Pilotas: tik pagal protokolus
Daugelį metų lėktuvus pilotuojantis K. Zagreckas teigė, kad visos išlaipinimo procedūros yra griežtai reglamentuotos, o išlaipinimą nulemti galinčios priežastys apibrėžtos tarptautiniais susitarimais. Dažniausiai žmonės išlaipinami todėl, kad yra neblaivūs – tokie neprognozuojami keleiviai kelia pavojų ir lėktuvo įgulai, ir kitiems keleiviams.
„Orlaivio hierarchijoje aukščiausias asmuo – orlaivio vadas. Jei skrydžio palydovai pastebi nesklandumų, kreipiasi į vadą dėl susidariusių aplinkybių. Jis priima sprendimą“, – pilotas aiškino, kad priėmus sprendimą išlaipinti, kreipiamasi į oro uosto saugumo tarnybą, o ši atsiunčia specialius įgaliojimus turinčius policijos pareigūnus, kad jie išlaipintų keleivį.
Jis pabrėžė, kad pareigūnai taip pat elgiasi pagal griežtus protokolus. Be to, aviakompanijos privalo užpildyti specialias formas ir jose nurodyti visas įvykio aplinkybes.
Visas „Žinių radijo“ reportažas – vaizdo įraše:
Patikros – dar iki įlaipinant
K. Zagreckas akcentavo, kad visos aviakompanijos privalo užtikrinti, jog keleivių dokumentai būtų tvarkingi, tačiau paprastai, sakė jis, tai padaroma bilieto pardavimo metu ir prieš įlaipinant į lėktuvą.
„Kai žmogus jau sėdi lėktuve, jis jau praėjo daug patikrinimo etapų: registravosi, ties įėjimo vartais parodė asmens dokumentą, įlaipinimo taloną, praėjo saugumo patikrinimą. Įsodinimas į lėktuvą daugelyje oro uostų automatizuotas, bet jau yra žinoma, kad tu patikrintas, kad viską atitinki“, – kalbėjo pilotas.
Kodėl leidžiam jam bujoti ir šeimininkauti Lietuvoje?
Klausiamas, ar įmonės, kuri vykdo skrydį, vadovas gali nurodyti išlaipinti žmogų, K. Zagreckas sakė, kad tai sunkiai suvokiama.
„Lėktuve yra mobilusis telefonas, galima paskambinti, bet kaip tai padaryti – mano vaizduotė neišveža. Viskas turi būti pagrįsta, visos aplinkybės aprašytos“, – pabrėžė jis.
S. Malinauskas: paaiškinimai – absurdiški
Iškart po visuomenės dėmesį prikausčiusio įvykio, kai iš valstybės lėšomis finansuojamos evakuacijos iš Jordanijos metu iš lėktuvo buvo išlaipintas apžvalgininkas M. Laurinavičius, evakuaciją vykdžiusios įmonės vadovas G. Žiemelis pateikė kelias įvykio versijas: apžvalgininkas buvo išlaipintas esą dėl grasinimų susprogdinti lėktuvą, dėl neblaivumo ir dėl netvarkingų dokumentų.
Tinklaraštininkas S. Malinauskas šiuos teiginius vadino absurdiškais. „Tai, ką šneka Žiemelis, paneigta daugelio šaltinių. Kolega Ignas Jačauskas pasidalino, kad nebuvo alkoholio, nebuvo jokio konflikto. Pakalbinti žmonės irgi tą patvirtino. Yra vaizdo įrašas, kaip Laurinavičius išlipa iš lėktuvo – nematyti jokių girtumo požymių“, – sakė tinklaraštininkas.
Esame įkaitai?
Verslininko žodžius apie grasinimus susprogdinti lėktuvą, sako jis, paneigia ir tai, kad po išlaipinimo M. Laurinavičius buvo paleistas oro uoste, nepradėtas joks tyrimas.
„Laurinavičius jau skrisdamas į priekį praėjo visas saugumo patikras ir tik dabar, grįžtant atgal, susirūpinama jo dokumentais?“ – verslininko teiginių nelogiškumu stebėjosi S. Malinauskas.
Ne mažiau jį stebina ir tai, kad Valstybės saugumo departamentas yra pateikęs oficialias išvadas, jog G. Žiemelio verslo ryšiai laikomi grėsme nacionaliniam saugumui, o valstybė vis tiek iš jo perka paslaugas. Kalbėdamas apie šią situaciją jis įžvelgia paralelių su istorija, kai prieš keletą metų iš lėktuvo Minske buvo išlaipintas žurnalistas, opozicijos aktyvistas Ramanas Pratasevičius.
„Kompanijos atstovė pareiškė, kad klientui bus kompensuota. Kaip? Grąžinti pinigai už bilietą? Kompensavimas turėtų būti kreipimasis į teismą, kad Žiemelis realiai pajustų padarinius. Deja, greitai viską pamiršim“, – sakė tinklaraštininkas.
„Žiemelis yra nepatikimas, Žiemelis kelia grėsmę, Žiemelis aiškiai parodė, kad gali su bet kuo suvedinėti sąskaitas. Kodėl leidžiam jam bujoti ir šeimininkauti Lietuvoje?“ – S. Malinauskas teigė suprantąs, kad nebuvo daug galimybių evakuaciniam skrydžiui pasirinkti kitą kompaniją, tačiau pabrėžė, kad reikia ieškoti alternatyvų, nes dabar esam situacijos įkaitai.
(be temos)
(be temos)
(be temos)