Pavežėjų automobiliuose gali atsirasti vaizdo kameros: saugos nuo priekabiavimo, keiksmų | Diena.lt

PAVEŽĖJŲ AUTOMOBILIUOSE GALI ATSIRASTI VAIZDO KAMEROS: SAUGOS NUO PRIEKABIAVIMO, KEIKSMŲ

  • 5

Pavežėjų automobilių salonuose netrukus gali atsirasti vaizdo kameros. Tokį siūlymą įregistravo parlamentarai. Jie aiškina, kad to reikia dėl pačių keleivių saugumo. Tiesa, įrašai būtų saugomi vos dvi savaites, o ir jei pats keleivis nenorėtų būti filmuojamas, įkalčių neliktų. Apie tai LNK žurnalistas kalbėjosi su Seimo nariu Linu Jonausku.

– Per pastaruosius metus pažaboti pavežėjus bandyta ne kartą. Jūsų siūlymas naujas – siūlote filmuoti automobilio saloną.

– Taip. Čia niekas žaboti pavežėjų nežada, pirmiausiai tai yra rūpestis žmonių saugumu. Jau yra ne vienas atvejis, kai žmonės skundėsi. Yra ir tam tikro seksualinio priekabiavimo, ir tam tikrų apsižodžiavimų. Žmonės jaučiasi nesaugiai. Galiausiai tai yra ir vaikai, kurie kartais paleidžiami vieni važiuoti. O pavežėjais dirba ir žmonės iš kitų šalių, nebūtinai jie moka mūsų kalbą, ne visada išeina susikalbėti. Dažnai keleiviai palydimi keiksmais. Saugumas yra svarbiausias dalykas, dėl to gimė tokios pataisos, kurios užtikrintų bent dalį saugumo, šiek tiek disciplinuotų pavežėjus ir bent 14 dienų būtų saugomas įrašas, jeigu jis būtų daromas pavežėjo automobilyje.

– Kaip suprantu, būtų filmuojamas automobilio vidaus salonas, išorė turbūt nebūtų filmuojama, užtektų vaizdo registratoriaus automobilio priekyje?

– Taip, būtų vaizdo registratorius, kuris fiksuotų ir vaizdą, ir garsą. Aišku, jeigu žmogus dėl privatumo nenori būti filmuojamas, jis gali programėlėj paspausti, kad to nenori. Tada įrašas nebūtų daromas. Bet visais kitais atvejais būtų privaloma daryti įrašus ir juos saugoti 14 dienų. Yra iš tikrųjų buvę gana rimtų atvejų, kada iš kitų šalių atvažiavę piliečiai dalijasi vienomis teisėmis. Tai yra, vienas iš 6-7 atvažiavusių asmenų turi teises ir yra fiziškai panašus į tuos kitus žmones, su kuriais yra atvažiavęs ir tokiu būdu, besidalindami teisėm, pažeidžia įstatymus. O valstybinėms institucijoms tai sukontroliuoti labai sudėtinga.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

– Ar tai išspręs problemą? Nes dabar turime kameras viešajame transporte, bet vis tiek turime ir girtų, ir narkotikus vartojančių keleivių.

– Vaizdo kameros iš tikrųjų sprendžia problemas. Yra puikūs pavyzdžiai ir Lietuvos policijos, ir aplinkosaugos. Prieš daugiau nei 10 metų, kai aš pats dirbau Aplinkos ministerijoje, mes ėmėmės iniciatyvos ir uždėjome video registratorius ant aplinkosaugos pareigūnų uniformų. Ir iš tikrųjų tai disciplinavo pažeidėjus. Aišku, pareigūnas visada įspėja, kad pokalbis yra filmuojamas ir video medžiaga su garsu bus saugoma. Ir tie pažeidėjai nebebūna tokie agresyvūs. Todėl tikrai matom sėkmingų pavyzdžių. Ta pati Lietuvos policija, kada tas smulkus kyšininkavimas buvo išguitas iš policijos. Yra atsiradusios kameros ir ant policijos pareigūnų uniformų, ir policijos automobilių viduje. Tai, aš manau, žmonės jausis saugiau. Tuo labiau, kad kitų priemonių, kaip apsaugoti žmones, važiuojančius su pavežėjais, šiandien mes nelabai turime. O jeigu nutiks didesnės problemos, jau bus per vėlu. Todėl geriau dabar apsisaugoti ir imtis tų priemonių.

– Ar jūs taip pat galvojate ir apie atsakomybę vairuotojui? Nes kalbate apie tai, kad vairuotojas turės būti įsirengęs registratorių, filmuoti savo saloną. Bet jeigu jis pasakytų, kad kamera sugedo, kai būtų įvykęs koks nors rimtas įvykis, ar vairuotojas turėtų už tai kažkokią administracinę atsakomybę?

– Na, pirmiausia platformos operatorius, kurioje dirbs tas pavežėjas, turės užtikrinti šituos dalykus. Man atrodo, yra labai elementaru, kada pavežėjų organizatorius neleidžia dirbti asmenims, kurie neturi teisių ar dar kažkokių reikalavimų neatitinka. Visa priežiūra ir kontrolė turėtų atitekti operatoriui ir jis turėtų užtikrinti, kad taip nebūtų. Iš tikrųjų buvo keletas reidų ir policija su kitomis institucijomis nemažai pavežėjų patikrino, ir tas įvairių pažeidimų mastas stebino. Šitoje vietoje, aš galvoju, jeigu bus įstatyminis reikalavimas, turėtų problemų mažėti.

Rašyti komentarą
Komentarai (5)

...

tų pavežėjų iš vis neturi būti tam yra taksistai

Jo

Siaubas, ką mes renkame į seimą ? Vietoje to ,kad siūlytų įstatymus nelegaliems migrantams sutvarkyti siūlo nežinia ką. Lietuvos piliečiams teikti pavežėjimo paslaugą jau beveik neįmanoma, nes tokių seimo narių draugeliai priveža babajų , kurie jiems dirba platformose pusiau nelegaliai. Pavežėjų platformos apie tokių draugelių įmones VMI duomenų apie pajamas neteikia, iškreipiama darbo rinka, darbas ne vienodomis konkurencijos sąlygomis. Tačiau šitas seimo narys siūlydamas tokią nesąmonę net nesusimasto kas iš esmės yra tas pavežėjimas. Tai va "šaunūs" seimūnai tai neturėtų būti ištisinis darbas, pavežėjimas skirtas prisidurti prie atlyginimo vietiniams gyventojams, visą kitą darbą turėtų atlikti taksistai.

Anonimas

autobusuose jau seniai yra,sakė dabar seks ar pro tas duris įleidžiam,ukrainiečiams dzin iš vietinių atiminės atlyginimus
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS