Vietoj greitosios pagalbos numerių – medicininių konsultacijų linija | Diena.lt

VIETOJ GREITOSIOS PAGALBOS NUMERIŲ – MEDICININIŲ KONSULTACIJŲ LINIJA

Vyriausybė trečiadienį pritarė, kad vietoje kelių greitosios pagalbos iškvietimo numerių nuo 2020 metų veiktų viena linija medicininėms konsultacijoms.

Tai reiškia, kad išsikviesti medikus ar kitas pagalbos tarnybas bus galima tik paskambinus į Bendrąjį pagalbos centrą numeriu 112. Trečiadienį patvirtintai idėjai dar turės galutinai pritarti Vyriausybė ir Seimas.

Dabar greitąją medicinos pagalbą galima kviesti ir numeriais 03, 033, 103. Medikų iškvietimui šiuo metu Lietuvoje veikia aštuonios regioninės greitosios medicinos pagalbos (GMP) dispečerinės.

Pagal Vidaus reikalų ministerijos siūlymą šie numeriai būtų panaikinti, o medicinos konsultacijoms būtų įsteigtas atskiras telefono numeris.

Tuo metu numeris 112 „būtų susijęs tik su skubios pagalbos teikimu“, žurnalistams po Vyriausybės pasitarimo sakė ministras pirmininkas Saulius Skvernelis.

Vidaus reikalų ministro atstovas spaudai Karolis Vaitkevičius BNS sakė, jog pertvarką įteisinančios įstatymų pataisos Seimui bus pristatytos šių metų rudenį.

Anksčiau Vidaus reikalų ministerija siūlė apskritai naikinti greitosios numerį, tačiau sulaukė smarkaus pasipriešinimo iš GMP dispečerinių.

Pagal naujausią siūlymą, šių dispečerinių darbuotojai ir užsiimtų medicininėmis konsultacijoms, pačių dispečerinių skaičius bus mažinamas.

Logiškas kompromisas

Premjeras sako, kad siūlymas palikti atskirą telefono numerį medicininėms konsultacijoms yra kompromisinis, bet logiškas.

„Daug žmonių skambina šiandien į greitąją pagalbą ne tik skubios pagalbos prašydami, bet ir pasikonsultuoti, gauti patarimų, susijusių su sveikatos priežiūra“, – teigė ministras pirmininkas.

Vidaus reikalų ministras Eimutis Misiūnas pranešime spaudai teigė, kad galimybė išsikviesti pagalbą vienu telefono numeriu sukurtų bendrą aptarnavimo standartą, trumpėtų laikas, per kurį suteikiama pagalba.

Pasak ministro, reformos metu bus nustatytas naujas Bendrojo pagalbos centro ir visų pagalbos tarnybų bendradarbiavimo mechanizmas, o tai leis informacijos perdavimą iš centro į tarnybas sutrumpinti nuo 20 sekundžių iki minutės.

Jo teigimu, sudarius aiškų algoritmą, prie sistemos atsiras galimybė jungtis ir kitoms institucijoms – Valstybės sienos apsaugos tarnybai, savivaldybių viešosios tvarkos skyriams.

Ministerija teigia, kad optimizavus dabar tarnybų naudojamas skirtingas informacinių technologijų sistemas, pasirinkus vieningą modelį bus papildomai sutaupyta.

Taip pat numatoma didinti Bendrojo pagalbos centro operatorių darbo užmokesčio fondą, į dispečerines pritraukti dirbti didelę patirtį turinčius į ankstyvą pensiją išėjusius pareigūnus.

Rašyti komentarą
Komentarai (2)

Jonas

Teko man skambinti i 112,tai kaip pradejo klausineti,ar tas ir anas,kiek metu,kol paklause kur gyvenu,o kai pasakiau pavarde,tai iskilo dilema,o kokia pavarde ligonio,sakau as pats ,tai sako,as klausiu ne jusu pavardes o ligonio,tada sakau,kad gyvenu vienas man dideli skausmai,na teko irodyti,kad as pats kvieciu.teko ir 033 paskambinau ir zinot atsiliepe is karto suprato ir greitoji tuojau atvyko.butu gerai jei eitu tiesiogiai su specialistais susiskambinti,o tarpininkai tai mergaites dirba ir ne labai susigaudo.

Pensininke

Penkios aukles , vaikas be galvos. Ar tam kas gera naikinama, kad butu matomas "darbas". Palikit senuosius greitosios numerius, nes tai zmonems greiciau sulaukti visapusiskos pagalbos. Naikinimui proto daug nereikia.

SUSIJUSIOS NAUJIENOS