Kompanija „EcoMotors“, kuriai vadovauja buvęs „Volkswagen“ koncerno variklių konstravimo guru Peteris Hofbaueris, sukonstravo opozicinį dyzelinį motorą, kuris 30 proc. lengvesnis, ketvirčiu mažesnis ir dvigubai ekonomiškesnis už šiuo metu rinkoje esančius analogiško darbinio tūrio jėgos agregatus.
Eksperimentinis dvitakčio motoro egzempliorius, turintis viso labo du 100 kub. cm cilindrus, išvysto net 325 AG pajėgumą, o jo maksimalus sukimo momentas prie 2100 aps./min. siekia beveik 900 Nm.
Variklio konstrukcija iš tiesų itin originali. Kiekviename cilindre sumontuota po du priešinga kryptimi judančius cilindrus, čia nėra sudėtingos vožtuvų sistemos ir variklio bloko galvutės.
Nepaisant to, „EcoMotors“ atstovai tikina, kad dvitaktis P.Hofbauerio motoras svarbiausiomis charakteristikomis niekuo nenusileidžia bet kuriam keturtakčiui, keturių cilindrų motorui.
Kada toks egzotiškas variklis bus parengtas serijinei gamybai, kol kas neaišku.
Beje, neseniai pasirodė pranešimų, kad „EcoMotors“ inžinieriai eksperimentuoja su turbokompresoriumi, bandydami jam primontuoti elektros varikliuką. Manoma, kad tai turėtų iš esmės pakeisti motoro darbo charakteristikas, nes turbina akimirksniu sureaguotų į akseleratoriaus spustelėjimą, net tada, kai ją sukančių išmetamųjų dujų srautas būtų itin mažas. Tai leistų visiškai pamiršti vadinamąsias „turbo duobes“.
Naujausi komentarai