Vėl siūloma mokyklų direktoriams įvesti kadencijas | Diena.lt

VĖL SIŪLOMA MOKYKLŲ DIREKTORIAMS ĮVESTI KADENCIJAS

Seime įregistruotos Švietimo įstatymo pataisos, siūlančios mokyklų direktoriams įvesti penkerių metų kadencijas. Mokyklų vadovų asociacija tikina, kad kalbos apie rotaciją skaudina ir reiškia abejones: ar atsirastų jaunų žmonių, norinčių ir galinčių dirbti tokį darbą.

Mokyklų vadovai sako, kad dabar jiems yra pakankamai vertinimų – tai ir vadovų atestacijos, ir išorės vertinimas, ir programų akreditacijos, todėl vadovų rotacija nereikalinga. Neva direktoriais taptų nekompetentingi vadybininkai ir dėl to tik pablogėtų mokyklų rezultatai. Tačiau kiti direktoriai įsitikinę, kad kadencijos būtų tam tikras spyris judėti į priekį.

Mokyklų vadovų asociacijos vadovės Ramutės Mečkauskienės nuomone, daug patyrusių direktorių būtų tiesiog nepelnytai išmesti.

Švietimo ir mokslo viceministrė Genoveita Krasauskienė taip pat linkusi direktorių kadencijoms nepritarti. Viskas, mano ji, priklauso nuo mokyklos vadovo rezultatų: jeigu jis gerai dirba, nebūtina jo perkelti kitur.

Vienas pataisų iniciatorių Valentinas Stundys pabrėžia, kad kadencijų skaičius nereglamentuojamas, taigi jei vadovas iš tiesų geras, jis konkursą laimėtų keletą kartų, tačiau dabar esą pedagogai dažnai skundžiasi kelias dešimtis metų dirbančiais mokyklų vadovais.

„Vadovai turi būti tikri lyderiai, sugebantys generuoti idėjas ir telkti bendruomenę. Kitaip jie tik formalūs lyderiai“, – pastebi Seimo Švietimo, mokslo ir kultūros komiteto narys.

Panašus siūlymas buvo teiktas vasarą, tačiau projektą Seimas tada atmetė ir grąžino tobulinti.

Rašyti komentarą
Komentarai (8)

karjera

Būtina, ypač ten kur įsitvirtinę šeimų klanai:nuo vaikų, anūkų, marčių, svotų, brolių, seserų, pusbrolių ir t.t.Biudžeto pinigais maitinamos ištisos šeimų dinastijos. Dėl to ir nėra kaip padidinti mokytojams atlyginimų, investuoti į ugdymo procesą. Manau, ministerija žino, tik nenori žinoti ir matyti tai. Kaip jaunimui padaryti karjerą, jei direktoriais dirbama po dvidešimt ir daugiau metų. Kuriamas tik organizacijos įvaizdis už Europos sąjungos pinigus, o progreso ugdymo procese jokio,nuo to kenčia mokinys ir mokytojas, o jų (direktorių) pagrindinis darbas kaip prasimanyti pinigų sau ir savo parankiniams per įvairius projektus.

Klaustukas

Nereikia visko suabsoliutinti. Yra tikrai gerų vadovų ir vyresnio amžiaus. Tačiau pažiūrėkim kas vyksta su naujų vadovų konkursais ir kiek atėjo dirbti direktoriais tikrai šį darbą mėgstantys žmonės, o kiek atėjo tokių, kaip buvo pasakyta kurie elgiasi su mokyklom kaip su savo UAB-ais. Jei per konkursus tikrai būtų vertinami kandidatai, o ne jų giminių ratas, gal būtų kitaip.

Nepritariu kadencijoms

Patirtis ir tik patirtis svarbiausia. Neeksperimentuokime,Kaip galima tokias nesąmones kaip kadencijas siūlyti švietimo sistemoje. Kam tada reikalingos švietimo vadybos studijos, kad po 5 metų neturėtum darbo? Atestacijos, auditai, įv. tikrinimai, kiek dar galima reikalauti iš direktorių? Kodėl šitiek nereikalaujama iš ministrų?
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS