis, turinčias reikšmės nacionaliniam saugumui - jas pasirašydamos, įmonės turėtų gauti ministerijos arba Vyriausybės pritarimą.

„Svarbias sutartis nepalikti vienai įmonei sudarinėti, bet kad jas nacionalinio saugumo požiūriu pasižiūrėtų ministerijos, Vyriausybė. Negalima palikti sprendimo vien tik įmonėms, nes jos žiūri tik savo interesų - gauti pelną, gauti pajamų. Ir jeigu tai gauna, sako, kad sutartis naudinga, o kokią įtaką ta sutartis daro bendram ūkio labui, tai turėtų įvertinti prižiūrinti ministerija arba Vyriausybė“, - po komiteto posėdžio BNS sakė jo vadovas „darbietis“A. Paulauskas.

Vyriausybei siūloma išanalizuoti naftos produktų krovos bendrovės „Klaipėdos nafta“ sutarties su antrine Rusijos bendrovės „Lukoil“ įmone „Litasco“ strateginę reikšmę bei įtaką transporto ir energetikos sektoriams, kokią įtaką sutartis turėjo Klaipėdos uosto bei „Lietuvos geležinkelių“, taip pat ir pačios „Klaipėdos naftos“ veiklai.

Prieš savaitę vykusiame bendrame NSGK ir Energetikos komisijos posėdyje buvo nutarta, kad „Klaipėdos naftos“ sutartis su „Litasco“ buvo naudinga uostamiesčio įmonei, mes dėl to gavo daugiau pajamų ir sumokėjo daugiau mokesčių į biudžetą, bet pakenkė „Lietuvos geležinkeliams“ ir Klaipėdos uostui bei sutrikdė krovinių srautus į Lietuvą iš Baltarusijos.

Premjeras Algirdas Butkevičius balandžio pradžioje teigė, kad „Klaipėdos nafta“ turėtų siekti pratęsti šių metų spalį pasibaigsiančią šią sutartį su „Litasco“.

„Lietuvos geležinkeliai“ nuolat kartoja, kad dėl šios sutarties jie perveža kur kas mažiau Baltarusijos naftos produktų. Klaipėdos uostas taip pat nėra patenkintas sutartimi.

„Klaipėdos nafta“ ir „Litasco“ dvejų metų mazuto tiekimo sutartis pasirašė 2012 metų rudenį. Anot „Klaipėdos naftos“, „krauk-arba-mokėk“ sutartis įmonei užtikrina ne mažesnes kaip 2012 metų pajamas.

Rašyti komentarą
Komentarai (1)

lgn

Be abejo derinti su Vyriausybe, cia ne privati artele...

SUSIJUSIOS NAUJIENOS