NELAIMĖ
Laive siautė ugnis
Krantinėje siautėjusios liepsnos sukėlė ant kojų miesto ugniagesius. Vakar 8.27 val. Klaipėdos priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos operatorei paskambino Karinių jūrų pajėgų budėtojas ir pranešė, kad mato iš Vakarų laivų gamyklos kylančius dūmus. Kariškiai sakė nematą, kas dega, bet spėjo, jog tai prie krantinės stovintis laivas. Iš pačios gamyklos jokių pranešimų apie gaisrą gauta nebuvo.
Krito į alyvos balą
Pagal signalą į gamyklos teritoriją atvyko du ugniagesių ekipažai ir pamatė, kad prie krantinės dega 93 metrų ilgio ir 16 metrų pločio metalui pjaustomas senas laivas. Demontavimo darbus vykdė bendrovė „Subarė“. Gaisrui gesinti atvyko papildomos pajėgos - dar šeši gaisrininkų automobiliai. Gesinimo darbams vadovavo Klaipėdos priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos viršininko pavaduotojas Algimantas Kloviškis.
Anot pareigūno, nors gaisras didelės grėsmės nekėlė, tačiau jį gesinti buvo sunku dėl to, kad darbininkai jau buvo spėję supjaustyti dalį vidinių pertvarų, todėl atsirado daug brėžiniuose nepažymėtų angų. Įvykio vietoje dirbo dvi ugniagesių gesinimo grandys - viena gesino ugnį, kita aušino konstrukcijas, kad būtų galima jomis vaikščioti.
Pirminiais duomenimis, gaisras laive kilo pjaustant ant denio metalines konstrukcijas. Įkaitę metalo gabaliukai krito į triumą ir galėjo uždegti ten telkšančias alyvos ir mazuto balas. Mazutas užsidega esant 135 laipsniams, o alyva - esant 180 laipsnių karščio. Nuo jos užsiliepsnojo izoliacinės medžiagos bei kabeliai.
Aptiko čiužinių
A.Kloviškio teigimu, prieš imdamiesi pjaustymo atvira ugnimi darbų, darbininkai privalėjo išvalyti iš laivo degias medžiagas, bet to nepadarė. Užgesinus laivo viduje aptikta gausybė degaus šlamšto ir net senų čiužinių. Laivas buvo atplukdytas prie krantinės ir iškart pradėtas pjaustyti.
Pareigūnas sakė, jog kasmet Klaipėdos uoste kyla mažiausiai po du gaisrus. Anot jo, dažniausiai dega remontuojami ar pjaustomi laivai, retai - eksploatuojami.
Bendrovės „Subarė“ vadovus ugniagesių inspekcija neseniai buvo nubaudusi už tai, kad jos darbininkai pjaustė kitą laivą, neturėdami leidimo ugnies darbams. Šįkart jie tokius dokumentus turėjo, tačiau nebuvo tinkamai paruošę darbo vietos.
Pulkininkas leitenantas Algimantas Kloviškis sakė, kad dėl verslininkų aplaidumo, valstybė patyrė didelę žalą. Nuo ryto iki pat tamsos vyko aktyvūs gesinimo darbai, daug ugniagesių rizikuodami gyvybėmis landžiojo po uždūmintus triumus, buvo naudojama brangi gaisrininkų technika, o ieškinio nuostoliams atlyginti gaisrininkai pateikti negali. Liepsnas malšino aštuoni ugniagesių automobiliai: penkios autocisternos, keltuvas, žarnų ir gelbėjimo automobilis. Kadangi gaisro pradžioje žmonės buvo evakuoti, niekas nenukentėjo, tačiau dūmų šleifas pasklido palei visą uosto kranto liniją. Už padarytą žalą gamtai taip pat niekam neteks atsakyti.
Naujausi komentarai