Komisija uždraudė Lietuvoje retransliuoti rusų kanalo RT programas | Diena.lt

KOMISIJA UŽDRAUDĖ LIETUVOJE RETRANSLIUOTI RUSŲ KANALO RT PROGRAMAS

Lietuvos radijo ir televizijos komisija (LRTK) uždraudė Lietuvoje transliuoti Rusijos televizijos tinklo RT programas dėl ryšių su Europos Sąjungos „juodajame“ sąraše esančiu Kremliaus propagandos skleidėju Dmitrijumi Kiseliovu.

„Lietuvos radijo ir televizijos komisija, atsižvelgdama į Užsienio reikalų ministerijos teikimą, priėmė sprendimą stabdyti penkių RT programų retransliavimą Lietuvos Respublikos teritorijoje“, – BNS sakė komisijos pirmininkas Mantas Martišius.

Pasak jo, sprendimas įsigalioja nuo jo paskelbimo internete, t. y. nuo ketvirtadienio.

M. Martišius pabrėžė, kad sprendimas stabdyti programas priimtas dėl sankcijų D. Kiseliovui, o ne dėl pažeidimų, todėl RT atstovai posėdyje nedalyvavo.

„Programos stabdomos ne dėl padarytų pažeidimų, bet dėl to, kad į ES sankcionuotų asmenų sąrašą įtrauktas asmuo, susijęs su šiomis televizijos programomis. Tai yra ponas Kiseliovas – jis negali gauti naudos, dėl to programų retransliavimas stabdomas. Tai padaryta Latvijoje, dabar – ir Lietuvoje“, – tvirtino M. Martišius.

Programos stabdomos ne dėl padarytų pažeidimų, bet dėl to, kad į ES sankcionuotų asmenų sąrašą įtrauktas asmuo, susijęs su šiomis televizijos programomis.

Jis neabejojo, kad sprendimas bus skundžiamas.

LRTK duomenimis, Lietuvoje rodomi penki RT grupės kanalai: pats „RT“ ir jo versija „RT HD“, taip pat „RT Spanish“ ir „RT Documentary“ ir „RT Documentary HD“. Juos retransliuoja tiekėjai „Balticum“, „Consilium Optimum“ ir „Penki kontinentai“, taip pat internetinė televizija megogo.net.

Pasak LRTK, programų savininkas yra agentūra „Rossija segodnia“, o jos generalinis direktorius yra D. Kiseliovas.

Rusijos propagandinį RT kanalą, kuris anksčiau vadinosi „Russia Today“, anksčiau uždraudė Latvijos nacionalinės elektroninių žiniasklaidos priemonių taryba.

Ji tokį sprendimą priėmė motyvuodama tuo, kad RT kontroliuoja D. Kiseliovas, įtrauktas į asmenų, kuriems ES taiko sankcijas, sąrašą dėl savo svarbaus vaidmens Rusijos propaganda remiant 2014 metais įvykdytą Krymo aneksiją ir tebesitęsiančią Rusijos karinę veiklą Ukrainos rytuose.

Rusijos valdžia neigia, kad D. Kiseliovas kontroliuoja RT, o televizijos draudimą vadina nedraugišku sprendimu.

„Rusijos užsienio reikalų ministerija jau aiškino, jog teiginiai, kad D. Kiseliovas kontroliuoja RT kanalų grupę, neatitinka realybės. Vertiname šitą nedraugišką Lietuvos valdžios sprendimą kaip eilinį žingsnį kovojant su alternatyvia nuomone bei žiniasklaidos laisve“, – BNS sakė Rusijos ambasados atstovas spaudai Aleksandras Kudriavcevas.

Rašyti komentarą
Komentarai (40)

Anonimas

kaip čia buvo kad šį kartą mes ne pirmi o latviai pirmi į tam tikrą vietą be muilo sulinda ach buvęs Kauno komjaunuolių vadas Linkevičius šį kartą jau ne pirmas.... šiek tiek pavėlavo....

Bet ir šunauja, kad tik įkąsti......

Kam komisija tarnauja......konservatorių šaikai.....gėda demokratijai.....juk jie su rusais kariauja.....

ogi

/jauno kiskio/ komisija pabludo nes /kiskis/ tai jaunas ir nieko neismano tame politjovale tik klauso kaip ir statytinis /savo/ ponu nurodymu plintnciu kazkur is anapus?...
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS