Europos Sąjungai (ES) sprendžiant krizę dėl imigrantų antplūdžio, Lietuvos Vyriausybė svarsto galimybę siųsti Valstybės sienos apsaugos tarnybos sraigtasparnį su įgula gelbėjimo operacijoms Viduržemio jūroje atlikti, trečiadienį patvirtino premjero atstovė spaudai.
Siūloma siųsti VSAT sraigtasparnį
„Kaip viena iš galimybių prisidėti, sprendžiant susidariusią situaciją, bus siūloma siųsti VSAT sraigtasparnį su įgula gelbėjimo operacijoms Viduržemio jūroje atlikti“, - BNS sakė Evelina Butkutė Lazdauskienė.
Pasak jos, sraigtasparnis būtų reikalingas paieškos darbams, nes pasibaigus gelbėjimo operacijoms, to sraigtasparnio prireiktų stebint padėtį, užkertant kelią nelaimėms, nes nelegalių imigrantų laivų pastaruoju metu yra labai daug.
Vyriausybė šias ir kitas galimybes svarstys ketvirtadienį, kai Europos Sąjungos (ES) šalių vadovai rinksis į neeilinį posėdį Briuselyje tartis, kaip spręsti problemas dėl migrantų srauto iš Afrikos ir tūkstančius gyvybių nusinešusių incidentų Viduržemio jūroje.
„ES ištekliai gelbėjimo operacijoms senka, tad turime ieškoti galimybių, kaip prisidėti kitais būdais. Kuo gali prisidėti Lietuva, spręsime artimiausiame Vyriausybės posėdyje“, – pranešime spauda teigė premjeras.
Užsienio reikalų ministras Linas Linkevičius trečiadienį sakė, kad taip pat svarstomas pabėgėlių priėmimo Lietuvoje klausimas.
„Mes jau turime tokią praktiką Lietuvoje - 2006 metais, 2011 metais buvo prisiimtas tam tikras skaičius, nedidelis, tačiau tam tikras skaičius pabėgėlių iš Maltos. Visi variantai yra svarstytini, tai aš dabar negaliu konkrečiai pasakyti, tik bendrais bruožais manau ir esu įsitikinęs, kad mes turime tikrai padėti pasidalinti tą naštą, kuri dabar kliūva mažam skaičiui šalių, daugiausiai galbūt Italijai šiuo atveju, tai čia bendrais bruožais. O, kaip jau minėjau, technika, ekspertai - tai jau yra labiau apčiuopiama, mes tą darysime“, - Vilniuje spaudos konferencijoje trečiadienį sakė L.Linkevičius.
Jis taip pat pridūrė, kad Lietuvai gegužę pirmininkaujant Jungtinių Tautų Saugumo Tarybai pabėgėlių migracija bus vienas iš prioritetinių klausimų.
Patirties turi
Lietuvos pasieniečiams patruliavimas su sraigtasparniu Viduržemio jūroje nebūtų naujiena - į panašias misijas jie yra vykę vienuolika kartų.
Valstybės sienos apsaugos tarnybos (VSAT) Aviacijos rinktinės vadas pulkininkas Viktoras Račiūnas BNS trečiadienį sakė, kad pasieniečiai yra dalyvavę ES pasienio operacijose Viduržemio, Jonijos, Adrijos jūrose.
„Nieko čia nuostabaus – mes nuo 2008 metų kasmet siunčiame apsaugoti ES išorės sienas. Su sraigtasparniais dalyvaujame nuo 2008 metų, turėjome pertrauką dvejus metus – 2013 ir 2014 metais“, – BNS sakė V.Račiūnas.
Pasak jo, vienu metu į tokias misijas vyksta apie dešimt žmonių. Patruliavimo saugant ES sieną kaštus paprastai dengia Europos išorės sienų valdymo agentūra „Frontex“.
Pasak V.Račiūno, į tokią misiją išsiruošti sraigtasparniui reikia mėnesio ar pusantro, nes tiek užtrunka viešųjų pirkimų procedūros perkant degalus ir kitas paslaugas.
Šiuo metu VSAT Aviacijos rinktinė turi penkis sraigtasparnius bei patruliavimui skirtą lėktuvą „Cessna“. Lietuvos sienos kontrolė atliekama ir kitos užduotys vykdomos naudojant du dvimotorius sraigtasparnius „EC 135“, vieną dvimotorį „EC 145“ ir du vienmotorius „EC 120 B Colibri“.
„Viskas priklauso nuo to, kur mus ketina nukreipti. Jeigu tai yra patruliavimas jūroje, tai siunčiame didžiausią, kuris yra pritaikytas skrydžiams jūroje, turi avarinio tūpimo plaustus. Didžiausias jo atstumo nuotolis ir skrydžio laikas. Jeigu patruliavimas žemėje, kur nebūna didelių plotų, tada siunčiame kitus, kurie yra lengvesni, mažesni, mažesnės jų eksploatavimo išlaidos“, – sakė aviacijos rinktinės vadas.
Lietuvos Vyriausybė galimybę siųsti sraigtasparnį į Viduržemio jūrą ir kitas priemones svarstys ketvirtadienį. Tą pačią dieną ES šalių vadovai rinksis į neeilinį posėdį Briuselyje tartis, kaip spręsti problemas dėl migrantų srauto iš Afrikos. Neeilinis viršūnių susitikimas sušauktas po to, kai Viduržemio jūroje nuskendo šimtai migrantų.
Naujausi komentarai