Apie sukurtą žaidimą papasakojo žaidimo „FiasCo“ kūrėjos Ieva Kazanavičiūtė, Elzė Sofija Katilauskaitė, Gabrielė Kašėtaitė. O apie artėjančius verslo konkursus papasakojo „Lietuvos Junior Achievement“ vadovė Andželika Rusteikienė.
– „FiasCo“ – tai žaidimas žmonėms, kurie galbūt yra susidūrę su ekstremalia situacija ir nežino, kaip elgtis, yra pasimetę. Kaip jis veikia? Kas gali jį išbandyti?
I. Kazanavičiūtė: tai žaidimas apie ekstremalias situacijas. Sukūrėme jį, nes pačios buvome labai išsigandusios. Nežinojome, ką daryti tokiomis aplinkybėmis. Viena iš mūsų jau buvo patyrusi ekstremalią situaciją ir taip pat nežinojo, ką daryti – buvo pasimetusi. Supratome, kad ir kitose situacijose – karo zonoje, mieste, namuose ar gamtoje – dažnai nežinotume, kaip elgtis. Visi žmonės pasimeta. Apklausėme savo bendraamžius ir supratome, kad ši problema yra rimta, todėl nusprendėme kurti stalo žaidimą.
E. S. Katilauskaitė: praėjusiais metais buvau Egipte, kai įvyko žemės drebėjimas. Pasimečiau, nežinojau, ką daryti. Ir aplink mane visi buvo pasimetę, panikavo. Grįžusi į Lietuvą papasakojau apie tai draugėms ir paklausiau, ar jos žinotų, kaip elgtis. Jos pritarė – nežinotų. Supratome, kad informacijos yra, bet ją skaityti ir mokytis yra nuobodu. Todėl nusprendėme sukurti žaidimą, kuris padėtų žmonėms smagiai ir lengvai išmokti, kaip elgtis tokiose situacijose.
– Kortelės labai spalvingos ir meniškos. Ką dar galima išmokti žaisdami šį žaidimą? Ar voverytė yra pagrindinis personažas?
G. Kašėtaitė: ne, tai Raudonoji panda – žaidimo simbolis. Ji vaizduojama ant daugelio kortelių. Kaip minėjo Ieva, išskyrėme ekstremalias situacijas, kurios gali nutikti namuose, mieste, gamtoje ir karo zonoje. Taip pat sukūrėme veikėjus, turinčius savo silpnybių ir stiprybių, bei sąlygų korteles, kurios žaidėjus įstato į dar sudėtingesnes situacijas. Pavyzdžiui, nėra ryšio, negali paskambinti pagalbai, esi sužeistas, surištas arba tave kažkas persekioja.
– Kas gali žaisti „FiasCo“? Nuo kokio amžiaus rekomenduojama pradėti?
E. S. Katilauskaitė: orientuojamės į jaunimą nuo 12 iki 18 metų, bet žaidimą galima žaisti ir šeimose – vaikams kartu su tėvais. Jis tinka ir mokyklose – per gyvenimo įgūdžių ar pilietiškumo pamokas. Smagu žaisti ir kartu mokytis svarbių dalykų.
– Kaip vyko žaidimo kūrimas? Kiek laiko tai užtruko? Su kokiais iššūkiais susidūrėte?
I. Kazanavičiūtė: didžiausias iššūkis buvo laikas. Turėjome labai trumpą laikotarpį pasiruošti. Dabar, kaip komanda, labai stengiamės planuoti savo laiką. Taip pat buvo nelengva sugalvoti pačią žaidimo formą – juk kūrėme originalų žaidimą, kokio dar nėra buvę.
E. S. Katilauskaitė: Ieva buvo mūsų žaidimo dizainerė ir komandos lyderė – vedė mus į priekį ir padėjo visais klausimais. Gabrielė buvo atsakinga už finansus: tvarkė pardavimus, dirbo su skaičiais ir puikiai prisidėjo. Aš pati buvau atsakinga už rinkodarą – bendravau su auditorija socialiniuose tinkluose: „TikTok“, „Instagram“, taip platinau žinią apie mūsų žaidimą.
– Jau pavyko parduoti 10 žaidimų angliškai. Kas toliau? Ką reiškia kelionė į Graikiją? Kada žaidimą galėsime įsigyti Lietuvoje?
I. Kazanavičiūtė: šiuo metu deriname žaidimo leidybą kartu su „Hobby Shop“, kad jis būtų spausdinamas kaip realus stalo žaidimas. Esame labai laimingos. Kitas žingsnis – pasiruošimas kelionei į Graikiją. Skiriame tam visą savo laiką. Taip pat ieškome papildomų investicijų. Norime gerai pasiruošti – paruošti stendą, rūbus, marketingą.
A. Rusteikienė: manau, kad tai labai stipri asmeninė merginų pergalė. Jos rugsėjį pradėjo nuo problemos paieškos, idėjų generavimo, ką galėtų sukurti. Šiandien turime autentišką žaidimą, sukurtą jų pastangomis. Tai ne tik jų bendras darbas, bet ir puikus pavyzdys visai Lietuvai, kad devintokės gali sukurti vieną stipriausių mokomųjų mokinių bendrovių šalyje. Jos sukūrė tikrą verslą dar mokyklos suole ir vyks atstovauti Lietuvai Europoje tarp stipriausių komandų iš viso žemyno.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Kaip atrodys Lietuvos atstovavimas? Kas merginų laukia Graikijoje?
A. Rusteikienė: „Junior Achievement“ Europos festivalis 2025 m. suburs daugiau nei 40 šalių su savo inovacijomis, idėjomis ir verslais. Tai tarsi Europos olimpiada, kurioje mūsų mokinės pristatys savo kūrinį – inovatyvų žaidimą. Jos bendraus su mentoriais, investuotojais, verslo atstovais. Tai puiki galimybė parodyti Lietuvos talentus, inovatyvumą, užmegzti ryšius su kitais kūrėjais ir startuoliais. Tikėtina, kad per 5–10 metų šie mokiniai kurs tikrus verslus, darbo vietas, prisidės prie šalies ir pasaulio ekonomikos.
– Kaip įkvėpti bendraamžius kurti ir nepasiduoti net susidūrus su iššūkiais?
G. Kašėtaitė: svarbiausia – pasitikėti savimi ir savo idėja. Nebijoti siekti tikslo. Šiame projekte gali dalyvauti su bet kokia idėja – tereikia tikėti ir eiti pirmyn.
Naujausi komentarai