Duomenis gali platinti Pereiti į pagrindinį turinį

Duomenis gali platinti

2006-08-28 09:00

DIENOS RŪPESTIS

Duomenis gali platinti

Gyventojus gąsdina, kad galima nesunkiai sužinoti jų asmens duomenis: adresą, namų ar net mobilųjį telefoną – tereikia surinkti kurios nors informaciją telefonu teikiančios bendrovės numerį.

Asmeninė gyventojų informacija į tokių bendrovių rankas patenka iš telekomunikacijų kompanijų. Kiekvienas sutartį su mobiliojo ar vietinio ryšio operatoriais pasirašinėjantis naujas klientas prašomas nurodyti, ar jo duomenys gali būti teikiami trečiosioms šalims.

Pasak Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos atstovės spaudai Ingos Mauricienės, jeigu asmuo sutartyje su telekomunikacijų bendrovėmis pažymi, kad jo duomenys gali būti platinami, asmens privatumas nėra pažeidžiamas.

Jeigu jau po sutarties pasirašymo klientas apsigalvoja ir nebenori, kad jo duomenys būtų prieinami kiekvienam paskambinusiam į mokamą informacijos tarnybą, pavyzdžiui, numeriu 118, jis turi apie tokį savo norą pranešti tam operatoriui, su kuriuo buvo pasirašyta sutartis.

Telekomunikacijų bendrovės TEO atstovas spaudai Rosvaldas Gorbačiovas „Klaipėdai“ sakė, kad klientai turi paskambinti numeriu 1817 ir pranešti nenorintys, kad jų duomenys – telefonas ar adresas – būtų skelbiami.

„Užtenka žodinio atsisakymo, jokių raštų pildyti nereikia“, - sakė jis.

Informacijos tarnybą „118“ administruojančios bendrovės „Lintel“ generalinė direktorė Daiva Urbonavičienė dienraščiui teigė, kad visą informaciją apie gyventojus ji gaunanti iš ryšio operatorių – TEO, „Tele2“, „Omnitel“, „Bitė“ ir kitų. Jie, o ne informaciją už pinigus teikianti UAB „Lintel“, laikomi duomenų valdytojais.

„Jeigu žmogus, pasirašydamas paslaugų sutartį su minėtomis bendrovėmis, nurodo, kad jo duomenų skelbti negalima, mes iš operatorių jų tiesiog negauname“, - sakė ji.

Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos atstovė I.Mauricienė užtikrino, kad pakeisti ar sunaikinti asmens nurodytus duomenis atsisakančius duomenų valdytojus galima apskųsti dėl teisių pažeidimo.

„Mūsų inspekcijos interneto svetainėje www.ada.lt parengta net skundo forma“, - aiškino ji.

I.Mauricienė paragino gyventojus atidžiau skaityti sutartis su telekomunikacijų bendrovėmis. „Jeigu kyla klausimų, abonentai turi būti informuojami, kokiais tikslais rengiami sąrašai, jiems turi būti paaiškinta apie tolesnes šių duomenų panaudojimo galimybes“, - Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymą komentavo inspekcijos specialistė.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų