Vilkikų vairuotojai bando išvengti patikrinimų Klaipėdos pašonėje įrengtame poste. Apvažiuojamas jis aplinkiniais keliais per gyvenvietes. Nuo sunkiasvorių mašinų keliamų dulkių ir triukšmo kenčia gyventojai.
Žmonės piktinasi vilkikais
Dėl vilkikų, kurie apvažiuoja kelyje Klaipėda-Kaunas-Vilnius įrengtą patikrinimo postą, kenčia Dovilų, Klemiškės ir Rimkų gyventojai. Piktinamasi, kad sunkiasvorės transporto priemonės niokoja ir ne geriausios būklės kelius, kelia triukšmą ir dulkes.
Gyventojai pastebėjo, jog anksčiau per gyvenvietes pravažiuodavo vienas kitas vilkikas. Atidarius postą, jų ženkliai padaugėjo. Gyventojai pasakoja, jog vilkikų vairuotojai nepaiso ir ženklų, kurie numato, kad galima važiuoti 40 kilometrų per valandą ar riboja mašinų, kurios gali važiuoti, svorį.
„Matyt, vairuotojai nenori patikrinimo ir važiuoja per gyvenvietes, o mes turime kentėti nuo keliamo triukšmo, kvėpuoti dulkių debesimis. Kadangi mašinų vairuotojai nepaiso greičio apribojimų, o lekia kaip be galvos, baisu ir vaiką išleisti į kiemą arčiau gatvės“, – piktinosi gyventojai.
Inspekcija vykdo kontrolę
Anot Valstybinės kelių transporto inspekcijos viršininko pavaduotojo Romano Vilčinsko, inspekcija yra informuota apie tai, kad Klaipėdos apylinkėse, įrengus patikrinimo postą, padidėjo sunkiasvorio transporto srautai. Tačiau manoma, kad tai susiję ne vien su siekiu apvažiuoti kontrolės postą.
„Pėžaičiuose, Veiviržėnuose, Ketvergiuose, Grobštuose, Laugaliuose, Doviluose, Maciuičiuose, Gedminuose, Kalviuose yra daug pramoninių objektų. Krovininės transporto priemonės važiuoja ir į juos. Šių apylinkių keliais kroviniai buvo vežami ir anksčiau“, – teigė pavaduotojas.
Be to, R.Vilčinsko teigimu, šių apylinkių keliais važiuoti patogu, nes išvengiama kamščių prie Jakų žiedo, greičiau galima patekti į pietinę miesto dalį.
Tačiau neatmetama, kad vilkikai taip apvažiuoja patikrinimo postą. R.Vilčinsko teigimu, siekiant, kad vilkikai neišvengtų kontrolės, inspekcija vykdo patikrinimus minėtose gyvenvietėse. Į pagalbą pasitelkiama ir policija.
Pravažuojančius identifikuoja
Nelieka nenubausti ir sunkiasvorių transporto priemonių vairuotojai, kurie nevažiavo į kontrolės postą, nors buvo ten nukreipti. Sumontuota įranga magistraliniame kelyje užfiksuoja transporto priemonės važiavimo laiką, masę, valstybinius numerius, greitį. Tad pažeidėją nesunku identifikuoti.
Už sistemingą kontrolės vengimą gresia licencijos panaikinimas.
Sunkiasvorių mašinų kontrolės postas šalia Klaipėdos pastatytas, siekiant iki minimumo sumažinti magistralinio kelio ir kitų statinių ar įrenginių gadinimą, kurį daro mašinos, vežančios sunkiasvorius, pavojingus krovinius, ar techniškai netvarkingos transporto priemonės.
Poste tikrinamas ir vairuotojų poilsio režimas, kelionės dokumentai, krovinio važtaraščiai, pavojingi kroviniai, jų atitikimas reikalavimams, transporto priemonių techninė būklė.
Tokie postai yra įrengti ir kitose šalyse. Esantis šalia Klaipėdos – vienas moderniausių ES.
Pažeidimų skaičius mažėja
Per pirmąjį šių metų pusmetį poste patikrintos 8 660 transporto priemones, iš kurių pasvertos išmatuotos 2 585. Lietuvos ir užsienio vežėjams surašyti 394 protokolai už pažeidimus.
Nuobaudų skirta virš 611,4 tūkst. litų. Vežėjai važiavo be leidimo, buvo viršijama ašių apkrova ar bendroji masė. 193 mašinoms buvo uždrausta važiuoti, kol bus pašalinti nustatyti pažeidimai.
Vidutiniškai per patą įranga, sumontuota abiejose magistralės pusėse, fiksuoja, kad pravažiuoja apie 1 800 transporto priemonių, kurių bendroji masė 3,5 tonų, apie 30, kurių bendroji masė viršija 40 tonų.
Poste pareigūnai nedirba visą parą. Per pamainą patikrinama nuo 20 iki 40 transporto priemonių.
Su pažeidimais veža krovinius daugiau kaip 30 proc. visų nukreiptų į kontrolės postą ir patikrintų transporto priemonių vairuotojų. Per pamainą vidutiniškai važiuoti toliau uždraudžiama, kol bus pašalinti pažeidimai, dviem sunkiasvorėms mašinoms.
R.Vilčinskas pabrėžė, kad pažeidimų skaičius mažėja. Transporto priemonių, kurių bendroji masė viršija 40 tonų sumažėjo iki trijų kartų, nustatomų pažeidimų – beveik dvigubai.
„Vežėjams turėtų būti paprasčiau vežti krovinius, kurie neviršija leidžiamos bendrosios masės ar ašies apkrovos, nes tokia transporto priemonė nėra nukreipiama į kontrolės postą“, – teigė R.Vilčinskas.
Šiuo metu bendroji transporto priemonių masė negali viršyti 40 tonų, varančiosios ašies apkrova 11,5 tonos, pavienės ašies apkrova 10 tonų. Yra siūlymų leidžiamą bendrąją masę didinti iki 48 tonų, tačiau tai dar nėra patvirtinta. Tačiau su tiek sveriančiomis mašinomis važiuoti būtų galima tik tam tikrais maršrutais.
Naujausi komentarai